Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaming laptop upgrade

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Kiki1995
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22-10 18:08
Hallo allemaal! Ik heb 2 jaar geleden een HP Omen 15-ce000nd aangeschaft, maar die is nu toe aan vervanging. Ik merk dat hij toch trager begint te worden en dat 8GB RAM (vermoed ik) net te weinig is. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer en weet bij god niet wat ik kan schaffen en wat goeie componenten zijn op dit moment.

Wat ik aan mijn huidige laptop een echt minpunt vind is de kwaliteit van het scherm, dat is erg mat en dof. Lijkt net alsof je net net volle brightness er uit krijgt, vooral met het werken in Photoshop en Lightroom is het fijn om een scherm te hebben die iets beter presteert.

Wat ga je met je laptop doen?
Gamen, echt zwaar gamen. Het liefste met zo hoog mogelijke specs. Ik speel veel games als World of Warcraft, the Witcher, Planet Zoo. Verder gewoon huis, tuin en keuken internetten. Beetje YouTube, Facebook. Ook gebruik ik Photoshop en Indesign veel!

Wat is je budget?
Het liefste wil ik rond de 1300 blijven, maar ik kan het eventueel oprekken tot 1700.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Niet heel veel, ik hou hem het liefste gewoon thuis. Heb voor een laptop gekozen ipv een desktop zodat ik niet vast op een plek zit, dus het is fijn als hij een beetje verplaatsbaar is. Qua scherm vind ik 15" ook het fijnste, 17" vind ik al snel te groot.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb heel tevreden geweest met mijn HP Omen, maar als iemand iets beters weet dan kan dat natuurlijk altijd aangeraden worden! Ik zit niet heel klem in een bepaald merk.

Ik heb al wat rondgekeken en vond de ASUS GL531GT-BQ170T er erg leuk uit zien. Van binnen en buiten. Ook het Asus Reliability program is prettig om te hebben. Al heb ik mijn twijfels over hoe decent die grafische kaart is.
Ook de LENOVO Y540-15IRH gezien, die zag er ook prima uit. Heb alleen in het verleden een aanvaring gehad met een ouder Legion model dat meerdere defecten had in een maand tijd, dus daar ben ik nogal angstig voor.

Verder heb ik ook nog de optie bekeken om zelf een gaming laptop in elkaar te laten sleutelen online, maar ik weet niet goed welke componenten en of dat überhaupt handig is.

Alle reacties

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-11 11:31
Is het niet een idee om extra ram in je huidige laptop te zetten? Of het huidige vervangen voor meer.

Met eventueel een externe monitor erbij bij je mogelijk voor een fractie van het geld weer even zoet.

Wat voor videokaart en processor zitten er in?
Dan kan je ook online benchmarks bekijken met hoeveel je er theoretisch op vooruit gaat.l tov de laptops die je nu bekijkt.

[ Voor 19% gewijzigd door frankyfn126 op 26-12-2019 13:21 ]

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:01

Dazzler2120

FP ProMod
Mijn suggestie is om je huidige laptop te behouden en eventueel een desktop er naast te bouwen voor thuisgebruik. Kan je waarschijnlijk betere specs krijgen voor je geld, Laptop doe je het RAM geheugen ophogen naar 16GB voor als je evt. buitenshuis gaat gamen.

PS4 PSN: Dazzler2120

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:17
Eens met bovenstaande: 2 jaar is nog niet zo oud om dergelijke laptop al af te schrijven. Ram kan helpen maar helaas is je videokaart niet de snelste.

Als je toch nieuw wilt, iets als dit?
pricewatch: HP Pavilion Gaming 15-dk0751nd
Intel core i7 9750H met 6 cores
Nvidia GeForce GTX 1650
16GB ram
Wel een speciaal design

Of deze:
pricewatch: HP Pavilion Gaming 15-dk0010ng
Dezelfde maar met zwaardere videokaart:
Nvidia GeForce GTX 1660 Ti Max-Q

Al moet ik zeggen dat er blijkbaar veel laptops opgebouwd zijn rond de Intel i7 9750H, GTX 1650 en IPS scherm. Eigenlijk kan je met die componenten niet veel mis kopen qua power. Gewoon een zoeken met deze componenten, een design dat je aan staat en een merk voor de bouwkwaliteit. Komt wel goed dan :)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Kiki1995
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22-10 18:08
frankyfn126 schreef op donderdag 26 december 2019 @ 13:19:
Is het niet een idee om extra ram in je huidige laptop te zetten? Of het huidige vervangen voor meer.

Met eventueel een externe monitor erbij bij je mogelijk voor een fractie van het geld weer even zoet.

Wat voor videokaart en processor zitten er in?
Dan kan je ook online benchmarks bekijken met hoeveel je er theoretisch op vooruit gaat.l tov de laptops die je nu bekijkt.
Dit is zeker ook al door mijn hoofd gegaan. Denk dat het idd handiger is om mijn huidige laptop een boost te geven naar 16GB.
Het is gewoon dat hij zo nu en dan met grotere games als The Witcher wel is wil stotteren in framerates. In mijn huidige zit een NVIDIA GTX 1050 en een Intel HD Graphics 650 (vind ik wel een nadeel, achteraf liever een dedicated kaart gehad)

Videokaart vervangen zit er denk ik niet in, dikke kans dat die gesoldeerd zit zoals met veel kaarten.

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

LENOVO Y540-15IRH
Heb deze nu ongeveer een maandje.

İ7-9750H/16GB/RTX2060/1TB nvme versie. Een beest van een apparaat.

Draait alle games 1080P tot nu toe boven de 120FPS op ultra/high. Enige nadeel is de herrie die van de fans af komt bij inspanning.
Pagina: 1