COD MW en Xbox Live verbindings problemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GasMonkey_NL
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-12-2022
Beste mensen ik zit met een probleem en ik snap er werkelijk helemaal niks van.

Even voor de duidelijkheid. Dit is alleen een probleem bij COD Modern Warfare op de Xbox One X met andere games of wat dan ook via internet nergens problemen mee en ook nooit gehad. Mijn dochter speelt op de Switch ook Fornite bijvoorbeeld zonder problemen.

Zins een paar weken speel ik Modern Warfare op mijn Xbox. Dit is vanaf het begin een drama omdat ik er soms dagen niet op kon komen (online dus) nu heb ik alles al gedaan. Zoals upnp aanzetten in het modem, vast ip aan de Xbox, de juiste poorten openen en zelfs DMZ. Niks hielp. Xbox had het over 100% pakket verlies maar zoals ik net al zei met geen enkele andere game problemen. Hoe dan ook. Als laatste optie dacht ik laat ik eens ipv6 aan zetten in het modem en yes gelijk verbinding geen problemen meer maar na een dag (paar dagen soms) weer hetzelfde probleem. Modern Warfare kan wederom geen verbinding maken met Xbox Live..... Eerste wat ik probeer is het modem van ipv6 weer naar Ipv4 te schakelen en vrijwel direct maakt hij weer verbinding......

Waar het nu dus op neer komt is dat elke keer als de xbox uit geweest is (standby) en ik daarna COD weer opstart moet ik het modem van Ipv4 naar 6 zetten of andersom.

Wie o wie kan mij vertellen wat hier de logica van is? Zie ik iets over het hoofd. Lees hier en daar wel dat meer mensen problemen hebben met verbinden maar zie niemand over Ipv4 of 6 praten. Er is zoiezo weinig over te vinden buiten dat mensen het probleem hebben maar nergens oplossingen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GasMonkey_NL
Update, elke keer als ik het spel opnieuw opstart. Dus de Xbox hoeft er niet eens voor aan of uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:13
Kan je alsjeblief de gegevens invullen zoals die in het template staan als je een vraag stelt?

Hoe ziet je netwerk topologie eruit? Welk merk/type modem/router gebruik je? Is de xbox bedraad of draadloos aangesloten? Bij welke isp zit je? Maak je gebruik van de modem/router van de isp of een eigen? Als een eigen hoe heb je dit dan ingesteld? Staat je eigen router in dmz of staat de isp router in bridge?
Zonder meer informatie is het bijzonder lastig om je goed en adequaat te helpen.
Fijne kerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GasMonkey_NL
Sorry ben verder niet zo actief hier....

Bedraad aan gesloten op een switch de switch zit aangesloten op het KPN modem/router. Daarin heb ik de benodigde poorten open gezet op het vaste ip van de Xbox. Ook heb ik de udnp optie aangevinkt en had zelfs DMZ aangezet maar dit deed niks.

De enigste manier het steeds werkend te krijgen is de game opstarten in het kpn modem/router ipv6 aan of te zetten afhankelijk van waarop die dan staat en dan werkt het weer tot ik het spel uitzet en een volgende keer weer opstart.