V&A Feedback.. Feedback

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:27
(Ik heb verder niet zo een haast met dit topic. Ik heb vanavond gewoon niks te doen, dus dacht "na lang overwegen kan ik dit wel ff wegtikken vanavond" :) )

Ik wil nog eens een poging wagen om iets te "veranderen". Volgens mij heb ik het jaren geleden ooit ergens semi offtopic al gepost, maar gezien ik in rustig V&A vaarwater zit... leek me dit wel het juiste moment. (mijn belangen zijn nu erg laag, dus kan ik bias-loos een discussie starten)

De specifieke voorbeelden uit mijn historie zijn de aanleiding, maar niet de discussie waar ik het over wil hebben. Ik heb meer in het algemeen "een probleem" met dit onderwerp.

Ik hoop dat je mijn nuance begrijpt. Ik lig er niet wakker van, ben niet boos .... heb hier al heel veel vanuit een interesse oogpunt naar gekeken, en hoop dat we het eens kunnen bekijken/herzien.

Concreet:

Ik zou het fijn en eerlijk vinden als ik een reactie mag plaatsen onder een review die ik krijg.

We hebben het review systeem wat echt serieus goed werkt. Ik shop bewust op T.net voor bepaalde dingen en vind het review systeem een leidraad in mijn aankopen. Ik ben over het algemeen bereid 10 euro per 100 euro meer te betalen bij iemand met goede reviews, dan bij iemand met geen of slechte reviews.

Ook ik ben wel eens lang geleden via PM aangesproken op een slechte review die ik heb. Ik vind dat verder prima. Ik kan alles uitleggen maar wil moreel gezien de review niet aanvechten bij jullie... omdat het een mening van iemand is. Als dat zijn mening is... dan moet hij dat schrijven. Hoe oneens ik het er ook mee ben, dat doet er niet toe. Een mening is een mening.

Maar desondanks zit het me wel een beetje dwars dat ik geen reactie kan plaatsen onder een review die ik krijg. Je geeft mensen de ruimte om hun mening in onze profielen te schrijven, maar je mag dan zelf geen tegenreactie geven.

Ik bekijk het dan een beetje ethisch en moreel. Ik vind het niet eerlijk als 1 stem gehoord word. En fundamenteel was internet ooit voor mij de bron naar duizenden meningen. Ik loop vast op dat punt :).

Ook vind ik het gewoon handiger. Als ik bij iemand naar zijn reviews kijk en er zit een slechte tussen. Dan ga ik de schrijver van die slechte review niet opzoeken. Ik ga niet kijken wat hij allemaal aan reviews heeft en of hij wel betrouwbaar is. Ik zou het als koper veel fijner vinden om onder de slechte review 1 reactie te zien van de andere kant.

Dus 2 meningen onder elkaar. Naast het ethische vind ik het dus ook veel praktischer om het hele verhaal in 1 keer te zien.

Hoe staan we hier in als V&A beleidsmakers? Is er een overweging die ik mis?
Als je van het review systeem geen draadje van maakt, maar limiteert tot 1 post van elke partij.. dan is het wat betreft modereren ook wel te doen toch?

En nogmaals. Ik open het topic enkel omdat ik niks te doen heb vanavond en er al jaren een beetje over nadenk. Ik vind het leuk om over te praten, dus wil niet perse een verandering forceren. Ik zou het eigenlijk leuker vinden als ik iets mis in het hele verhaal...

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Conwa
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-09 00:24
Goed verhaal, lekker kort. :)

Ik snap je punt. Je kan inderdaad geen reactie onder je review schrijven en ik denk dat dit ook vervuiling tegengaat. Nu is het duidelijk en overzichtelijk onder elkaar, eerst sterren, dan tekst en weer de volgende review. Zo kan ik lekker snel scannen.

Je kan door middel van een review bij de ander toch reageren? Deze kan je achteraf ook aanpassen. Als ik iemand zijn reviews check en een slechte tegenkom, ga ik ALTIJD naar de tegenreview. Ben altijd wel benieuwd wat daar wordt genoemd.

Mijn simpele denkwijze is dan als volgt:
- positieve beoordeling, foutje gemaakt en vindt review terecht.
-negatieve beoordeling, onterechte beoordeling volgens tegenpartij
-geen beoordeling, terechte beoordeling

Ik denk dat veel mensen dit ook doen. Dus dan is de implementatie een beetje dubbelop en vooral vervuilend.

Ondanks dat, is het goed om altijd kritisch te kijken naar de huidige interface, maar ook te vertrouwen op de redenen daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
Conwa schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 20:53:
Goed verhaal, lekker kort. :)

Ik snap je punt. Je kan inderdaad geen reactie onder je review schrijven en ik denk dat dit ook vervuiling tegengaat. Nu is het duidelijk en overzichtelijk onder elkaar, eerst sterren, dan tekst en weer de volgende review. Zo kan ik lekker snel scannen.

Je kan door middel van een review bij de ander toch reageren? Deze kan je achteraf ook aanpassen. Als ik iemand zijn reviews check en een slechte tegenkom, ga ik ALTIJD naar de tegenreview. Ben altijd wel benieuwd wat daar wordt genoemd.

Mijn simpele denkwijze is dan als volgt:
- positieve beoordeling, foutje gemaakt en vindt review terecht.
-negatieve beoordeling, onterechte beoordeling volgens tegenpartij
-geen beoordeling, terechte beoordeling

Ik denk dat veel mensen dit ook doen. Dus dan is de implementatie een beetje dubbelop en vooral vervuilend.

Ondanks dat, is het goed om altijd kritisch te kijken naar de huidige interface, maar ook te vertrouwen op de redenen daarvoor.
De GUI mag best rustig blijven met wellicht een uitvouw menu. Hoe je dat precies aanpakt durf ik niet te zeggen. Ik zou inderdaad ook niet willen dat het onrustig of storend overkomt.

Ik zou het zelf niet vervelend gaan vinden als ik daar een 2e reactie over een transactie zie. Ik vind het eigenlijk wat onhandiger dat ik moet gaan klikken en zoeken naar de andere kant van het verhaal.

En voor mij persoonlijk is 2 kanten van een verhaal heel veel waard. Dus ik zou graag wel wat ruimte willen reserveren voor die 2e stem.

Goede punten @Conwa !

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mobby1971
  • Laatst online: 13-09 14:14
Als iemand kan reageren op zijn negatieve review, kan ik me voorstellen dat de reviewschrijver daar ook weer op wil reageren. Volgens mij wordt het reviewdeel dan een groot discussietopic. Ik denk niet dat het bijdraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
mobby1971 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 18:40:
Als iemand kan reageren op zijn negatieve review, kan ik me voorstellen dat de reviewschrijver daar ook weer op wil reageren. Volgens mij wordt het reviewdeel dan een groot discussietopic. Ik denk niet dat het bijdraagt.
Nah dan word het meer een discussie en die zoek ik vooral Niet inderdaad.

Een review is een ervaring. Maar in een deal zijn er die 2.... dus dat moet er minstens staan. Discussies moeten lekker via PM.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 16:32
Op nagenoeg elk ander verkoopplatform mag je reageren op je eigen reviews, ook positieve. Dus waarom hier niet. Nergens is het plek voor onnodige discussies.

Nu ik erover nadenk kan het volgens mij zelfs onterechte, negatieve zeg maar wraak-reviews die je vaak ziet voorkomen, omdat er (eenmalig) op gereageerd kan worden.

[ Voor 34% gewijzigd door pennywiser op 03-01-2020 19:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 04:09
Je kunt toch ook reageren? Zowel koper al verkoper kunnen bij elkaar een review achterlaten. Ik kijk overigens best vaak naar de andere kant van het verhaal als er een slechte review is geplaatst.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mobby1971
  • Laatst online: 13-09 14:14
Je zou de tegenreview kunnen koppelen. Zodat ze altijd bij elkaar of via een directe link zijn te bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:19

MsG

Forumzwerver

mobby1971 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 10:07:
Je zou de tegenreview kunnen koppelen. Zodat ze altijd bij elkaar of via een directe link zijn te bekijken.
Dat vind ik wel een zinnige feature. Nu doet iedereen handwerk door handmatig via die review van user X naar het profiel te gaan, om daar binnen de ervaringen weer te zoeken naar die andere user.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
jbhc schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 23:19:
Je kunt toch ook reageren? Zowel koper al verkoper kunnen bij elkaar een review achterlaten. Ik kijk overigens best vaak naar de andere kant van het verhaal als er een slechte review is geplaatst.
Ja ik schrijf dat niet goed. Er is inderdaad wel degelijk plek voor een 2e stem... Ik moet het anders schrijven dat ik het fijner vind als die op 1 plek te vinden zijn.
mobby1971 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 10:07:
Een simpel linkje zou ik inderdaad al fijner vinden!. De hele tekst hoeft er niet perse te staan.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dit hoort in MF thuis

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
Is het een waardige discussie? Anders mag het topic best dicht of afgesloten worden met een statement.

Ik sta erin dat het eerlijker en functioneel handiger is om 2 stemmen op 1 plek te zien, of om duidelijk weer te geven waar de 2e stem staat.

FreeReef.nl

Pagina: 1