Smeg oven/gasfornuis aardlek

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alligator
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-03 18:50
Beste medetweakers,

Heb al een aantal topics voorbij zien komen en dacht de oplossing gevonden te hebben, toch niet.

Smeg oven met gasfornuis (type volgt nog, geen idee op het moment) en ging sinds een paar jaar de hetelucht stand proberen. Na paar minuten schiet de aardlekschakelaar eruit.

Na terugschakelen van aardlekschakelaar kan de oven op stand-by blijven staan maar zodra ik de standknop verplaats naar één van de oven standen schiet de schakelaar er weer uit. Totdat ik een tip las van de stekker omdraaien. Nu schiet hij er niet meer uit maar voorverwarmen gaat hij ook niet en de verlichting blijft ook uit. Ben wel handig met onderdelen vervangen, maar dingen doormeten met een multimeter is mij helaas vreemd. Kan iemand wat met bovenstaande uitleg en mij wellicht de juiste richting op helpen? Ik gok op verwarmingselementen maar hoor graag andere meningen. Bij voorbaat dank!

Beste antwoord (via Alligator op 25-12-2019 20:42)

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 17:22

SA007

Moderator Tweaking
Klinkt als een kapot verwarmingselement, een manier waarop die het vaker begeven is gaan geleiden tussen het element en de buitenkant ervan, en die normaal geaard.

Waarschijnlijk is nu de/een zekering intern in het apparaat kapot waardoor ook het lampje niet meer werkt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alligator
Oops, Smet moet Smeg zijn natuurlijk!
Fixed, was ook een TR over gekomen, volgende keer gewoon het Rapporteer knopje pakken, dan vervuilt het topic niet.

[ Voor 65% gewijzigd door SA007 op 25-12-2019 15:07 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 17:22

SA007

Moderator Tweaking
Klinkt als een kapot verwarmingselement, een manier waarop die het vaker begeven is gaan geleiden tussen het element en de buitenkant ervan, en die normaal geaard.

Waarschijnlijk is nu de/een zekering intern in het apparaat kapot waardoor ook het lampje niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alligator
Inmiddels doet alles het weer, snap er niks van. De stekker omdraaien heeft het probleem verholpen. Even aankijken en bij volgende problemen ga ik de elementen 1 voor 1 checken. Bedankt voor de hulp.