Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XpertizeR
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-12-2020
Mijn vraag
Wat is er aan de hand met mijn MSI Optix G24C monitor?

Het is geen GPU-probleem, omdat artifacts niet zichtbaar zijn op screenshots en zelfs zichtbaar zijn wanneer u de monitor met het logo gewoon inschakelt zonder op de computer te zijn aangesloten. Ze zijn niet direct zichtbaar na het inschakelen van het scherm.

De artifacts zijn na een paar minuten verdwenen. Ik ben bang dat het een permanent probleem zal worden.

Hier een video van het probleem: YouTube: Monitor screen artifact lines in cold temperatures ( MSI Optix G24C )

Beste antwoord (via XpertizeR op 09-12-2020 00:16)

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
HDMI, DVI-D alle 2 een digitaal signaal... en dit lijkt mij meer op analoge ruis zo als bij een VGA kabel...

alleen de lines onderaan zijn dan weer apart..

dat lijkt dan ook weer op een slechte aansturing van het LCD

[ Voor 34% gewijzigd door SMSfreakie op 24-12-2019 20:43 ]

404 Signature not found

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• traxxion
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:49
Kink in de kabel wellicht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:03

OMD

Dit kan inderdaad wel eens de kabel zijn. Ik heb exact hetzelfde gehad een paar jaar geleden en dit was toen de HDMI kabel die naar de knoppe was.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-06 20:03

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Hetzelfde gevoel als hierboven, maar wel gek dat het ook in het splashscreen van de monitor te zien is :/

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpertizeR
OMD schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 18:30:
Dit kan inderdaad wel eens de kabel zijn. Ik heb exact hetzelfde gehad een paar jaar geleden en dit was toen de HDMI kabel die naar de knoppe was.
d22wth schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 18:31:
Hetzelfde gevoel als hierboven, maar wel gek dat het ook in het splashscreen van de monitor te zien is :/
Dank dat jullie de moeite hebben gedaan om te reageren. Waardeer jullie antwoorden. :) Ik maak geen gebruik van HDMI maar van een DVI-D kabel. Ik zal kijken of het daadwerkelijk de kabel is. Zo nee, dat maak ik waarschijnlijk gebruik van de garantie is er misschien wel iets intern niet goed.

[ Voor 51% gewijzigd door XpertizeR op 24-12-2019 20:11 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
HDMI, DVI-D alle 2 een digitaal signaal... en dit lijkt mij meer op analoge ruis zo als bij een VGA kabel...

[ Voor 34% gewijzigd door SMSfreakie op 24-12-2019 20:43 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpertizeR
SMSfreakie schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 20:41:

Denk dat wat je aangeeft het probleem is. Want zonder de monitor met de pc aangesloten te hebben geeft die ook zulke lijnen als het logo op het scherm komt. De lijnen gaan ook na een tijdje weg. Alsof iets aan de binnenkant op temperatuur moet komen.

[ Voor 10% gewijzigd door XpertizeR op 24-12-2019 20:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XpertizeR
UPDATE: Ik ben vergeten een update te schrijven. Ik kon het probleem niet verhelpen. Gelukkig had de monitor nog garantie. Ik ben daarom terug gegaan naar de winkel. Probleem uitgelegd en video gedeeld. Mijn monitor hebben ze aangenomen. Na ongeveer 1 week een antwoord gekregen. MSI reparateur kon het probleem niet verhelpen en zonder kosten een gloednieuwe dezelfde monitor teruggekregen.
Pagina: 1