wildhagen schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:30:
[...]
Ik deel of publiceer helemaal niks. Ik geef alleen een link, om erbij te kunnen moet je nog altijd Lounge access hebben.
En nee, ook het feit dat het ransomware is, is niet alleen gedeeld, want het stond toen ook al op de site van de universiteit zelf, zei het niet zo uitgebreid.
Als je niks mag delen wat nota bene de instantie in kwestie zelf ook al op hun eigen site meldt, sluit GR dan gewoon? Waar is dit forum dan nog voor?
Dat die informatie toen ook al door UM naar buiten was gebracht wist ik niet. Fair point.
@
Mark_88 haast lijkt me geen excuus voor onzorgvuldigheid. Het is in dit geval inderdaad allemaal niet heel spannend, maar het gaat om het principe. Informatie uit een besloten forumdeel publiceren zonder overleg met de betreffende gebruiker is gewoon not done.
@
Room42 in hoeverre het verstandig is om dergelijke interne informatie op een besloten, maar inderdaad relatief makkelijk toegankelijk stukje internet te plaatsen is natuurlijk de vraag. En wellicht dat de gebruiker ook wel gewoon heeft beseft dat de informatie hiermee praktisch publiek bekend wordt. Maar het gaan om het principe dat het gewoon not done is om informatie uit een besloten deel te lekken.
Net zoals als dat het onverstandig is om naaktfoto’s/filmpjes van jezelf te delen met vrienden via whatsapp, maar dat dat nog geen excuus is voor het uploaden van dergelijke filmpjes naar Dumpert.
Nogmaals: zeker als de informatie dat het een ransomware aanval was al door het UM zelf naar buiten was gebracht, is het allemaal niet heel dramatisch (al zie ik nu dat ook de technische details en informatie over gebrek aan capaciteit bij FoxIT gepubliceerd zijn), maar dat doet niets af aan het principe dat de redactie dit gewoon niet zonder overleg had moeten doen.
[
Voor 3% gewijzigd door
Orion84 op 25-12-2019 11:00
]