mySQL onder Win2000 Server

Pagina: 1
Acties:

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Om te beginnen, ik wil dolgraag Linux gaan draaien, maar aangezien de server niet (alleen) van mij is, kan dit niet, dus hiermee sluit ik graag de Linux suggesties van de hand ;)

Ok, dit is de situatie:

Windows 2000 Server met 1 netwerkkaart met 8 ip-adressen. Deze hangt via een 3Com Etherstack op een 1Gbit backbone.

Ik heb mySQL geinstalleerd en een standaard database aangemaakt.

in de my.ini file heb ik hem gebind aan het eerste ip-adres... daar hoort een hostname bij.

in de my.ini file ook username verandert en password verandert.

Als ik nu wil gaan connecten vanaf een php-script, dan geeft hij iedere keer de melding dat acces is denied voor user.

Ik word er lichtelijk gestoord van en heb al zoveel geprobeerd. Ik heb de pdf file van mysql.com bekeken, maar daar wordt ik ook niet wijs uit. Ik ben op SQL gebied een behoorlijke newbie, dus alle tips zijn meer dan welkom.

Alvast bedankt...

• RupS
Ik ben er inmiddels achter dat ik zonder password ook kan connecten, alleen kan ik dan niks doen.....

Niemand?

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 22:06

igmar

ISO20022

Ik ben er inmiddels achter dat ik zonder password ook kan connecten, alleen kan ik dan niks doen.....
Zie het stuk over de permissies in de MySQL manual. Hou er rekening mee dat % als host GEEN localhost is. Die moet je apart en expliciet opgeven.

• luc
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

luc

Op donderdag 02 augustus 2001 13:12 schreef igmar het volgende:

[..]

Zie het stuk over de permissies in de MySQL manual. Hou er rekening mee dat % als host GEEN localhost is. Die moet je apart en expliciet opgeven.
says who ?
ik geef altijd een % op bij users / andere rechten en daar valt localhost ook gewoon onder hoor.

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

oh die hangt even aan een 1gb backbone, dan heb je toch ook wel geld genoeg voor prof. hulp.

maar goed dit is in het verkeerde forum geplaatst denk ik zo

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Hoort imho in HWS thuis, P&W is toch echt voor programmeren bedoeld.

• RupS
Op donderdag 02 augustus 2001 13:38 schreef MM- het volgende:
oh die hangt even aan een 1gb backbone, dan heb je toch ook wel geld genoeg voor prof. hulp.

maar goed dit is in het verkeerde forum geplaatst denk ik zo
Maar goed, ik vind het heel lief dat je de modjes probeert te helpen, maar dit soort opmerkingen heeft niemand wat aan natuurlijk.

Houd dan alsjeblieft je slimme commentaar voor je. :(

------

Sorry voor verkeerd plaatsen, ik zat niet op te letten...

-------
Ik ben er nog steeds niet achter, namenlijk, waar ik het password ook invul, hij accepteert hem niet. Hij blijft zeggen dat "access is denied".

PS. over die server, das een vriendendienst, dus duur is het niet.....
Pagina: 1