Aanschaf nieuwe CPU cooler

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmommers
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 29-05-2022
Beste medetweakers,

Ik wil graag een nieuwe CPU cooler aanschaffen omdat mijn huidige onvoldoende koelt (in game tussen de 80-90C). Ik ben zelf geen grote IT held dus vandaar deze post.

Ik heb een i7-4790k processor (onlangs upgrade) en een 1150 socket moederbord. Voor een nieuwe cooler heb ik niet veel meer ruimte in de breedte dan dat mijn huidige cooler in beslag neemt. Wel in de hoogte.
Ik weet niet precies hoe mijn huidige cooler heet maar er staat amd Ryzen 5 op.

Ik heb me laten vertellen dat Noctua en Cooler master goede merken zijn voor een cooler.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen bij het maken van de juiste aanschafkeuze.

Als jullie verdere informatie van mij nodig hebben dan hoor ik het graag.

Hartelijke groet,
Tijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-09 07:57
i7-4790k en een amd koeler?
Heb je dat wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:20
Op deze manier gaan we nergens advies over kunnen geven.
Kan je minstens een foto maken en/of afmetingen geven?

Je hebt een Intel processor met een logo van de concurrentie op, dat is al minstens raar te noemen.
Is dit een zelfbouw systeem? Heb je zelf de processor geupgrade? Nieuwe koelpasta voorzien? Niet te veel koelpasta erop? Zit de koeler goed vast?

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmommers
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 29-05-2022
Ja heb de processor zelf geupgrade. Zelfbouw inderdaad. koelpasta zit erop, volgens youtube tutorial, klein bolletje. Koeler zou ik wel nog strakker aan kunnen draaien maar hij zit wel goed vast.

Ik kan volgens mij geen foto uploaden omdat ik te weinig karma heb, afmetingen zal ik nog posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:32
Je startpost is nogal vaag. Welke processor heb je nu precies en welke koeler heb je nu precies?

Je zegt i7 4790k en je hebt het over een koeler met AMD Ryzen 5 erop. Maar de i7 4790k is een Intel-processor en een koeler van AMD is daar niet geschikt voor. Dat zou heel goed kunnen verklaren waarom 'ie zo slecht koelt, want die koeler hoort helemaal niet op je processor.

Kijk verder zelf eens bij de koelers (die wel geschikt zijn voor je processor) in de Pricewatch en maak daar een selectie uit. Wij weten niet precies jouw eisen, en het is hier ook niet de bedoeling om te zeggen "ik wil een koeler, welke raden jullie aan?" :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:20
Google eens naar "image host", er zijn meer dan genoeg sites waar je een foto kan uploaden en een linkje neerzetten. In paint kan je eventueel nog de afmetingen erbij opzetten om het helemaal duidelijk te maken. :)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move OH->CAA

2) CAA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Bij dezen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.