Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mondriaan1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-01-2021
Ik zoek een leuke pc waar ik 3 strips Corsair Vengeance Pro Series 32 Gig in kan plaatsen. Ik wou er graag een Sapphire Radeon RX 580 8 GB GDDR5 videokaart in plaatsen omdat dit word geadviseert voor bv spellen als Cities Skylines goed te kunnen spelen (de kaart staat voor 205 euro bij Bol). Het geheugen heb ik al (had het voor een computer gekocht waarbij bleek dat het er niet voor geschikt is, dus of ik moet het retouneren of een andere computer samenstellen. Geen minipc. Er moet volgens mij minimaal een 600 watt voeding op (800 watt schijnt beter te zijn).

Ik hoop dat ik de kosten op ong. 800 euro kan houden (maar volgens mij moet het een Intel i7 zijn).

Natuurlijk een Windows 10 Pro OEM systeem erop en 1 TB SSD kaart erbij (of 500 gig maar spellen worden steeds groter dus ik denk dat die 1 TB het best is).

Er zijn 2 slots voor de videokaart nodig en wat ik begrepen heb zijn er 6 stots nodig voor het geheugen om het goed te laten functioneren. 8 Pin Powerconnector.

Het nummer wat op het geheugen staat is CMY32GX3M4A 1600C9.

Als ik meer info moet bijdragen doe ik dit in dit originele bericht.
Hopend dat ik hiermee duidelijk genoeg ben groet ik,

Mondriaan
8)7

[ Voor 0% gewijzigd door Mondriaan1 op 24-12-2019 14:18 . Reden: Post klein houden. ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:24

br00ky

Moderator Harde Waren
Mondriaan1 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 14:12:
Ik zoek een leuke pc waar ik 3 strips Corsair Vengeance Pro Series 32 Gig in kan plaatsen.
Je linkt een set van 4 reepjes. Welke gaat het precies om? Dus het exacte type.
Ik wou er graag een Sapphire Radeon RX 580 8 GB GDDR5 videokaart in plaatsen omdat dit word geadviseert voor bv spellen als Cities Skylines goed te kunnen spelen (de kaart staat voor 205 euro bij Bol). Het geheugen heb ik al (had het voor een computer gekocht waarbij bleek dat het er niet voor geschikt is, dus of ik moet het retouneren of een andere computer samenstellen. Geen minipc. Er moet volgens mij minimaal een 600 watt voeding op (800 watt schijnt beter te zijn).
Dat is onzin ;).
Er zijn 2 slots voor de videokaart nodig en wat ik begrepen heb zijn er 6 stots nodig voor het geheugen om het goed te laten functioneren. 8 Pin Powerconnector.
Volgens mij haal je hier een aantal zaken door elkaar? Sloten van RAM staan los van videokaart en waar heb je die 6 sloten vandaan? En waar komt ineens de 8 pin power connector vandaan?
Dit is ook een setje van 4, dus welke heb je nou? Dit is ook nog eens DDR3, dus tenzij je een pc aan het bouwen bent van tweedehands onderdelen gaat dit nooit passen. Of je er nou 3 pakt of 4. Of 2 of 1.

Al met al een erg rommelig verhaal waar nog heel veel onduidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Mondriaan1 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 14:12:
Ik zoek een leuke pc waar ik 3 strips Corsair Vengeance Pro Series 32 Gig in kan plaatsen. Ik wou er graag een Sapphire Radeon RX 580 8 GB GDDR5 videokaart in plaatsen omdat dit word geadviseert voor bv spellen als Cities Skylines goed te kunnen spelen (de kaart staat voor 205 euro bij Bol). Het geheugen heb ik al (had het voor een computer gekocht waarbij bleek dat het er niet voor geschikt is, dus of ik moet het retouneren of een andere computer samenstellen. Geen minipc. Er moet volgens mij minimaal een 600 watt voeding op (800 watt schijnt beter te zijn).

Ik hoop dat ik de kosten op ong. 800 euro kan houden (maar volgens mij moet het een Intel i7 zijn).

Natuurlijk een Windows 10 Pro OEM systeem erop en 1 TB SSD kaart erbij (of 500 gig maar spellen worden steeds groter dus ik denk dat die 1 TB het best is).

Als ik meer info moet bijdragen doe ik dit in dit originele bericht.
Hopend dat ik hiermee duidelijk genoeg ben groet ik,

Mondriaan
8)7
Wat is je gehele systeem of wens om bij de 4x8GB te kopen ?
Je weet dat dit DDR3 is voor oudere hardware ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:37
Compleet rommelig verhaal. Zet even duidelijk op een rijtje wat je nu hebt en wat je wilt. Dat geheugen kan je niet meenemen naar een modern systeem, want het is ddr3.

Ik denk dat je beter af bent met een geheel nieuw systeem. Qua cpu zou je beter een AMD 3600 kunnen pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Verkoop het geheugen en bouw gewoon een pc. tweedehands of nieuw mag je zelf kiezen, maar ik zou me niet vastbinden op keuze van geheugen.