Dual monitor setup

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• klapjoker
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20-02-2025
Ik zoek een?
Ik zoek een dual monitor setup voor op kantoor. Is het mogelijk om twee monitoren met 1 HDMI aansluiting op een laptop aan te sluiten? Bij één van mijn werkgevers kon dit maar zat hier een soort van docking station tussen, iemand ervaring mee en een aankoopadvies?

Wat is je budget?
€500

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Kantoor.

Alle reacties

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Met DisplayPort kun je doorlussen als de eerste monitor daar ondersteuning voor bied. O.a. Dell heeft een aantal monitoren die dat kunnen.

Verder is het wel handig om een gewenste grote, resolutie en aansturing op te geven, want met je huidige eisen voldoet zo'n beetje elke monitor onder de 250 per stuk wel.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Zou zoiets ook niet werken? pricewatch: LogiLink UA0232
https://www02.cp-static.c...pter-usb30-dvi-ua0232.pdf
(zie ze ook wel goedkoper, maar dan vaak naar VGA)

Docking station is natuurlijk mooier en veelzijdiger, maar daarmee ook prijziger.
(wat voor laptop heb je?)

Wat ga je op het scherm doen? Want zoals gezegd zijn er zat schermen die voldoen aan je enige eis (onder de 500 euro per twee).

Zoiets? https://tweakers.net/pricewatch/compare/1161853;1241325/
27", 2560x1440, IPS

[ Voor 43% gewijzigd door mitsumark op 24-12-2019 15:58 ]

• klapjoker
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20-02-2025
Kaalus schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 14:26:
Met DisplayPort kun je doorlussen als de eerste monitor daar ondersteuning voor bied. O.a. Dell heeft een aantal monitoren die dat kunnen.

Verder is het wel handig om een gewenste grote, resolutie en aansturing op te geven, want met je huidige eisen voldoet zo'n beetje elke monitor onder de 250 per stuk wel.
Dient de laptop dan ook display Port te hebben?

24 inch, HD resolutie. Thanks

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-01 14:31
Als je DisplayPort daisy chaining wilt gebruiken moet je laptop inderdaad DisplayPort hebben. Of mini DisplayPort, Thunderbolt of sommige USB-C aansluitingen.