ff duidelijkheid

Pagina: 1
Acties:

• OmniNaut
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Ik heb gisteren een jamo suround speaker set besteld maar nu kwam ik erachter dat de freq van de subwoofer pas bij 45 hz begint, is dat niet een beetje aan de hoge kant??
zelfs de mindere sony's beginnen bij de 20 hz
en mijn sony groove oordopjes zelfs bij 8 hz

ff voor de duidelijkheid het is de sw780 met 5 surround boxjes (301 DPP.1) voor 998,-
ik kan ook een iets duurdere nemen voor 1150,- maar dan met de sw1008 en die begint vanaf 35 hz

ik heb ff opgezocht dat een menselijk oor vanaf +/-18 hz kan horen en ik wil voornamelijk dance en rock op de boxen afspelen dus is 35 of 45 hz voldoende? (ik heb op de jamo website gekeken en hun surround setjes gaan niet lager dan 30 hz en dan zit je op een veel duurder setje)

Verwijderd

Geloof me, die Sony's beginnen NIET bij 20Hz of 8Hz.

Kijk wat minder naar de cijfertjes en andere vormen van specificaties... en luister gewoon ernaar en oordeel dan pas.

over duidelijkheid gesproken : betere topictitel zou geen kwaad kunnen :P

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

er zouden strafpunten moeten staan op onduidelijke topics. maar das een ander verhaal

45 hz is ruim voldoende voor dance en rock. anders moet je zon effecten cd kopen waarop zon hz test staat, dan kan je de lage tonen even testen. dr zijn vast ook wel programmas voor.

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• OmniNaut
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Sorry voor die onduidelijke titel jongens

maar bedankt voor het advies

Verwijderd

Hoi,
(goedkopere) sonys worden nou eenmaal met opgeblazen specs gepresenteerd omdat de meeste mensen niet verder kijken. Dat een Sony subwoofer 20Hz haalt kan misschien wel kloppen, maar dan met een dermate lage geluidsdruk dat je er niks van merkt :)

Bovendien wordt de kracht van bass niet bepaald door de frequentie. Hoe de bass klinkt :)
Bijna elke subwoofer kan effecten krachtig weergeven, je moet meer letten of ie snel reageert en niet te bonkig klinkt.

Voor muziek kun je misschien beter voor een aparte setup kiezen, omdat dat gewoon stukken beter klinkt. Tenzij je een subwoofer van 2000 piek zo'n beetje hebt (of liever twee) klinkt een subwoofer nogal bagger eerlijk gezegd. Crossover vertoont meestal dip en cinema subwoofers worden nou eenmaal voor films getuned :)

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Hoi,
(goedkopere) sonys worden nou eenmaal met opgeblazen specs gepresenteerd omdat de meeste mensen niet verder kijken. Dat een Sony subwoofer 20Hz haalt kan misschien wel kloppen, maar dan met een dermate lage geluidsdruk dat je er niks van merkt
Precies, en dat geld hetzelfde bij de oordopjes, die reiken vaak maar tot ongeveer 40Hz, terwijl er 12 of 8Hz staat. Dit is inderdaad op een superlaag volume (lees -10 of zelf -18dB!!!) zo laag dat je het nieteens hoort.

Zoals eerder gezegd, naar DAT bereik hoef je niet te kijken, als er niet bijstaat bij welke geluidsDRUK (in een -x aantal decibells) kun je er bijna zo op zeggen dat het een merk is dat zich richt op de standaard klant die toch niet op de kleine lettertjes let. En dus zijn het eigenlijk NEP specs, niet op letten dus.
Pagina: 1