Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

iPad mini of toch iPad air?

Pagina: 1
Acties:

• ErikRo
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 15:57
Vanwege de slechter wordende oogjeswil ik graags van mobiel naar een air of een mini swithcrn.
Air heeft als voordeel groter. Mini is lekker licht maar ook stuk kleiner.
Gebruik zal zijn 50 procent onderweg en 50 procent thuis.
Doel voornamelijk internet en ontspanning geen werk.

Probleem is dat ik niet kan kiezen tussen deze twee. Ik neig naar d mini omdat hij gewoon lekker klein en licht is maar toch groter dan mijn s10e
Maar ik ben bang dat hij te klein gaat blijken qua tekst lezen.

Aan de andere kant ik gebruik nu even mijn oude iPad 4 en die een mooi groot scherm. Op schoot lukt dat wel. Maar in bed liggen dat lukt niet door gewicht kan hem amper voor gezicht houden zonder bang te zijn dat hij op gezicht valt.

Al in de winkel gekeken hielp niet echt. Ik kom er gewoon niet uit en allebei kopen gaat niet.
Hier enige bezitters die naar ene mini gingen en tevreden waren over leesbaarheid ondanks hun mindere ogen?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

oa Air2 kan nu nog op iOS13 en is sneller dan de reguliere Air(als je over 2e hands praat) die op 12 draait.
A8X SoC tov A7 en 2GB werkgeheugen tov 1GB. bij visuele handicap zou ik geen mini meer kopen

Hackus wijzigde deze reactie 24-12-2019 14:09 (14%)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 20:50

Donstil

Grab them by the 🐈.

Huidige iPad Akr is 450 gram terwijl een iPad 4 al snel 650 gram is.
Dat is wel een merkbaar verschil en misschien wel genoeg om hem niet “op je neus te laten vallen”.

Ik zou persoonlijk niet voor een Mini gaan, ondanks dat ik het formaat persoonlijk wel fijn vind lijkt mij dit niet de beste als je ogen achteruit gaan. Sommige interface elementen zijn best fragiel op de mini.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Vistajevski
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18:43
Wat bedoel je met "slechter wordende oogjes"? Als je moeite krijgt om dichtbij scherp te zien kun je beter een lees- of schermbril aanschaffen in plaats van een grotere iPad. Bij 50% gebruik onderweg zou mijn voorkeur toch liggen bij een telefoon of eventueel een iPad mini. Een Air vind ik persoonlijk te groot en te zwaar om mee te nemen, zeker als er ook nog een hoes omheen gaat.

• ErikRo
Vistajevski schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 16:13:
Wat bedoel je met "slechter wordende oogjes"? Als je moeite krijgt om dichtbij scherp te zien kun je beter een lees- of schermbril aanschaffen in plaats van een grotere iPad. Bij 50% gebruik onderweg zou mijn voorkeur toch liggen bij een telefoon of eventueel een iPad mini. Een Air vind ik persoonlijk te groot en te zwaar om mee te nemen, zeker als er ook nog een hoes omheen gaat.
Geen idee :+ , mijn ogen zijn helaas wat ingewikkeld. De ene is verziend de ander bijziend. In de praktijk betekent dat een leesbril over mijn gewone bril heen dragen wat ik dus nooit doe, ik schuif met de afstand tot een van de twee het opppakt. Maar in normaal NL grotere letters maakt het makkelijker voor elk oog.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Haga
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 17:30
Neem een iPad Mini met 4G.

Zul je geen spijt van krijgen.

Mijn vrouw en ik gebruiken ieder al ruim zes jaar een IPAD Mini. Begonnen met Mini 2 en bij het uitkomen van de Mini 4 allebei overgestapt op deze versie.

Als ik het goed heb begrepen, liggen er morgen twee Mini’s 5 onder de kerstboom 😉

Gebruiken de Mini’s voor zowel mediaconsumptie thuis en onderweg als ook snel wat zaken uitwerken onderweg voor werk.

Met name de handzaamheid is een absolute pro. Past zelfs in de broekzak van mijn tenue 😉

Daarnaast kun je de lettergrootte gewoon aanpassen. 😉

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online
Ik heb een mini en S10e. Mini is echt fantastisch en duidelijk groter dan de S10. Zeker op de bank of het kijken van series/TV is de grootte erg fijn. En onderweg is de mini met het formaat eveneens prettig.

Heb hier ook een gewone iPad maar die vind ik veel te lomp.

I can choose to try to control the outcome, or I can trust in the moment.

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 21:17

JB

Cédric roelt!

Dit is de eerste iPad Mini sinds langere tijd die upgraden weer interessant maakt in die reeks maar het formaat deed me nog beetje twijfelen. Ik kom van een iPad 3 (meteen verkocht voor een 4 ivm lightning toentertijd), een iPad Air en daarna de Air 2. Dus qua grootte altijd de "gewone” iPad gehad maar ik gebruikte de laatste tijd heel graag de iPad Mini 2 van mijn zoontje omdat die licht is en lekker in de hand ligt. Ook Netflix etc is dikke prima op dat scherm maar dat kan ik niet bepalen voor jouw ogen.

Nu de 2019 modellen beiden dezelfde specs hebben (Air en Mini) twijfelde ik ook. De normale 2019 iPad sowieso overgeslagen qua specs. Vond ik de investering niet waard.

De Mini 2019 nu in mijn bezit en ik wil niet meer anders. Gewicht en vooral formaat zijn zoveel fijner dan de “lompe” iPads (vind ik!) maar in jouw geval is die keuze maken toch anders. Toch denk ik dat de mini groot genoeg is tov de normale maar veel handzamer in gebruik. Hopelijk kan je er iets mee.

Mijn boefje is liev!

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Nu online
Als je ogen slechter worden kun je beter de iPad Air kopen, deze heeft een mooi groot duidelijk scherm en kun je de letters lekker groot maken op het grote scherm.

HereIsTom wijzigde deze reactie 25-12-2019 17:30 (3%)

 iPad Pro 12.9 | Laptop: MSI GT780DX i7 / 128GB SSD / 16GB DDR3 | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• traxxion
  • Registratie: september 2011
  • Nu online
Ik zou een Air of zelfs een Air 2 toch niet meer adviseren. Heb zelf een Air 2 en ik vind 'm toch behoorlijk traag.

• ErikRo
traxxion schreef op woensdag 25 december 2019 @ 19:51:
Ik zou een Air of zelfs een Air 2 toch niet meer adviseren. Heb zelf een Air 2 en ik vind 'm toch behoorlijk traag.
Nieuwe air dan he met de A12 en 64gb

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

denk dat je de gewone air(1) hebt. de air2 die hier rondslingert is nog best snel

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• HereIsTom
  • Nu online
Ik zou sowieso geen ‘oud’ model adviseren, dus ik bedoelde ook de nieuwe iPad Air 2019.
Maar mijn iPad Air 2 doet het nog prima hoor, merk er niks van dat hij trager is, alleen misschien dat de batterij wat sneller leeg is, maar dan kan ook wel na 6 jaar dagelijks gebruik ;)

 iPad Pro 12.9 | Laptop: MSI GT780DX i7 / 128GB SSD / 16GB DDR3 | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• ErikRo
Het is de air geworden de mini was echt te klein voor mij. Zowel in handen als de letters waren niet te doen. En met trucje letters vergroten in Safari werkte niet fijn genoeg.

Erg tevreden nu. Gebruik hem landscape dat houdt lekkerder vast, minder hefboom op je handen, sowieso al lichter en het leest nu meer zoals m’n ogen staan naast elkaar dus breedbeeld door de 43 verhouding is onderin is dit Fijner.

Enige wat ik nog mis is m’n Google agenda bij widgets zetten überhaupt de agenda vinden ik zal wel kippig zijn :)
En m’n muziek in Bandcamp afspelen via Bluetooth afspelen op m’n bluesound node 1
Ik hoor gewoon niks.
Maar voor de rest een aanrader zeker met de 30 watt snellader. *O*

ErikRo wijzigde deze reactie 08-01-2020 01:39 (10%)

• ex87
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 18:47
Mochten er andere nog voor deze keuze staan:

Ik zou de mini alleen als 2de iPad gebruiken (snap hoe dat decadent dat klinkt). Ik heb zelf een Pro 11" (2018) en, Mini 5 en gebruik ze compleet verschillend:

- iPad Pro is mijn privé laptop, dus op de bank, als ik e-mails moet schrijven etc maar ook op trips als privé laptop voor foto's importeren/bewerken, hotels boeken etc.

- iPad mini is mijn thuis en vliegtuig apparaat. Ik vind dat ding heerlijk in bed en om de krant/Wired te lezen maar zou er nooit werk op proberen te doen.. Echt een Youtube/Netflix machine en wat minder een productie apparaat. Als ik mijn Pro vast heb in een vliegtuig vind ik hem altijd weer net te groot/lomp.

🇺🇸 | California | Tesla M3 SR+

• HereIsTom
  • Nu online
ErikRo schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 01:36:
Het is de air geworden de mini was echt te klein voor mij. Zowel in handen als de letters waren niet te doen. En met trucje letters vergroten in Safari werkte niet fijn genoeg.

Erg tevreden nu. Gebruik hem landscape dat houdt lekkerder vast, minder hefboom op je handen, sowieso al lichter en het leest nu meer zoals m’n ogen staan naast elkaar dus breedbeeld door de 43 verhouding is onderin is dit Fijner.

Enige wat ik nog mis is m’n Google agenda bij widgets zetten überhaupt de agenda vinden ik zal wel kippig zijn :)
En m’n muziek in Bandcamp afspelen via Bluetooth afspelen op m’n bluesound node 1
Ik hoor gewoon niks.
Maar voor de rest een aanrader zeker met de 30 watt snellader. *O*
Als het goed is staat er gewoon en Agenda App op de iPad, daarin kun je onderaan op Agenda’s tikken en dan daar de Google agenda opgeven.
De Agenda App kun je dan toevoegen aan de Widgets.

En het grotere scherm van de iPad Air (2019] is wel een stuk fijner lezen en werken dan die van de mini.
Vriend van mij heeft op oudjaarsdag een iPad Pro 12.9 gekocht, ik heb er al even mee mogen ‘spelen’, maar die heeft echt een mooi groot scherm. Er mee werken gaat prima, hij is bijna even licht als de iPad Air.
De prijs houdt me nog even tegen, maar als mijn iPad Air minder wordt of geen updates meer krijgt weet ik het wel, dan koop ik ook een iPad Pro 12.9 :Y

• ErikRo
HereIsTom schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 21:56:
[...]

Als het goed is staat er gewoon en Agenda App op de iPad, daarin kun je onderaan op Agenda’s tikken en dan daar de Google agenda opgeven.
De Agenda App kun je dan toevoegen aan de Widgets.

En het grotere scherm van de iPad Air (2019] is wel een stuk fijner lezen en werken dan die van de mini.
Vriend van mij heeft op oudjaarsdag een iPad Pro 12.9 gekocht, ik heb er al even mee mogen ‘spelen’, maar die heeft echt een mooi groot scherm. Er mee werken gaat prima, hij is bijna even licht als de iPad Air.
De prijs houdt me nog even tegen, maar als mijn iPad Air minder wordt of geen updates meer krijgt weet ik het wel, dan koop ik ook een iPad Pro 12.9 :Y
Dank je ik had ondertussen ontdekt dat ik Google agenda los kon dloaden in AppStore en dan krijg je meteen de Google widget erbij, of hij stond er al en ik heb er overheen gekeken de eerste keer.

Geluid hoor ik ook nu via BT die deed het blijkbaar al maar zo zacht dat ik geluid van de bluesound op max moest zetten om wat te horen.

Toevallig ook vandaag de pro 12.9 in handen gehad is idd nog mooier en beter leesbaar ook de 120hz voegt wel wat toe al kun je ook leven zonder. Mij houdt de prijs tegen dit was al duurder dan de iPad 2019 maar de verbeteringen maakten het toch aantrekkelijk. Wel kleine kans dat in maart de air 2020 wordt aangekondigd maar nog langer wachten had ik geen zin in.
FaceId zou toch wel leuk zijn geweest of een meer pro model uiterlijk of een A13 cpu.
Maar goed misschien komt die pas een jaar later uit zou ik niet erg vinden :)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True