Ik heb een redelijk nieuwe PC zelf in elkaar gezet, waarbij ik ongeveer 3-4 maanden zonder issues hier gebruik van heb kunnen maken.
Sinds gisteren krijg ik echter:
- crash: 1x valt hij uit en boot hij gelijk weer
- vastlopper: alles loopt vast, waarna ik hem moet resetten
Als ik dat een paar keer heb gehad, 4-5x, is er weer niets aan de hand en kan ik er weer uren gebruik van maken zonder problemen.
Dit gebeurd al enkele minuten na opstarten en is niet gerelateerd aan wat ik doe. Als ik hem idle laat zonder iets op te starten kan hij ook crashen.
- Windows 10, up-to-date
- AMD Ryzen 5 2600
- NVIDIA GTX 1660, up-to-date
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- GPUZ gebruikt en cpu zit ~30 graden, videokaart ook.
- Onder load krijg ik geen gekke temps
- MEMTEST gedraait zonder fouten (usb gemaakt en laten testen, geen issues)
- Gekeken of mijn drivers up-to-date zijn
- Windows logbook bekeken, hierin zie ik niets, behalve dan de kritieke fout dat hij verkeerd is afgesloten.
- Systeemfouten -> automatisch restarten -> uitgezet
Ik ben zelf een beetje lost wat ik nog verder kan doen. Ik krijg nergens een error of iets van logs. Als iemand nog tips heeft waar ik naar zou kunnen kijken, heel graag
Sinds gisteren krijg ik echter:
- crash: 1x valt hij uit en boot hij gelijk weer
- vastlopper: alles loopt vast, waarna ik hem moet resetten
Als ik dat een paar keer heb gehad, 4-5x, is er weer niets aan de hand en kan ik er weer uren gebruik van maken zonder problemen.
Dit gebeurd al enkele minuten na opstarten en is niet gerelateerd aan wat ik doe. Als ik hem idle laat zonder iets op te starten kan hij ook crashen.
- Windows 10, up-to-date
- AMD Ryzen 5 2600
- NVIDIA GTX 1660, up-to-date
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- GPUZ gebruikt en cpu zit ~30 graden, videokaart ook.
- Onder load krijg ik geen gekke temps
- MEMTEST gedraait zonder fouten (usb gemaakt en laten testen, geen issues)
- Gekeken of mijn drivers up-to-date zijn
- Windows logbook bekeken, hierin zie ik niets, behalve dan de kritieke fout dat hij verkeerd is afgesloten.
- Systeemfouten -> automatisch restarten -> uitgezet
Ik ben zelf een beetje lost wat ik nog verder kan doen. Ik krijg nergens een error of iets van logs. Als iemand nog tips heeft waar ik naar zou kunnen kijken, heel graag