Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

PC crashed / loopt vast, geen errors of logs

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Douweegbertje
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 06-04 14:59

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Topicstarter
Ik heb een redelijk nieuwe PC zelf in elkaar gezet, waarbij ik ongeveer 3-4 maanden zonder issues hier gebruik van heb kunnen maken.
Sinds gisteren krijg ik echter:
- crash: 1x valt hij uit en boot hij gelijk weer
- vastlopper: alles loopt vast, waarna ik hem moet resetten

Als ik dat een paar keer heb gehad, 4-5x, is er weer niets aan de hand en kan ik er weer uren gebruik van maken zonder problemen.

Dit gebeurd al enkele minuten na opstarten en is niet gerelateerd aan wat ik doe. Als ik hem idle laat zonder iets op te starten kan hij ook crashen.

- Windows 10, up-to-date
- AMD Ryzen 5 2600
- NVIDIA GTX 1660, up-to-date

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

- GPUZ gebruikt en cpu zit ~30 graden, videokaart ook.
- Onder load krijg ik geen gekke temps
- MEMTEST gedraait zonder fouten (usb gemaakt en laten testen, geen issues)
- Gekeken of mijn drivers up-to-date zijn
- Windows logbook bekeken, hierin zie ik niets, behalve dan de kritieke fout dat hij verkeerd is afgesloten.
- Systeemfouten -> automatisch restarten -> uitgezet

Ik ben zelf een beetje lost wat ik nog verder kan doen. Ik krijg nergens een error of iets van logs. Als iemand nog tips heeft waar ik naar zou kunnen kijken, heel graag :)

My website is secure. https://isitthough.com ?

Alle reacties

• White Feather
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 09-04 21:01
Welke voeding heb je en hoe oud is die?

• Douweegbertje

Douweegbertje

Topicstarter

• pannalicour
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 07-04 00:36
Had ook een dergelijk probleem. In eerste instantie werd in dit forum gewezen naar de voeding. 3 jaar is wel oud maar niet drama oud.

Heb toen van alles opgezocht en had het probleem uiteindelijk gefixt door een harde format en windows te doen. Kennelijk te veel currupte files of Spyware/virussen die mijn scanner niet had kunnen detecteren.

Probeer dat eerst.

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 07:34

nelizmastr

Goed wies kapot

Heb je een andere voeding om mee te testen? De BaggerWatt Lite is nogal een budget ding. Een 450W voeding van goede kwaliteit heb je voor vergelijkbaar geld en trekt je systeem met gemak (m.u.v. Focus 450W van Seasonic).

I reject your reality and substitute my own

• Roxsman
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 15-03 12:47
Beste course of action is meestal om zoveel mogelijk uit te sluiten.
Dus trek alles los wat niet nodig is om Windows te booten. Heb je een onboard videokaart? Trek dan die nvidia eruit. Alle mem modules eruit op één na(memtest zegt wel iets maar niet alles). Alle drives los behalve degene die je nodig hebt. Alle randapparatuur eraf behalve kb/muis/monitor
Etc.
Daarna sluit ik me aan bij de rest. Als je een testvoeding kan regelen zou dat mijn eerste optie zijn. Daarna optie 2; tijdelijk andere disk erin met schone Win install.

It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..

• Douweegbertje

Douweegbertje

Topicstarter
Ik heb een andere voeding geprobeerd, zelfde issue.
Vervolgens een andere videokaart genomen, zelfde issue.

Ik ben nu even tijdelijk naar een andere PC gegaan. Mede omdat ik geen andere spare parts heb en zal in het nieuwe jaar mijn PC afgeven bij een toko die er verder naar kan kijken..

Helaas :(

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Nu online
Welk moederbord heb je met welke biosversie?
Welk geheugen?

• Snake_Eye
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 09-04 16:48
Biosupdate al gedaan? Dit even uitvoeren https://support.microsoft...using-system-file-checker
Anders even windows 10 opnieuw installeren, werkt alles met alleen de drivers van windows 10?
Zo ja even laten draaien, zo kan je uitsluiten of het een driver probleem is. Hoe heb je de virtuele geheugen toegewezen?

Gebruik je ccleaner, IObit of een andere clean programma? Welke antivirus gebruik je?

[Voor 28% gewijzigd door Snake_Eye op 26-12-2019 14:13]

• bierschuit
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 09-04 20:30
Als de computer vast is gelopen werkt de reset knop op de behuizing dan nog wel of moet je hem via de aan/uit knop eerst uitzetten en dan weer opstarten?
Een harde vastloper waarbij niets reageert duidt meestal op een processor vastloper. (In het overklokken is dan te weinig Vcore veelal de oorzaak.)
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True