Toon posts:

Beste videokaart voor Cities Skylines

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag!

Ik ben hier nieuw op Tweakers en veel verstand van computers heb ik niet. Midden dit jaar heb ik een computer gekocht omdat ik erg graag Cities Skylines met de beste kwaliteit wilde gaan spelen. Momenteel gebruik ik een MSI Radeon RX 570 Gaming X 4GB, maar merk erg dat na een X aantal inwoners mijn spel begint te laggen. Vandaar de vraag of iemand mij een videokaart zou kunnen adviseren.

De CPU die ik momenteel gebruik is de AMD FX-8320 8 core, en het moederbord kan ik zo even niet vinden. Hier kom ik later op terug.

Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meloenen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-10 15:05
Hoeveel werkgeheugen heb je? Ik denk dat eerder de bottleneck is dan je videokaart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:34

D4NG3R

kiwi

:)

Cities Skylines is, zoals veel andere RTS/Citybuilders, vooral zwaar op de CPU. De jouwe is niet bepaald een hoogvlieger.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
marvinvanloenen schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:28:
Hoeveel werkgeheugen heb je? Ik denk dat eerder de bottleneck is dan je videokaart
Hi, ik heb totaal 16GB werkgeheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:59
Onderzoek eerst welk onderdeel de bottleneck is. Dit kan je doen door MSI Afterburner te laten loggen tijdens de game. Na de log opgeslagen te hebben kan je exact het gebruik van elk onderdeel zien. (denk dat je cpu het probleem is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:52

br00ky

Moderator Harde Waren
Met boven. Ga er maar vanuit dat het je cpu is, maar meten is weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:28
Mobo is wel belangrijk met deze cpu. Veel mobos werken niet goed met deze zou waardoor de cpu terug klokt en traag word.

Kortom welk mobo gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 16:37

SpamLame

niks

En welke voeding? Merk& type

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Die game draait niet eens fatsoenlijk op een 9900K. :z
Als je CPU maar goed genoeg is dan haal je ongeveer 50fps uit gezoemd en 35-45 ingezoomd met dips naar 30. De game is gewoon waardeloos geoptimaliseerd.

Maar een FX is in het algemeen vrij hopeloos in elke recente titel. Ik zou eerder gaan overwegen om over te stappen naar de Ryzen 3600. Ook zou ik niet weten waar je precies naar zou moeten upgraden vanaf een RX570. De videokaart markt is dusdanig verziekt dat de uit 2017 stammende RX570 nog steeds prijstechnisch en prestatietechnisch vrij aardig is. Er is geen fatsoenlijke upgrade die eigenlijk niet veel te duur is of te weinig extra oplevert. Voor City Skylines al helemaal niet, want waardeloos geoptimaliseerd. Misschien gaat de aankomende RX5600XT er verandering in brengen, maar ik geloof er zelf nauwelijks meer in dat je die voor minder dan €300 zal kunnen kopen. Krijg je iets dat zo 50% sneller zou moeten zijn, maar alsnog aan de dure kant...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:00

nelizmastr

Goed wies kapot

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:49:
Die game draait niet eens fatsoenlijk op een 9900K. :z
Als je CPU maar goed genoeg is dan haal je ongeveer 50fps uit gezoemd en 35-45 ingezoomd met dips naar 30. De game is gewoon waardeloos geoptimaliseerd.
Al moet ik zeggen dat het prima draaide op een 4930K op 4GHz die ik een paar jaar geleden had.
Ook bij >100.000 inwoners. Maar eens dat de FX gewoon echt een hopeloze proc is voor dit soort games.

[ Voor 7% gewijzigd door nelizmastr op 24-12-2019 14:02 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

nelizmastr schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 14:02:
[...]

Al moet ik zeggen dat het prima draaide op een 4930K op 4GHz die ik een paar jaar geleden had.
Ook bij >100.000 inwoners. Maar eens dat de FX gewoon echt een hopeloze proc is voor dit soort games.
Het is acceptabel omdat het een stedenbouwer is. Het is alleen niet erg goed. Je videokaart loopt tegen een gigantische bottleneck aan omdat de game nauwelijks in staat is om je CPU cores goed te belasten. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:27:
Goedemiddag!

Ik ben hier nieuw op Tweakers en veel verstand van computers heb ik niet. Midden dit jaar heb ik een computer gekocht omdat ik erg graag Cities Skylines met de beste kwaliteit wilde gaan spelen. Momenteel gebruik ik een MSI Radeon RX 570 Gaming X 4GB, maar merk erg dat na een X aantal inwoners mijn spel begint te laggen. Vandaar de vraag of iemand mij een videokaart zou kunnen adviseren.

De CPU die ik momenteel gebruik is de AMD FX-8320 8 core, en het moederbord kan ik zo even niet vinden. Hier kom ik later op terug.

Bvd!
Weet niet wat je budget is, maar zou een upgrade set halen aan CPU-MB-RAM bij je RX570

verder is het handig je gehele systeem op te geven in OP. zodat men gelijk ziet wat alles is.
merk type, ook je voeding.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1