Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:04
Hoi,

Ik heb onlangs 2 pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack) aangeschaft, deze worden beide geleverd met een injector voor PoE ondersteuning, echter kom ik nu op mijn Ziggo Connect box enkele poorten te kort om alles te kunnen ondersteunen (NAS, Philips Hue, directe verbindingen met PC, TV en access points). Daarom zou ik mijn thuis netwerk willen uitbreiden / vervangen met een switch die ook PoE ondersteuning heeft.

Nu heb ik enkele switches vergeleken, maar ik kom er niet helemaal uit welke de beste is. In de toekomst (lees juni 2020) zullen wij glasvezel krijgen, dus de vereiste is dat de switch minimaal 1Gbps ondersteuent. Verder zitten we nu te kijken naar glasvezel van Tweak (kan nog veranderen), dus dat betekend dat we Canal Digitaal krijgen via de glasvezel, geen idee of dit speciale vereiste heeft? Wanneer ik in de Pricewatch kijk, kom ik dan eigenlijk bij de volgende switches uit met PoE ondersteuning en minimaal 1Gbps:
- pricewatch: Ubiquiti NanoSwitch
- pricewatch: TP-Link TL-SG1005P
- pricewatch: TP-Link TL-SG1008P
- pricewatch: Netgear GS305P

De Ubiquiti NanoSwitch is momenteel de goedkoopste met 35.99 bij Amazon, is er een reden om voor een andere switch te kiezen, aangezien het lijkt dat deze alles bied wat ik nodig heb?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:42
Gynnad schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 11:57:
De Ubiquiti NanoSwitch is momenteel de goedkoopste met 35.99 bij Amazon, is er een reden om voor een andere switch te kiezen, aangezien het lijkt dat deze alles bied wat ik nodig heb?
Je mist volgens mij dat:
- Die NanoSwitch alleen passive 24V POE ondersteunt (op zich geen ramp, dat doen je accesspoints ook)
- Gevoed dient te worden met (passive 24V) POE. Hij doet alleen pass-through, heeft zelf geen voeding. Daarvoor zou je dus bijvoorbeeld een injector moeten gebruiken.
- POE altijd op alle poorten actief heeft. Omdat dit passive POE betreft kun je er ook alleen apparaten op aansluiten die dit ondersteunen. Je NAS ofzo zal er niet blij mee zijn!

Die switch is leuk voor het doel waarvoor ze hem hebben uitgebracht (3 camera's en een accesspoint buiten in een lantaarnpaal hangen en maar 1 UTP kabel nodig hebben), maar niet echt iets voor thuis in de meterkast als je het mij vraagt.

Als je iets van Unifi wilt, moet je naar deze kijken: pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch (8-poorts, 60W PoE)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Thanks @Xander dat had ik inderdaad gemist. Volgens mij heeft de pricewatch: TP-Link TL-SG1005P wel aansluiting met een stopcontact, waardoor je geen injector mee nodig hebt, correct?

Ik hoef niet per se iets van UniFi, het belangrijkste is dat het goed werkt en dat ik wat minder apparaten in de meteterkast heb hangen (nu zouden er twee injectoren moeten komen en hangen en kom ik nog enkele poorten te kort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-06 11:54
Als je interesse hebt om steeds meer in Ubiquiti te investeren, zou je naar de 8 ports switch met PoE kunnen kijken. Wel een stuk duurder, maar werkt naadloos samen met Ubiquiti apparatuur.

Je kan dan op termijn alles ook vanuit een plek, bijv. de Cloud Key, bedienen en beheren.

[ Voor 19% gewijzigd door Arjan90 op 24-12-2019 13:30 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
@Arjan90 werken de bovengenoemde switches dan niet naadloos samen met Ubiquiti apparatuur? In principe ben ik niet aan dat merk gebonden en het is 'maar' voor een thuisnetwerk. Dus wat dat betreft zou een switch van rond de 50 euro meer dan prima zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-06 11:54
Zoals gezegd kun je dan alles vanuit de Ubiquiti UniFi cloud bedienen. Als dat niet belangrijk voor je is kun je ook een switch kiezen die niet met UniFi spreekt. Het zal evengoed gewoon werken.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Pagina: 1