Nieuwe keuken KeukenKampioen - Jullie mening!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneaky93
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 03-01-2021
Hallo Allen,

Wij ontvangen graag jullie mening over het onderstaande (ook al zal dit per persoon verschillen).

Mijn vriendin en ik hebben afgelopen vrijdag een keuken gekocht bij KeukenKampioen. Ik zal niet teveel ingaan op het ongemakkelijke gesprek waarin letterlijk alle verkooptrucs (die op internet staan) uit de kast zijn getrokken. Echter, ook al dachten we ons verstand te gebruiken, we hebben toch getekend voor een koopovereenkomst nadat ons uiteindelijk een 'gratis Quooker' werd aangeboden nadat wij meerdere malen hebben geweigerd om te tekenen.

De keuken zat iets boven ons budget, maar deed aan al onze verwachtingen en er was goed met ons meegedacht. Pas toen we de winkel uitliepen begon het geweten aan ons te knagen: “Hebben we wel een goede koop gedaan en is ons geen poot uitgedraaid”?

Ter info: Onze keuken bestaat (grotendeels) uit het volgende:

Afmeting:
De keuken bestaat uit twee delen:
3m rechte keuken met standaard 60cm diepte en aan beide kanten hoge kasten
1.8m kookeiland met 90cm diepte + extra blad voor een barretje

Apparatuur/Materiaal:
Werkbladen: Kunststof (grijs)
Diverse kasten: onder- en boven kasten etc.
Koel/Vries Koelkast combinatie: Whirlpool
Oven: Whirlpool
Vaatwasser: Whirlpool
Inductie: Bora Puru
Quooker: 3-in-1 Fusion (PRO3 boiler)

Wij hebben hier inclusief installatie- en montagekosten +/- 11K voor betaald. Is dit een redelijke prijs? Wij horen heel graag jullie persoonlike mening/advies!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tittysmack
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-05 17:07

Tittysmack

"no comment"

Qua prijs kan ik je niet veel zinnigs zeggen, maar ik zou whirlpool apparatuur afraden. Onze vorige keuken was voorzien van 5 whirlpool apparaten. De eerste vijf jaar zijn de kookplaat, de vaatwasser en de en de combi magnetron kapot gegaan

Athlon xp2800+ / Abit NF-7 / 512 mb dual channel MDT DDR400 / Club3D 9700pro / Samsung 52x24x52 / Samsung DVD 16x48 / Hitachi 82.3 GB 7200 rpm / Maxtor 61.4 GB 7200 rpm / Philips Seismic Edge 5.1 / Logitech z-560 / Q-tec 6051MD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Daar kan natuurlijk niemand een zinnig woord over zeggen. Whirlpool maakt dure en goedkope apparaten. Je hebt dure en goedkope kastjes, je hebt dure en goedkope kunststof bladen.

Ik neem aan dat jullie je goed georiënteerd hebben en dat dit de leverancier met het beste voorstel was. We hebben het immers over 10k+.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 24-12-2019 10:37 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:26

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Zonder de exacte materialen (massief / fineer / lak), is het vrijwel niet te zeggen. Hoeveel pas werk zit er in ? En de ene Whirlpool is de andere niet.

Aangezien je al getekend hebt en ik neem aan dat je de keuken mooi vind de je hebt uitgezocht zou ik er nu gewoon blij mee zijn en uitkijken naar de plaatsing van je mooie nieuwe keuken.

Al heb je € 1000 teveel betaald (wat ik niet denk hoor) dan is dat over de komende 10 jaar nog geen €9,- per maand.. geen reden om nu een vieze nasmaak van over te houden.

[ Voor 54% gewijzigd door DukeBox op 24-12-2019 11:05 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:50

CyBeRSPiN

sinds 2001

Snap eerlijk gezegd niet dat je bij zo'n zaak naar binnen stapt als je vooraf al duidelijk had uitgezocht hoe de verkooppraktijken daar zijn. Gewoon niet tekenen bij een eerste bezoek.. Rustig over na denken, nog even bij andere bedrijven een offerte laten maken etc..
Hoeft niet perse een slechte deal te zijn, maar als je geweten knaagt is dat opzich al een slechte deal geweest..
De reden dat je psychologisch gemanipuleerd bent om meteen te tekenen is simpel, bij een concurrent kun je vrijwel altijd hetzelfde krijgen voor een betere prijs.. En als je een mooi uitgewerkte offerte en tekening hebt gaat die concurrent dat heel makkelijk kunnen overnemen zonder uren advies.

[ Voor 29% gewijzigd door CyBeRSPiN op 24-12-2019 10:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Tittysmack schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 10:36:
Qua prijs kan ik je niet veel zinnigs zeggen, maar ik zou whirlpool apparatuur afraden. Onze vorige keuken was voorzien van 5 whirlpool apparaten. De eerste vijf jaar zijn de kookplaat, de vaatwasser en de en de combi magnetron kapot gegaan
Bij mijn tante hetzelfde maar dan Miele apparatuur. Vaatwasser was zelfs vanaf dag 1 al defect :D

Hier nooit problemen met Whirlpool 8)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:39
DukeBox schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 10:38:
Zonder de exacte materialen (massief / fineer / lak), is het vrijwel niet te zeggen. Hoeveel pas werk zit er in ? En de ene Whirlpool is de andere niet.
Precies dit. Zonder merk, materialen, typenummers van apparatuur etc. etc. is er weinig te zeggen over de prijs.

Misschien in het keukentopic krijg je wat meer of betere reacties, ik weet niet of het de moeite was hiervoor een topic te openen?

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:05
Voor 11k kan je niet echt zeggen dat er een poot is uitgedraaid. Een dergelijke keukenopstelling is vaak ook wat duurder (meer frontjes nodig).

Had je ergens anders goedkoper uit kunnen zijn: waarschijnlijk wel
Vind je het erg als dit verschil 500 euro is? En als het 2000 euro is?
Quooker zelf is al 1000 euro he, vergeet dat niet.

Verder wat de rest zegt: iets te weinig info om wat zinnigs te kunnen zeggen.

[ Voor 10% gewijzigd door Sluuz op 24-12-2019 10:58 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik denk dat je je vraag beter hier kunt stellen: Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3

Hoe dan ook, je had nooit moeten tekenen. Gratis bestaat niet.

[ Voor 20% gewijzigd door FirePuma142 op 24-12-2019 10:54 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Volgens mij maakt het toch niks meer uit, je handtekening heb je gezet en dan zit je er volgens mij gewoon aan vast bij die keukenboeren.
Beter hou je dus op met zoeken naar, of je wel goed gekocht hebt en ga je van je aankomende keuken genieten.

[ Voor 28% gewijzigd door Ernemmer op 24-12-2019 10:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:44

bonzz.netninja

Niente baffi

Als het niet lekker voelt, zou ik niet tekenen voor een groot bedrag. In dat geval is je gevoel best veel waard vind ik. En sowieso....als ik 11k aan iemand ga geven moet ik het hem ook wel gunnen :) Die hele keukenkampioen gun ik niks :)

Of het inhoudelijk een goede deal is...geen idee...maar feit dat je hier een topic opent zin het sowieso niet helemaal lekker bij je. Is er uberhaupt nog een bedenktermijn?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:30
Nu is de keukenkampioen en andere gelijksoortige zaken niet aan mij besteed.
Ik hou niet van afdingen en gekonkel dus ga er gewoon niet eens kijken.

Ik zou lekker stoppen met twijfelen, en gewoon lekker ff genieten van het feit dat je je keuken hebt uitgezocht en dus weer een punt kan afvinken op je lijst. ;)
Het komt allemaal wel goed, en dat je na een grote uitgave gaat twijfelen is helemaal niet zo heel raar.
Je hebt als ik je omschrijving zo lees een prachtige keuken uitgezocht met quooker nog wel.
lekker genieten ervan. :(:)

Ik heb dat na de aanschaf van een tv al, en dan heb ik weken zitten vergelijken en weet ik 1000% zeker dat het de beste is die ik kan kopen voor het budget wat ik had. (+ een paar honderd euro, maar dat hoeft mijn vrouw niet te weten :+ )

Over annuleren:
https://www.cbw-erkend.nl...bedenktijd-aankoop-keuken
Kansloos :X (misschien moet mark rutte hier eens wat aan doen)

Ter vergelijk:

Zelf in het dorp bij een keukenboer een keuken gekocht

3M20 graniet aanrecht met 80cm brede lades eronder (8 stuks) met grote Atag kookplaat met wok.
Met rechts daarvan hoge kast met een duur merk oven (ivm uiterlijk) 30cm apothekerskast en whirpool inbouw koelkast.

Eiland ervoor 220x100 met kraan/wasbak whirpool vaatwasser en aan beide zijden kasten.

Was 17K

Dat ik het merk van de oven niet noem is omdat die dus veel ellende heeft gegeven.
Ding bleef maar niet goed reageren op de knoppen.

De whirpool spullen zijn prima, doen wat ze moeten doen.
Had natuurlijk meer kunnen betalen voor een miele ofzo, maar je ziet dat ding toch niet.

[ Voor 5% gewijzigd door FRANQ op 24-12-2019 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm2211
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 30-05 20:45
Moeilijk in te schatten, maar voor de apparatuur zou je makkelijk kunnen beredeneren wat het zou moeten kosten. En gratis bestaat niet, dus
Quooker € 1.000
Bora Pure € 2.500
Oven/ vaatwasser/ Koelvries € 2.000 +/- (makkelijk op te zoeken als je zelf de type nummers hebt)
Installatie € 1.000

Dat maakt een totaal van € 6.500. Dan kost het meubel dus € 4.500. Het is in elk geval geen woekerprijs, maar of het een goede deal is of een matige/ redelijke deal hang dus af van de kwaliteit van het meubel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:00
Sneaky93 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 10:32:
Hallo Allen,

Wij ontvangen graag jullie mening over het onderstaande (ook al zal dit per persoon verschillen).

Mijn vriendin en ik hebben afgelopen vrijdag een keuken gekocht bij KeukenKampioen. Ik zal niet teveel ingaan op het ongemakkelijke gesprek waarin letterlijk alle verkooptrucs (die op internet staan) uit de kast zijn getrokken. Echter, ook al dachten we ons verstand te gebruiken, we hebben toch getekend voor een koopovereenkomst nadat ons uiteindelijk een 'gratis Quooker' werd aangeboden nadat wij meerdere malen hebben geweigerd om te tekenen.

De keuken zat iets boven ons budget, maar deed aan al onze verwachtingen en er was goed met ons meegedacht. Pas toen we de winkel uitliepen begon het geweten aan ons te knagen: “Hebben we wel een goede koop gedaan en is ons geen poot uitgedraaid”?

Afmeting:

Apparatuur/Materiaal:

Wij hebben hier inclusief installatie- en montagekosten +/- 11K voor betaald. Is dit een redelijke prijs? Wij horen heel graag jullie persoonlike mening/advies!
Zoals hierboven genoemd hebben we te weinig informatie.
Jij ervaart nu het classic fenomeen " Wikipedia: Buyer's remorse ".
Persoonlijk denk ik dat je een betere keuken had gehad met andere keuzes.
Een Quooker kost zo'n 1400 euro. Een Bora Puru kost rond de 2500 euro. Maar de rest is van Whirlpool en je hebt een kunststof blad. Ik was voor een composiet blad gegaan, een waterkoker :9 , een normale inductieplaat (circa 800 euro) en betere apparatuur.

Maar even een snel rekensommetje:
Quooker: 1400
Bora: 2500
Koel/Vries Koelkast combinatie: 600 euro
Oven: 400 euro
Vaatwasser: 400 euro
Kraan: 100 euro
Spoelbak: 150 euro
Werkblad: Circa 300 euro per meter = 5*300 = 1500 euro
Installatie en montage: 1000 euro
= 8050

Blijft er zo'n 3000 euro over voor de kastjes. (tip, kijk even bij de ikea wat daar de kastjes zou kosten, geeft een redelijk beeld voor standaard kastjes)

Ben je een poot uitgedraaid? Volgens mij niet.
Had je ergens anders een betere deal kunnen krijgen? Waarschijnlijk wel.

Mijn advies, ga gewoon lekker genieten van je keuken en zie het als een mooie les.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:35

Honesty

kattenneus!

Twijfelen is normaal, wij hebben de keuken bij mijn zwager gekocht en doordat hij bij een keukenzaak werkte konden we precies zien wat de inkoop was en wat de verkoop prijs was. We weten dus zeker dat we niets te veel hebben betaald maar toch twijfelde we bij alle opties en hebben we voordat de keuken geleverd was zeker nog 10 keer alle apparatuur gegoogeld.

Gewoon niet doen, genieten van de keuken en als je over 20 jaar weer een keuken gaat kopen, laat je je pen gewoon thuis liggen kan je ook niet tekenen:)

Festina lente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:28

St@m

@ Your Service

Joh, ~11 jaar geleden had ik hetzelfde toen ik bij KeukenKamioen wegliep. En weet je? Alles werd perfect geregeld, 8 jaar gebruik gemaakt van de mooie keuken en waarschijnlijk staat ie er nog steeds wel.
Had ik een perfecte deal? Wellicht niet, had ik een slechte deal? Zeker niet. Wat ik me nog kan heugen is dat ik ook op ongeveer 3000 euro kwam voor de kastjes en het blad.

Zou ik het zoveel jaar na dato weer doen? Ja hoor. Maar voorlopig kan de keuken die we nu hebben staan nog wel wat jaartjes mee.

[ Voor 14% gewijzigd door St@m op 24-12-2019 11:40 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneaky93
Allereerst bedankt voor de vele reacties! We waarderen elke vorm van mening. Om een aantal van jullie van antwoorden te voorzien, hierbij de typenummers voor het apparatuur:

ART6600 A+ | koel-vries combinatie
WIC3C26 | Volledig geintegreerde vaatwasser
W70M44S1H | Multifunctionele oven
BORA PURU | Inductiekookplaat (recirculatie)
3FRRVS | Quooker
Werkbladen | Mutiplex en Vezelplaat met ABS rand (Steenstr. wall grijs + Houtstr. Hunton Eiken)

Bij ons is het vooral de cognitieve dissonantie (zoals christborst omschreef) waarbij elke vorm van reactie ons helpt de recente koop in perspectief plaatsen.

Het delen van meer ervaringen/meningen zijn welkom!

PS. Excuses indien deze topic onder het verkeerde kopje is geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabbel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-05 13:18
Wat ik voor het gemak zou doen is een soortgelijke keuken bij IKEA in elkaar laten zetten en de prijs daarvan vergelijken. Natuurlijk heeft IKEA niet top of the line. Maar je kan dan wel zien wat het verschil is van een goede ladefront(IKEA) en een top ladefront, een goede aanrecht en een top aanrecht, een goede kraan en een top kraan. Verder is het apparatuur vergelijkbaar. Alles van IKEA is Whirlpool. Daarnaast kan je de prijs zien voor het plaatsen van een keuken. En dan kan je een afweging maken, zijn de kwaliteitsverschillen het geld waar. Zijn de arbeidskosten in verhouding?

[ Voor 9% gewijzigd door Dabbel op 24-12-2019 13:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-05 22:19
Dabbel schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:45:
Wat ik voor het gemak zou doen is een soortgelijke keuken bij IKEA in elkaar laten zetten en de prijs daarvan vergelijken. Natuurlijk heeft IKEA niet top of the line. Maar je kan dan wel zien wat het verschil is van een goede ladefront(IKEA) en een top ladefront, een goede aanrecht en een top aanrecht, een goede kraan en een top kraan. Verder is het apparatuur vergelijkbaar. Alles van IKEA is Whirlpool. Daarnaast kan je de prijs zien voor het plaatsen van een keuken. En dan kan je een afweging maken, zijn de kwaliteitsverschillen het geld waar. Zijn de arbeidskosten in verhouding?
Alleen doen als je er nog onderuit kan komen, anders niet doen en gewoon genieten van je nieuwe keuken en vertrouwen dat het goed komt.

Memento mori

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:24
Sneaky93 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:44:
Allereerst bedankt voor de vele reacties! We waarderen elke vorm van mening. Om een aantal van jullie van antwoorden te voorzien, hierbij de typenummers voor het apparatuur:

WIC3C26 | Volledig geintegreerde vaatwasser
W70M44S1H | Multifunctionele oven
BORA PURU | Inductiekookplaat (recirculatie)
3FRRVS | Quooker
Werkbladen | Mutiplex en Vezelplaat met ABS rand (Steenstr. wall grijs + Houtstr. Hunton Eiken)

Bij ons is het vooral de cognitieve dissonantie (zoals christborst omschreef) waarbij elke vorm van reactie ons helpt de recente koop in perspectief plaatsen.

Het delen van meer ervaringen/meningen zijn welkom!

PS. Excuses indien deze topic onder het verkeerde kopje is geplaatst.
Je kan zelf toch wel de typenummers Googlen? Een beetje eigen inzet mag ook wel hoor.. :D
Ik denk dat, wat wij ook zeggen, je nog steeds denkt dat je genaaid bent.
Ga maar lekker genieten van je keuken, en niet meer aan denken. ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:05
Ik zou in ieder geval niet voor Whirlpool gaan.

Daar is vast nog het gesprek over te voeren met de keukenboer.

Niet zozeer dat whirlpool per se een mindere levensduur heeft, maar in mijn ervaring presteert de apparatuur gewoon minder.

Vaatwasser maakt minder goed schoon en is luidruchtiger dan concurerende merken, afzuigkap mindere kwaliteit en zuigt minder goed af, koelkast lawaaieriger en oven behoud zijn warmte veel minder goed dan bv een bosch of Miele.

Verder niet teveel over nadenken, je hebt hier kunnen lezen dat het in ieder geval geen rip-off is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sneaky93
-Muncky- schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:54:
[...]

Je kan zelf toch wel de typenummers Googlen? Een beetje eigen inzet mag ook wel hoor.. :D
Ik denk dat, wat wij ook zeggen, je nog steeds denkt dat je genaaid bent.
Ga maar lekker genieten van je keuken, en niet meer aan denken. ;w
Inzet genoeg hier hoor! ;) Naar eigen berekening komen wij voor apparatuur + werkbladen ongeveerd op 6.250 EUR uit, meer de vraag of de overige 5K te verantwoorden is met installatiekosten en diverse kastjes, grepen, rugwanden etc.

We gaan er zeker van genieten zoals de meesten zeggen, dat heeft wat tijd nodig! Alle bovenstaande reacties hebben hieraan bijgedragen, dank allen daarvoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Persoonlijk was ik voor een keuken in deze prijsklasse voor andere apparatuur gegaan. En daar valt bij KeukenKampioen vast nog wel over te praten. Je keuken cancellen zal niet meer gaan, maar aanpassingen zijn meestal nog wel mogelijk. Ik zou zeker voor een andere koel-vries combi en een andere vaatwasser gaan. De oven kan ik niet zoveel over zeggen, maar die lijkt me zo op het eerste oog wel OK.

Aan de andere kant: je kunt het er ook gewoon even mee doen en ze vervangen als het nodig is. Een vaatwasser of koel-vries combi vervangen is geen enorme klus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-06 13:30
Ter vergelijking: in nieuwbouw /
- natte schiereiland met wasbak, boiler, vaatwasser 140x125
- kookgedeelte 200x60 met oven en inductie
- hoge koelkast
- alles in berken multiplex gelakt speciaal door timmerman
- betonnen aanrechtblad door vakman

Kosten:
- timmerwerk ~7k
- aanrechtbladen ~2k
- apparatuur Aeg 5 st. 3,5k via lokale Expert vestiging
- diverse, tegels plus installatie 1,5k

Ik ga principieel niet naar Keukenboeren, maar kies voor lokale vaklui

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey117
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:36
Mijn keuken komt ook van de keukenkampioen af en mijn volgende keuken gaat waarschijnlijk ook van de keukenkampioen of een vergelijkbaar bedrijf afkomen. Waarom? Omdat ik die prijzen fijn vind en keukens eigenlijk altijd te duur vind voor wat je krijgt. (Dat is een persoonlijk dingetje en ik ben niet op zoek naar een discussie over echte vaklui vs keukenboeren, ik weet dat wat ik krijg niet de creme de la creme is!)

Ik hanteer zelf de richtlijn 1000 euro per meter keuken en een eiland tel ik dubbel. Uiteraard voor keukenkampioen, superkeukens, etc met whirlpool niveau apparatuur en geen luxe/rare/exotische dingen erbij.

Dus voor jouw keuken: 3 + (2 x 1.8) x 1K = 6.6K aan keuken. Met 1K voor een Cooker en 2.5K voor je Bora Puru erbij denk ik dus dat je iets meer hebt betaald dan zou kunnen, maar ik vind het geen schokkend bedrag.

[ Voor 11% gewijzigd door Joey117 op 24-12-2019 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:30
Hallo Allen,

Afmeting:

Apparatuur/Materiaal:

Wij hebben 3,5 jaar terug een nieuwe keuken laten plaatsen. Bij keukenkampioen dezelfde ervaring gehad, maar wij hebben geweigerd om te tekenen. Meneer de verkoper was echt kwaad en toen we de tekening meevroegen om er even over na te denken werd ons doodleuk gezegd dat meneer zijn "levenswerk" niet ging afgeven.

Daarna bij een lokaal bedrijf uitgekomen en we hebben uiteindelijk 11K betaald voor het volgende;

- Werkblad + Achterwand volledig van graniet:
- Boven en onderkasten
- Koel/Vriescombi: AEG
- Combimagnetron: Pelgrim
- Vaatwassen: AEG
- Inductie: AEG
- Montage
- Inmeten

De keuken is gevormd in een L-vorm, uit m'n hoofd 3.5m over het lange stuk en het korte stuk een kleine 2m. Ik denk persoonlijk dat je teveel betaald hebt, maar dat is grotendeels mijn eigen mening en wat ik (gebaseerd op wat ik zo lees) ervoor zou betalen. En daarnaast weegt natuurlijk mee welke apparatuur je exact hebt besteld.

Om een voorbeeld te geven. De Pelgrim combi, was in eerste instantie niet ingetekend zeg maar, maar omdat wij alle apparatuur via Google vergeleken hebben zagen we dat de Pelgrim t.o.v de originele AEG Combi er beter vanaf kwam, ook zagen we prijzen. Dus dat gaf onderhandelingsruimte. Daarbij hadden wij een absolute max voor wat we ervoor uit wouden geven en daar hebben we ook aan vast gehouden. En dat laatste is denk ik vooral belangrijk. Wat is de keuken die je gaat kopen met alle apparatuur jou waard. Als dat 11K is prima! :-) Vindt je dat te duur of gaat het boven je budget. Dan vooral daaraan vast blijven houden, uiteindelijk blijven het verkopers die hun uiterste best doen een product te sluiten met een voor hun zo gunstig mogelijke prijs.

[ Voor 17% gewijzigd door Rohem op 24-12-2019 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Nog even als aanvulling hierop:

Er wordt gedaan alsof dat 'even' geregeld wordt, maar in de bouw is er een tekort aan goede mensen.
Iets meer betalen om het op 'jouw' moment te krijgen is ook niet gek.
Ik heb ook wel eens voordelige adresjes en die komen dan met wachttijden van een half jaar of langer. Of soms zelfs gewoon 'nee'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:51
Eigenlijk is dit best krankzinnig, in de zin dat Keukenkampioen toch iets erg verkeerd doet qua verkoop, dat je zelfs als het eigenlijk allemaal best OK is gegaan en de prijs zo te zien toch in ieder geval niet schofterig hoog of zelfs redelijk is, je er met het gevoel weggaat dat je genaaid bent.

Nu heb ik dat gevoel bij willekeurig welke keukenboer altijd wel een klein beetje, €4500 voor een aantal rechthoekjes van spaanplaat met een folie of lakje, hoe kom je voorbij een tiende van dat bedrag aan kosten (even afgezien van het plaatsen, maar daar betaal je apart voor). Maar OK.

Over geval van de TS: zo'n 2 meter eiland en 3 meter met 2 hoge kasten, inductie, dure afzuiging, vaatwasser, oven, quooker, bovenkasten. Dan kan 11K inclusief montage maar zo een vrij gangbaar bedrag zijn. Als ze het netjes plaatsen denk ik dat je prima zit hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23-05 17:22
Wilke schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 16:01:
Eigenlijk is dit best krankzinnig, in de zin dat Keukenkampioen toch iets erg verkeerd doet qua verkoop, dat je zelfs als het eigenlijk allemaal best OK is gegaan en de prijs zo te zien toch in ieder geval niet schofterig hoog of zelfs redelijk is, je er met het gevoel weggaat dat je genaaid bent.
Het zal TS niet helpen, maar dit is wel het meest bizarre inderdaad.

@TS, sod it. Je wilde dus rond 11k neerleggen voor een keuken, je zocht ook specifiek een keuken, en je komt thuis met een keuken.

Je zal niet met de deal van het jaar in de keuken wereld thuis zijn gekomen, anderzijds, wat is wel dé deal? Bij Ikea en met goede skills kan je een top of the line keuken neerzetten, helemaal uitgelijnd, voor geen geld.

Ik heb die skills bijvoorbeeld niet, dus hoewel goedkoop, zal het er ook goedkoop uit zien. Dat is het mij niet waard. Apparatuur had je ook elders kunnen kopen tegen andere prijzen, etc etc. Je had ook zelf kunnen gaan zagen en timmeren.

Kortom, je zocht een oplossing (een geinstalleerde nieuwe keuken) voor jouw probleem (geen keuken/vervangen keuken) voor rond de 11k. Ik mag aannemen dat je geen roze kastjes hebt gekozen, maar iets dat jullie mooi vinden. Dan is het dus toch gewoon klaar?

Les voor JOU is je niet zo snel laten omlullen en nee durven te zeggen. Maar dat is voor de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:53
Tja 11K is serieus geld, genoeg om verschillende keukenboeren met elkaar te vergelijken. Whirlpool is het budget merk van Philips, zou ik zelf niet voor kiezen. Maar goed zo komen we allemaal wel eens thuis met iets wat eigenlijk niet hadden willen kopen, vraag of er nog iets mee kan en anders genieten van je nieuwe keuken.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:56
Wij hebben sinds een paar maanden ook een KeukenKampioen keuken. Bij ons was alles juist heel prettig verlopen. Alle apparatuur van Whirlpool (5 apparaten van hetzelfde merk = langer garantie). Niks mis mee, prima apparatuur. Werkt heerlijk. Inductie hadden we destijds er "gratis" bij.

Daar ook ongeveer 11.000 voor betaald (inclusief +/- 400 extra voor aansluiten, plaatsen is in de prijs).

Wat ons betreft niks minder dan lof voor de KeukenKampioen.

Onze keuken is overigens in de vorm van een U, waarbij één kant korter is. 11.000 is wat mij betreft goedkoop daarvoor, gezien we flink hebben afgedongen (of in andere woorden, zij hebben 2 á 3 K minder winst gekregen).

Het enige wat we hadden, is dat je zelf (als je nog geen goede aansluiting hebt) de locatie van het afzuiging gat moet berekenen. Dit geven ze niet op, omdat ze daar slechte ervaringen mee hebben gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:23

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Wij hebben pech gehad met onze Whirlpool apparatuur. Ook nog eens die antwoordkaart/voucher voor 5 jaar garantie vergeten in te vullen en terug te sturen.

Niet vergeten dus! Moet ook nog eens binnen zoveel weken....

Ik zweer nu bij Bosch/Siemens/AEG. Maar je moet er ook geluk mee hebben, net als met auto's. ;)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 310408

JelleDJs schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 22:07:
Onze keuken is overigens in de vorm van een U, waarbij één kant korter is. 11.000 is wat mij betreft goedkoop daarvoor, gezien we flink hebben afgedongen (of in andere woorden, zij hebben 2 á 3 K minder winst gekregen)..
2000 to 3000 euro 'winst' heb jij eraf weten te praten? Mooi werk want dan hebben de de keuken met verlies verkocht. Die marge zit gewoon niet in die handel. Ik denk dat jij gewoon bent uitgekomen op de prijs die de verkoper in gedachte had en dat ie goed genoeg was om jouw het gevoel te laten hebben een werelddeal gesloten te hebben.

Aan de topicstarter... als je over een dergelijke aanschaf denk ga je nooit de deur uit na een handtekening gezet te hebben. Je laat de offerte maken, onderhandeld en zegt binnen een week te beslissen. Als de verkoper daar boos over wordt moet je naar een andere winkel. Je moet de tijd nemen om na te denken en te googlen. Nu heb je dat gedaan NA de aankoop. Vast geen slechte keus maar wel, om een schandalig woord te gebruiken, een leermoment.

Ik ben overigens absoluut niet bang van Whirlpool. Persoonlijk ben ik juist argwanend tegenover de duurdere merken die vaak van dezelfde componenten gebruik maken en een duidelijk hogere marge hebben. Zolang de garantie maar goed in orde is maakt het in mijn ervaring (8 keukens gekocht leven) allemaal niet zoveel uit. Het enige waar ik streng op ben is geluid. Tegenwoordig is dat echter bijna altijd okay.

Als je nu al boven je budget komt zal het inwisselen voor duurdere apparatuur je zo makkelijk 500 to 1000 euro meer kosten. En op die duurdere apparatuur maakt de verkoper meer winst dus die zullen je graag van dienst zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 310408 op 24-12-2019 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:36
Tja, een nieuwe keuken voelt volgens mij altijd of je bent afgezet ;)

Hier een keuken van 8500 voor 4400 gekocht bij een andere stunter, incl. Apparatuur.
En zelfs,ondanks dat de laatste €75 moeizaam eraf konden, en al een keer de winkel te zijn uitgelopen, had ik nog het gevoel dat er meer in had gezeten ;)

Maar belangrijkste is dat je iets hebt waar je tevreden mee bent, voor een prijs die je bereid bent om te betalen.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

gielie schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 21:52:
Tja 11K is serieus geld, genoeg om verschillende keukenboeren met elkaar te vergelijken. Whirlpool is het budget merk van Philips, zou ik zelf niet voor kiezen. Maar goed zo komen we allemaal wel eens thuis met iets wat eigenlijk niet hadden willen kopen, vraag of er nog iets mee kan en anders genieten van je nieuwe keuken.
Whirlpool het budget merk van Philips? Waar heb je het over? Als je niet weet waar je over praat, zeg dan niets. Philips maakt geen inbouw apparatuur zoals whirlpool dat doet. Whirlpool is een grote Corporate dat merken als KitchenAid en Indesit voert en onderandere voor IKEA inbouwapparatuur ontwerpt en produceert; https://www.whirlpoolcorp.com/brands-we-love/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 20:37

PcDealer

HP ftw \o/

GoldenSample schreef op woensdag 25 december 2019 @ 02:22:
[...]

Philips maakt geen inbouw apparatuur zoals whirlpool dat doet. Whirlpool is een grote Corporate dat merken als KitchenAid en Indesit voert en onderandere voor IKEA inbouwapparatuur ontwerpt en produceert; https://www.whirlpoolcorp.com/brands-we-love/
Vroeger kennelijk wel:
In 1986 werd KitchenAid opgekocht en in 1989 werd een Europese joint venture aangegaan met Philips, dat in 1972 het Italiaanse bedrijf Ignis had overgenomen. In 1991 nam Whirlpool de witgoed-activiteiten van Philips geheel over.
Wikipedia: Whirlpool Corporation

[ Voor 6% gewijzigd door PcDealer op 25-12-2019 04:01 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Tja Whirlpool... toen ik 9 jaar terug op 2e kerstdag het huis vol visite had zitten en mijn Bauknecht magnetron/oven de 0,5A aardlek liet klappen en alles donker werd heb ik de volgende dag een nieuw element besteld... die paste volgens Europart op een heleboel ovens van goedkope tot dure merken. Het is een pot nat dat spul. Het grote verschil zit niet in kwaliteit maar in de garantie afhandeling (en dan nog hoeft dat de prijs niet te rechtvaardigen, Miele is zo'n voorbeeld waar je vooral betaalt voor de naam)

Ik heb in mijn huidige keuken een Bauknecht oven, een Zanussi koelkast, een Siemens vaatwasser en een whirlpool gaskookplaat. Koelkast en vaatwasser zelf vervangen. Koelkast gewoon de goedkoopste A++ met juiste afmeting, vaatwasser bewust voor Siemens/Bosch gekozen ivm indeling (en dan Siemens omdat die goedkoper was dan Bosch).

Mijn oude koelkast van 15 jaar oud was Whirlpool, ik heb alle plastic bakjes en de onderste glasplaat eruit gehaald en naar mijn ouders gebracht. Die hebben nu een 20 jaar oude Etna koelkast met whirlpool bakjes, past allemaal 1-op-1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93050

Tittysmack schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 10:36:
Gelijksoortige ervaring: de inductie kookplaat van Whirlpool was een drama. Keukenkampioen deed niets, de Whirpool monteur loog over zijn tijden van aankomst en bleef erbij dat onze (prima voor inductie geschikte, splinternieuwe) pannen de reden waren. Uiteindelijk een 'ingebreke stelling', eindelijk werd de Keukenkampioen wakker en ziedaar: nu een SMEG inductieplaat .. nooit meer problemen gehad. Whirlpool: niet doen ! Al was het maar om de absoluut waardeloze service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:17

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:23

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Heb je al definitief betaald of onder voorbehoud? Je kunt namelijk voor dat de keuken besteld/geleverd wordt kosteloos de keuken aanpassen qua kleur, materiaal en apparatuur. KeukenKampioen vergelijkt hun "winkelprijzen" online met de website: https://www.keukenloods.nl/ (Keukenloods is ook voor DMG)

Ik zou daar de prijzen van je huidige apparatuur opzoeken en deze tegen Siemens en Bosch weerleggen en kijken of je iets duurder uit komt of goedkoper. Maar heb je in ieder geval wel apparatuur waar jij je wellicht beter bij voelt.

Je zou bijvoorbeeld deze kunnen veranderen naar:

https://www.keukenloods.nl/art6600a+.html
€521,55

BOSCH KIV34V50
https://www.keukenloods.nl/kiv34v50.html
€525

Enzovoorts ;-)

[ Voor 12% gewijzigd door Nemean op 25-12-2019 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milo-vs
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21:58
Ik zou het zo zien.. Goedkoper, ga je altijd vinden, ander merk, zelf wat klussen noem maar op.

Je hebt nu een keuken uitgekozen die naar jullie smaak is, jullie hebben er vervolgens voor gekozen een koopcontract te tekenen. Dit zou naar mijn inziens inhouden dat je het afgesproken bedrag over hebt voor wat je hebt uitgekozen.

Niet verder rond blijven neuzen in de veronderstelling, dat het goedkoper dan wel beter kan. Over een jaar of wat wil je weer wat anders en zijn er andere nieuwe dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 20:37

PcDealer

HP ftw \o/

Al zou het goedkoper zijn, koopcontract is definitief na twee (werk)dagen of 30% leergeld betalen voor niks @milo-vs.

[ Voor 4% gewijzigd door PcDealer op 25-12-2019 17:56 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Kijk gewoon wat het kost bij de Ikea. Je heb tenslotte nu ook Whirlpool..

En dat kan gewoon thuis achter de computer. Gewoon op de website de relevante delen toevoegen. Tel daar bij op wat assemblage je waard is...

Ik ben lang geleden eens bij keukenkampioen geweest voor een kleine keukenuitbreiding. Het was 2x zo duur en levertijd was 2 maanden ofzo... ik heb eens hard gelachen, ze een fijne middag gewenst en ben gewoon langs de Ikea gereden.

• Hijdrofiel
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-04 22:07
Nemean schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:15:
[...]

Heb je al definitief betaald of onder voorbehoud? Je kunt namelijk voor dat de keuken besteld/geleverd wordt kosteloos de keuken aanpassen qua kleur, materiaal en apparatuur. KeukenKampioen vergelijkt hun "winkelprijzen" online met de website: https://www.keukenloods.nl/ (Keukenloods is ook voor DMG)

Ik zou daar de prijzen van je huidige apparatuur opzoeken en deze tegen Siemens en Bosch weerleggen en kijken of je iets duurder uit komt of goedkoper. Maar heb je in ieder geval wel apparatuur waar jij je wellicht beter bij voelt.

Je zou bijvoorbeeld deze kunnen veranderen naar:

https://www.keukenloods.nl/art6600a+.html
€521,55

BOSCH KIV34V50
https://www.keukenloods.nl/kiv34v50.html
€525

Enzovoorts ;-)
Ik heb bij keukenloods tevreden een keuken gekocht maar weet wel dat als je een hele keuken koopt bij ze dat er 30-50% van die prijzen afgaat.
Overigens kan ik iedereen aanraden om bij de XXL winkel langs te gaan en per apparaat kijken wat je krijgt, zo kwamen wij daar met een lijst van de eerste keukenwinkel en bleek van alles de goedkoopste apparaat te zijn gebruikt en niet hetzelfde wat ze daar lieten zien.
Pagina: 1