Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe develop/game PC +-€2000 (incl. monitor)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Gwunnik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-11 13:19
Na het een paar jaar met alleen een laptop te hebben gedaan, ben ik nu toch wel weer toe aan een desktop. Dus ben voorzichtig aan eens aan het kijken wat mijn opties zijn.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Het systeem wordt voornamelijk gebruikt voor development dus Docker, de Jetbrains suite en al dat soort zaken moeten gewoon vlot lopen. Daarnaast speel ik ook graag een spelletje, meestal single player strategy sims: Total War, Civilization, etc. Maar ook wel eens een shooter of RPG. Ben eigenlijk gewoon een 'casual gamer' en alles komt wel een keer voorbij behalve racegames en sportgames.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Niet echt een maximum prijs maar zo goedkoop mogelijk natuurlijk ;) De configuraties waar ik momenteel naar kijk zijn rond de 2000 euro en ik denk dat ik met de hardware die voor die prijs te krijgen is een prima systeem in elkaar kan zetten.

Even voor de duidelijkheid: ik woon in China en de prijsniveaus wijken hier natuurlijk af van de prijzen in NL. Gemiddeld is hardware (iig die in mijn lijstje nu) rond de 10-20% goedkoper over het totaal genomen, maar soms kan dit voor specifieke producten wel 25-30% schelen. Dit beinvloedt natuurlijk wel mijn keuzes. Maar ik wil ook graag feeback van de medetweakers over welke configuratie zin heeft en waarom :+

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Ja, mijn Logitech MX Master 2S. That's it.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Zoals ik al aangaf: ik ben een casual gamer dus ik denk dat een midrange systeem prima voor mij is. Toekomstbestendigheid door ruimte om componenten in de toekomst te upgraden is een plus.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Geen merken voorkeur. Ik ben vooral op zoek naar een combinatie van componenten die logisch is. Denk wel dat de AMD CPU lijn op dit moment de beste value biedt voor wat ik met de PC ga doen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Omdat dit een hele nieuwe build wordt, is het m.i. een uitgelezen kans om te kiezen voor een ultra-wide scherm ipv 2 losse schermen. Zowel voor werk als voor games lijkt me dit een absolute toegevoegde waarde. Ik wil de games die ik veel speel (Total War, Civ) op de hoogste instellingen kunnen spelen, op ultra-wide dus natuurlijk. Zou fijn zijn als games zoals Red Dead 2, Cyberpunk en de volgende TW reeks ook een beetje fatsoenlijk draaien op een groot scherm.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Nope, teveel gedoe en niet echt interesse in. Gewoon stock is prima voor mij.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

De volgende punten houden mij bezig en kan ik zeker input van anderen op gebruiken:
  1. Ik weet niet of ik moet gaan voor een >100hz GSync monitor, en dus ook voor een GeForce kaart. Is het de meerprijs waard tov een 60hz scherm met een goedkopere AMD kaart met oog op wat ik daadwerkelijk met het systeem ga doen. Vooral: heeft een 100+hz monitor zin in dagelijks gebruik en heeft het zin bij het spelen van 'trage' single player games zoals ik dat doe? Of kan ik dat geld beter in iets anders steken?
  2. De NVME HDD: will sowieso een 1TB zodat ik kan dualbooten en genoeg ruimte vrij zal houden. Ik zie elke keer de Kingston A2000, Intel 660p en nog een paar andere stuivertje wisselen in aankoopadvies topics. Het is me niet echt duidelijk welke 'schijf' er duidelijk beter is en waarom.
  3. De voeding: ik heb nu een 650W in mijn lijstje maar heb het gevoel dat dit wel eens overkill zou kunnen zijn. Gewoon een goede 550W (of misschien zelfs 450W?) kiezen?
Deze lijstjes heb ik iig zelf al samengesteld. Basically dezelfde systemen op de monitor/videokaart config na. Ik heb er ook even de prijs bijgezet die ik hier zou betalen voor de hardware. Dit geeft wat duidelijker de 'meerprijs' afweging weer waar ik mee te maken heb (aka, de Acer X34P monitor is hier echt een stuk goedkoper dan in NL).

Config 1:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 195,05€ 195,05
1MoederbordenMSI B450M Mortar Max€ 99,83€ 99,83
1VideokaartenSapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT€ 470,50€ 470,50
1BehuizingenFractal Design Define Mini C€ 77,95€ 77,95
1MonitorenLG 34UC88-B Zwart€ 579,90€ 579,90
1ToetsenbordenLogitech G413 Mechanical Gaming (US) Zwart€ 77,-€ 77,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2Z3600C18€ 94,08€ 94,08
1VoedingenCorsair RM650x (2018) Zwart€ 95,05€ 95,05
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 129,90€ 129,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.819,26
Bekijk collectie
Importeer producten
Prijs in China in € (ongeveer ;))€ 1434.88

Config 2:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 195,05€ 195,05
1MoederbordenMSI B450M Mortar Max€ 99,83€ 99,83
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio€ 593,-€ 593,-
1BehuizingenFractal Design Define Mini C€ 77,95€ 77,95
1MonitorenAcer Predator X34P Zwart€ 849,-€ 849,-
1ToetsenbordenLogitech G413 Mechanical Gaming (US) Zwart€ 77,-€ 77,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2Z3600C18€ 94,08€ 94,08
1VoedingenCorsair RM650x (2018) Zwart€ 95,05€ 95,05
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 129,90€ 129,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.210,86
Bekijk collectie
Importeer producten
Prijs in China in € (ongeveer ;))€ 1689.80

Aanvullend info kan natuurlijk altijd geleverd worden... alvast bedankt allemaal d:)b

Alle reacties

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:59
pricewatch: Philips E-line 349P7FUBEB Zwart

Bespaart geld, tenzij deze monitor niet goed genoeg is

Weetniet hoeveel goedkoper die acer daar is

[ Voor 10% gewijzigd door youridv1 op 24-12-2019 21:25 ]