Ip adressen kwestie

Pagina: 1
Acties:

• Flox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-04 20:57
Stel ik wil voor mijn interne netwerk een ip adres dat hoger is dan: 213.50.130.90 Welk ip adres is dan aan te raden, waar moet ik dan op letten met de getallen?

Earth is nice, heaven is better...

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Er zijn een aantal "ranges" gereserveerd voor interne netwerken.
In ieder geval 10.* en iets van 192.168.* (weet ik niet zeker).
Ik ken er geen boven de 213
Maar dat is alleen relevant als je ook koppelt met het internet

Who is John Galt?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-08 21:05

Arno

PF5A

--> [forum=19] <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Waarom zou je een ip willen dat hoger is dan een bepaald adres..??? :?

• Flox
Omdat iedere keer als ik een webserver wil opzetten hij automatisch het laagste ip adres pakt dit is natuurlijk erg irritant omdat de site op het internet zichtbaar moet zijn en niet op mijn internet netwerk.

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:36
en als je nu eens zelf een Ip uitzovht voor je webserver ??
of ben ik nu echt dom ??

1+1+1 = 1

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

I don;t get it. Als jij een webserver aan het net wil hangen (doh) kun je echt niet zomaar een IP adres verzinnen en dat aan die bak toekennen hoor! (dat MAG namelijk nie)

de betaler vervuilt

Verwijderd

Hij bedoelt niet dat je erzelf een verzint maar dat je hem niet de laagste maar de hoogste laat nemen, dat is toch geen gekke gedachte

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Op donderdag 02 augustus 2001 11:56 schreef Flox het volgende:
...
dit is natuurlijk erg irritant omdat de site op het internet zichtbaar moet zijn en niet op mijn internet netwerk.
Hij moet niet op internet maar wel op internet???

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Op donderdag 02 augustus 2001 12:37 schreef Evil_E het volgende:
Hij bedoelt niet dat je erzelf een verzint maar dat je hem niet de laagste maar de hoogste laat nemen, dat is toch geen gekke gedachte
Bedoelt ie dat met het verkrijgen van een DHCP lease ??

• igmar
  • Laatst online: 16:57

igmar

ISO20022

Stel ik wil voor mijn interne netwerk een ip adres dat hoger is dan: 213.50.130.90 Welk ip adres is dan aan te raden, waar moet ik dan op letten met de getallen?
Je mag niet zo maar IP adressen pakken. Zie de FAQ voor de gereserveerde reeksen.

• jvdmeer
  • Laatst online: 00:17
Op donderdag 02 augustus 2001 11:56 schreef Flox het volgende:
Omdat iedere keer als ik een webserver wil opzetten hij automatisch het laagste ip adres pakt dit is natuurlijk erg irritant omdat de site op het internet zichtbaar moet zijn en niet op mijn internet netwerk.
Pakt hij niet gewoon de eerste netwerkkaart? Tevens moet je de bindings kunnen aanpassen, dat de webserver alleen op de juiste netwerkkaart werkt.

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Voor intern mag er zoals reeds eerder vernoemd niet zomaar een random ip adres gepakt worden, maar voor de rest kan ik er geen hout meer van snijden, beetje wazig :? allemaal.

Wil je nu dat je webserver intern een ander ip adres krijgt, en dus niet automatisch het laagste??

• Flox
Sorry ik ben blijkbaar niet duidelijk geweest.

ik bedoel:

internet ip: 213.000.000.000 (zeg maar)
Netwerk ip: 192.168.0.1
Als ik met analogx een webserver opstart pak het programma analogx het netwerk ip adres waardoor de site die ik wil hosten alleen op het lokale netwerk te zien is. Ik wil dat de webserver op het internet ip adres draait.
Echter lukt dit niet omdat analogx blijkbaar automatisch het laagste ip adres neemt 192.etc ipv 213.etc.
Daarom mijn vraag kan ik voor mijn interne netwerk niet een ip adres definieren wat met minimaal 214. etc. begint?

Zo duidelijker?

• ProZa|IA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06-2005
Kort en krachtig .... Nee !

De ip adressen die je prive mag gebruiken zijn als volgt :
10.x.x.x
172.16.x.x t/m 172.31.x.x
192.168.x.x

Alle andere ip adressen mogen niet prive gebruikt worden.

Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik meen me te herinneren dat je Analogx webserver niet op een bepaald IP kon laten luisteren, maar da's ook weer even geleden dat ik met dat dingetje heb gspeeld (er zijn betere gratis servers, apache, Sambar, Xitami kun je wel op IP instellen)

Werkt die bovenste balk soms niet voor alternatieve IP's ?
Afbeeldingslocatie: http://www.analogx.com/contents/graphics/sswww.gif

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Ik ken die hele Analogx webserver niet.. maar ik kan er weinig bij indenken dat ie een IP adres "kiest".

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
De Analogx webserver is een private webserver.. dwz. alleen jij kan er bij, en dus niet het internet.

Als je dat wel wil moet je Microsoft personal webserver eens proberen, staat ergens op de Windows 98 CD... maar het was al weer zo'n tijd geleden precies weet ik dat nie meer... deze kan dit dus wel.

Verwijderd

je kan welke ip numer gebruiken die je wilt voor een Network.Is alleen als je die network op internet wilt aansluiten dan moet je opletten met gereseveerd ip's

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op donderdag 02 augustus 2001 21:10 schreef Redje het volgende:
De Analogx webserver is een private webserver.. dwz. alleen jij kan er bij, en dus niet het internet.
Dat is niet helemaal waar, de AnalogX pakt gewoon je interne IP maar als je dat via een portmapping doorsluist naar buiten kun je dat prima als "normale" webserver gebruiken.
Als je dat wel wil moet je Microsoft personal webserver eens proberen, staat ergens op de Windows 98 CD... maar het was al weer zo'n tijd geleden precies weet ik dat nie meer... deze kan dit dus wel.
Ik weet niet of dat een échte aanrader is, maar er zijn iig. genoeg andere alternatieven zoals ook eerder genoemd. Als je een leek bent op het gebied van webservers zijn Simpelserver en Xitami aanraders, waarbij Simpelserver écht helemaal geen opties heeft, en Xitami wel, maar gewoon erg gebruiksvriendelijk is.

Als je wat meer wilt kunnen zou je eens kunnen kijken naar Apache of IIS.
Op donderdag 02 augustus 2001 10:26 schreef Flox het volgende:
Om hier even op te reageren: Ik snap je vraag niet, je zit zowel in een extern als een intern IP en wil dat de server naar het externe IP luisterd? Iets mee info kan duidelijk geen kwaad blijkt wel uit de verwarring die door de topic heen erg leesbaar is.

Waarom wil je dat ie naar dat andere IP luisterd en waar heb je dat andere IP adres op gebasseerd?

• Flox
Dat andere ip adres is van mijn provider. Het moet dus zo zijn dat als je dat adres intikt je mijn website te zien krijgt.
Maar goed ik kan dus beter xitami gebruiken begrijp ik. Hoe kun je die instellen, want ik kan namelijk niet inloggen na het installeren?

Verwijderd

Inloggen op je server of in het beheer-gedeelte van de webserver ? (zal het laatste wel zijn)

Ik stel voor, dat je even de readme van die server doorleest (ken die hele server niet, maar die zal'ie wel hebben). Dan weet je ook meteen wat je er wel en niet mee kunt, en of 'ie voor jouw situatie geschikt is.

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Voor info over private IP-ranges: http://www.ns.itd.umich.edu/groups/UMnet-Routing/UAssignedPrivateIP.html

Officieel zou je dus niet boven de 192.168.255.255 kunnen komen. Als je echter de boel goed afschermt, zou je (bij voorbeeld) 224.n.n.n kunnen nemen. Is niet netjes, maar á la!

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Afbeeldingslocatie: http://131.155.226.54/GTB/da/ramp1.jpg

Zie je deze?
Draait namelijk ook op een analogX simple-server.
Ik maar hierbij GEEN gebruik van portmappings! Gewoon je externe IP benaderen op poort 80 is voldoende. Bij mij staat inderdaad ook 192.168.0.1 in de balk bij simple-server, maar dat maakt niets uit. Het werkt gewoon.

de betaler vervuilt

• Flox
dusje tikt je ip adres in in de browser met :80 aan het einde?

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

in een browser hoeft dat niet (connect standaard op poort 80).
Dus je EXTERNE IP intikken op een andere machine zou voldoende moeten zijn om te kijken of het nou werkt.

Heb je dat uberhaupt al eens getest, of ie nou eigenlijk wel beschikbaar is op het web?

de betaler vervuilt

Pagina: 1