Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannic92
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19-07-2022
Beste,

Ik ben even radeloos. Gister avond met plezier en een beetje moeite mijn eerste pc zelf in elkaar gezet.
Echter hij gaat aan alleen geen beeld :/ . Wat ik ook merk is dat er geen lampje brand bij CPU wel een rood ledje bij boot. De vraagtekens hangen boven mijn hoofd, maar kom er niet uit.
Youtube af gestruind en topics hier. Wel e.e.a. over eventueel verkeerd aansluiten van voeding naar moeder etc. Maar naar mijn idee moet dit goed zitten.

Ik heb een MSI B450 gaming plus Max mobo en een corsair rm550x voeding.
Het moederbord heeft een 24 pins connector en CPU 8.

Wat doet die wel:
- Fans draaien
- Videokaart gaat aan, logo brand
-Rood boot ledje brand
-DDR4 geheugen ledjes(RGB) gaan aan

https://download.msi.com/archive/mnu_exe/mb/E7B86v3.0.pdf < eventueel de handleiding.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen?

[ Voor 9% gewijzigd door Yannic92 op 24-12-2019 06:56 ]

iRacing Profiel | YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:48
De afbeelding doet het niet.
Wat zijn de specs van het volledige systeem?

[ Voor 85% gewijzigd door Uszka op 24-12-2019 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannic92
Uszka schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 00:39:
De afbeelding doet het niet.
Wat zijn de specs van het volledige systeem?
Ryzen 5 3600
Msi b450 gaming plus max
Sapphire Radeon rt 5700 pulse
Corsair rm 550 x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:48
Monitor aangesloten op de videokaart?
8 (4+4) pins cpu aangesloten?

Post wat foto's van de binnenkant van het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannic92
https://ibb.co/L5xjv02 < link voor de foto

https://ibb.co/PYSnWm7

[ Voor 8% gewijzigd door Yannic92 op 24-12-2019 07:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannic92
Uszka schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 06:57:
Monitor aangesloten op de videokaart?
8 (4+4) pins cpu aangesloten?

Post wat foto's van de binnenkant van het systeem.
Ja monitor aangesloten via HDMI op de videokaart en de cpu kabel op cpu en ook op cpu aanduiding van voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 18:38
Misschien vertekent het beeld op de foto's, maar heb je wel standoffs gebruikt en zit het moederbord daadwerkelijk op alle standoffs vastgeschroefd? Weet je zeker dat je front panel connectors (voor oa je power button) goed zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannic92
Wekko306 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 07:15:
Misschien vertekent het beeld op de foto's, maar heb je wel standoffs gebruikt en zit het moederbord daadwerkelijk op alle standoffs vastgeschroefd? Weet je zeker dat je front panel connectors (voor oa je power button) goed zitten?
Klopt inderdaad, dat zag ik ook net die moet ik nog even plaatsen. Ja die heb ik volgens het schema op het mobo geplaatst. https://ibb.co/JtvJ9GZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Yannic92 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 07:31:
[...]

Klopt inderdaad, dat zag ik ook net die moet ik nog even plaatsen. Ja die heb ik volgens het schema op het mobo geplaatst. https://ibb.co/JtvJ9GZ
Dan kan je best het systeem even buiten de kast (bv op doos van je moederbord) opbouwen, dan kan je overal makkelijker bij en is het makkelijker troubleshooten.
Zorg ervoor dat je altijd de standoffs gebruikt in je case anders gaat het sowieso niet werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yannic92
Wekko306 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 07:36:
[...]

Dan kan je best het systeem even buiten de kast (bv op doos van je moederbord) opbouwen, dan kan je overal makkelijker bij en is het makkelijker troubleshooten.
Zorg ervoor dat je altijd de standoffs gebruikt in je case anders gaat het sowieso niet werken.
Zojuist bij Informatique geweest, mobo moest toch een BIOS update krijgen. Gisteren bij afhalen was dat nog gecheckt en toen was het niet nodig. Gelukkig opgelost.

Bedankt voor jullie tips & alvast fijne feestdagen!! ;) o<:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannic92
Wekko306 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 07:36:
[...]

Helaas vandaag pas kunnen testen. Maar helaas weer geen beeld. Ik twijfel nu of Informatique dit wel heeft getest. Maar waar ik achter kwam is dat sapphire adviseert om minimaal een 600 watt voeding te gebruiken ik heb na advies vanuit het forum een 550 watt aangeschaft. Kan dat de oorzaak zijn ondanks dat de fans wel draaien en sapphire rood gekleurd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Yannic92 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 18:15:
[...]

Helaas vandaag pas kunnen testen. Maar helaas weer geen beeld. Ik twijfel nu of Informatique dit wel heeft getest. Maar waar ik achter kwam is dat sapphire adviseert om minimaal een 600 watt voeding te gebruiken ik heb na advies vanuit het forum een 550 watt aangeschaft. Kan dat de oorzaak zijn ondanks dat de fans wel draaien en sapphire rood gekleurd is?
550 Watt is echt zat voor dit systeem. Heb je wat meer en betere foto's van alle stekkers die aangesloten zitten?
Via wat voor kabel heb je je videokaart met je scherm verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Informatique heeft het geassembleerd ?
sowieso als het de max versie is heb je geen aparte bios-update nodig. ook is de RX5700(XT) pulse prima en de voeding voldoende. zal de kabels etc nog eens nalopen of naar de verkoper gaan met de hele set

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Heb je de monitor op de juiste input? Andere kabel misschien!?

Ik heb zelf ook RX5700XT pulse + Ryzen 5 3600 + Tomahawk B450 max op 550W (TX550M) En dat gaat prima. En de max versies ondersteunen de R5 3600 'out of the box' Dus dat lijkt me onzin van Informatique.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannic92
kendo schreef op woensdag 25 december 2019 @ 18:45:
Heb je de monitor op de juiste input? Andere kabel misschien!?

Ik heb zelf ook RX5700XT pulse + Ryzen 5 3600 + Tomahawk B450 max op 550W (TX550M) En dat gaat prima. En de max versies ondersteunen de R5 3600 'out of the box' Dus dat lijkt me onzin van Informatique.
Oké thanks, ja DisplayPort geprobeerd en HDMI maar beide geen reactie. Mobo geeft ook geen fout aan d.m.v. de ledjes. Ik weet het echt niet meer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannic92
Hackus schreef op woensdag 25 december 2019 @ 18:21:
Informatique heeft het geassembleerd ?
sowieso als het de max versie is heb je geen aparte bios-update nodig. ook is de RX5700(XT) pulse prima en de voeding voldoende. zal de kabels etc nog eens nalopen of naar de verkoper gaan met de hele set
Nee heb ik zelf gedaan (voor het eerst) Maar veel YouTube video’s gekeken en heb niet het vermoeden dat ik iets verkeerd heb aangesloten. Maar nadat terug was geweest dinsdag vertrouwde ik erop dat zij dat wel zouden hebben getest maar daar twijfel ik erg aan. Beeldscherm werkt gewoon want als de
PlayStation aangaat dan springt die gelijk aan!

Dus vrijdag ochtend maar weer terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannic92
Wekko306 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 18:20:
[...]

550 Watt is echt zat voor dit systeem. Heb je wat meer en betere foto's van alle stekkers die aangesloten zitten?
Via wat voor kabel heb je je videokaart met je scherm verbonden?
Ik heb helaas geen betere foto’s, geprobeerd met displayport naar Mini DisplayPort(scherm) en HDMI ethernet 2.0 kabel.
Modbreak:Aub niet meerdere keren achter elkaar posten. Je kunt prima meerdere berichten citeren in een enkele post - een stuk overzichtelijker :)

[ Voor 14% gewijzigd door dion_b op 25-12-2019 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Yannic92 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 18:53:
[...]

Nee heb ik zelf gedaan (voor het eerst) Maar veel YouTube video’s gekeken en heb niet het vermoeden dat ik iets verkeerd heb aangesloten. Maar nadat terug was geweest dinsdag vertrouwde ik erop dat zij dat wel zouden hebben getest maar daar twijfel ik erg aan. Beeldscherm werkt gewoon want als de
PlayStation aangaat dan springt die gelijk aan!

Dus vrijdag ochtend maar weer terug...
op zelfbouw heb je geen garantie van werking. verder denk ik dat ze je geen max versie hebben verkocht, maar na bios-update moet het mb goed werken. dus alles uit de kast en basis uittesten op doos van mb. en voeding niet op de fan kan leggen( denk ook aan afstandsbusjes)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quadrofource
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14:30
Ik kan je adviseren om met de hele pc langs te komen. Vaak als er niks geconstateerd is dan ligt het probleem ergens anders in de pc dan in de combinatie moederbord ram cpu

AMD Ryzen 9 7900X3D + RX 9070 + 32GB DDR5 @ 5200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raging_Banana
  • Laatst online: 30-11-2023
Yannic92 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 18:57:
[...]

Ik heb helaas geen betere foto’s, geprobeerd met displayport naar Mini DisplayPort(scherm) en HDMI ethernet 2.0 kabel.
Heb je toevallig beschikking tot een andere GPU. Om uit te sluiten dat deze stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 11:18

M14

Heb even snel gekeken, je moederbord heeft onboard video. Haal je videokaart er uit en prik je monitor op je moederbord.

Werkt dat niet? Alleen testen met moederbord, cpu en ram.

Werkt dat wel? Dan graphics kaart er in en testen of je die werkend krijgt. Het zou zomaar kunnen zijn dat er een of andere bios setting is om het moederbord de externe graphics kaart te laten gebruiken ipv de interne.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:49

Umbrah

The Incredible MapMan

M14 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 19:08:
Heb even snel gekeken, je moederbord heeft onboard video. Haal je videokaart er uit en prik je monitor op je moederbord.

Werkt dat niet? Alleen testen met moederbord, cpu en ram.

Werkt dat wel? Dan graphics kaart er in en testen of je die werkend krijgt. Het zou zomaar kunnen zijn dat er een of andere bios setting is om het moederbord de externe graphics kaart te laten gebruiken ipv de interne.
Nee. Simpel: nee. Het moederbord heeft poorten, maar geen onboard video. Dat zit in de CPU. En niet in de CPU van de TS. Dus die poorten doen niks.

@Yannic92 -- stuur eens wat afbeeldingen van je PC, en de voedingsplugs in hun aansluitingen, en waar je de monitor e.d. op aan sluit. Dat zal wat input geven. Verder, inderdaad: ga met het hele ding langs. De plan is denk ik niet dood, anders was BIOS updaten lastig geweest, maar CPU, kast, voeding, RAM, GPU, stopcontact kan het eigenlijk allemaal zijn!

Ik ga mee met het advies om eens 'testbench'-stijl te testen: moederbord óp moederbord doos (geen zak er onder, gewoon op karton). Voeding aansluiten (CPU + 8pin + PSU), CPU er in, koeler er op, GPU er in (met beide plugs er in uit de voeding), display kabel in GPU, één reepje RAM er in, en met de schroevendraaier kort de plugs voor power on op het moederbord aanraken.

[ Voor 36% gewijzigd door Umbrah op 25-12-2019 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannic92
Hackus schreef op woensdag 25 december 2019 @ 19:02:
[...]

op zelfbouw heb je geen garantie van werking. verder denk ik dat ze je geen max versie hebben verkocht, maar na bios-update moet het mb goed werken. dus alles uit de kast en basis uittesten op doos van mb. en voeding niet op de fan kan leggen( denk ook aan afstandsbusjes)
Afstandsbusjes zijn allemaal gemonteerd, nog extra gecontroleerd nadat ik er eentje was vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannic92
Hackus schreef op woensdag 25 december 2019 @ 19:02:
[...]

verder denk ik dat ze je geen max versie hebben verkocht, maar na bios-update moet het mb goed werken. dus alles uit de kast en basis uittesten op doos van mb. en voeding niet op de fan kan leggen( denk ook aan afstandsbusjes)
Afstandsbusjes zijn allemaal gemonteerd, nog extra gecontroleerd nadat ik er eentje was vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannic92
Umbrah schreef op woensdag 25 december 2019 @ 19:09:
[...]

Nee. Simpel: nee. Het moederbord heeft poorten, maar geen onboard video. Dat zit in de CPU. En niet in de CPU van de TS. Dus die poorten doen niks.
Klopt, dit heb ik vanmiddag geprobeerd op aanraden van mijn oom, maar dat gaf ook niet het gewenste resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannic92
Raging_Banana schreef op woensdag 25 december 2019 @ 19:02:
[...]

Heb je toevallig beschikking tot een andere GPU. Om uit te sluiten dat deze stuk is.
Nee helaas niet, is mijn eerste game pc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nirgilis
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 04-09 22:04
Heb je een andere gpu om te testen?

En geeft de on board speaker tijdens boot geluid?

Het beste is om een minimale build zonder kast te proberen. Je kan booten door de power met een ground te verbinden.

• Yannic92
Umbrah schreef op woensdag 25 december 2019 @ 19:09:
[...]

@Yannic92 -- stuur eens wat afbeeldingen van je PC, en de voedingsplugs in hun aansluitingen, en waar je de monitor e.d. op aan sluit. Dat zal wat input geven. Verder, inderdaad: ga met het hele ding langs. De plan is denk ik niet dood, anders was BIOS updaten lastig geweest, maar CPU, kast, voeding, RAM, GPU, stopcontact kan het eigenlijk allemaal zijn!
https://drive.google.com/...83rHAbGcrBi_CSrnqjb8BrrPm

Zie hier even wat foto’s. Kreeg helaas de foto’s niet goed geüpload op het forum.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:49

Umbrah

The Incredible MapMan

Yannic92 schreef op donderdag 26 december 2019 @ 12:41:
[...]

https://drive.google.com/...83rHAbGcrBi_CSrnqjb8BrrPm

Zie hier even wat foto’s. Kreeg helaas de foto’s niet goed geüpload op het forum.
Dat blijft om een login vragen, dus niks zichtbaar. Je kunt met
code:
1
[img] en [/img]

tags plaatjes toevoegen. Let wel dat het publiek beschikbaar moet zijn.

• Yannic92
Umbrah schreef op donderdag 26 december 2019 @ 12:58:
[...]

Dat blijft om een login vragen, dus niks zichtbaar. Je kunt met
code:
1
[img] en [/img]

tags plaatjes toevoegen. Let wel dat het publiek beschikbaar moet zijn.
Zo eindelijk gelukt, leek erop dat HEIC niet werd gepakt door mupload.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/omonmam.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/ltc24zh6551.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/fhpsf9.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/5eospqdlqv.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/6xgqr9hoji.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannic92
Nou voordat ik vanochtend weg wilde gaan om
Nogmaals naar informatique te gaan bedacht ik ineens laat ik de pc even op de tv aansluiten. En ja hoor beeld, hoe dit mogelijk is I don’t no. Maar gelukkig pc werkt, alleen straks een uitdaging met mijn monitor.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/whzqyt2ox56yt.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Yannic92 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 09:26:
Nou voordat ik vanochtend weg wilde gaan om
Nogmaals naar informatique te gaan bedacht ik ineens laat ik de pc even op de tv aansluiten. En ja hoor beeld, hoe dit mogelijk is I don’t no. Maar gelukkig pc werkt, alleen straks een uitdaging met mijn monitor.

[Afbeelding]
Heb je nu dezelfde kabel gebruikt als bij de monitor?

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannic92
kendo schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 10:34:
[...]

Heb je nu dezelfde kabel gebruikt als bij de monitor?
Ik had de pc eerst met HDMI aangesloten, werkte niet. Toen met display Port werkte ook niet. Vanochtend pc met HDMI aangesloten op de tv en gelijk beeld. Toen drivers en sturingsprogramma gedownload voor de videokaart en na installeren sprong ineens de monitor aan. En nu is alles oké.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Mooi dat het gelukt is. Maar krijg je nu het bootscreen ook gewoon te zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yannic92
kendo schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 15:55:
Mooi dat het gelukt is. Maar krijg je nu het bootscreen ook gewoon te zien?
Ja bootscreen krijg ik te zien en alles is al geïnstalleerd zelfs hahah. Dus kan nu eindelijk beginnen met waarom ik het had gekocht (iracing) dus ben blij na een hoop irritatie 😣.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Haha wow, ik lees de laatste berichten en ik dacht meteen die heeft zeker een 5700(XT). Ik had exact dezelfde issues. Uiteindelijk een 1080P scherm gescoord bij mijn broer en die deed het wel, maar 1440P/4k over DP/HDMI werkte voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 14:35
Heb exact hetzelfde gehad met een 2070 voor een vriend een jaartje geleden.

Deed niets nieuwe dp port en hdmi kabel later nog niets. paar keer aan en uit eb hdmi werkte ineens wel maar dp niet. Windows en drivers geïnstalleerd dp eraan gehangen en het werkte wel op alle kabels.
Nog altijd geen idee wat dit veroorzaakt en opgelost heeft.
Pagina: 1