Oké ik heb iets raars ontdekt op mijn iMac wat ik pas ontdekte toen ik even wat wilde doen buiten Capture One 20(vanaf nu CO20).
Ik gebruik op reis regelmatig mijn iPad Pro om even snel een backup te maken van mijn camera en om even snel een plaatje te delen met familie en vrienden. Mijn SD kaarten importeer ik altijd in CO20 en bewerk ze daar. Omdat ik even wat wilde vergelijken tussen snapseed en CO20 deed ik het volgende:
Kopieerde een raw file naar photos op de iMac.
Bewerkte de foto in snapseed(maar elke iOS photo editor mag je gebruiken)
Daarna sloeg ik de foto op.
Op mijn iMac sleepte ik de foto naar mijn bureaublad om het te bewerken in CO20.
Echter maakt osx er een jpeg van!
Als ik direct vanuit photo's zeg bewerken in CO20 heb ik een jpeg in CO20
Mailen vanuit photo geeft ook een jpeg in je mail.
Wie weet hoe dit komt of hoe kan ik hier om heen werken?
Want raw importeren op een iPad Pro is totaal onzinnig op deze wijze want het kost heel veel opslag en je krijgt de raw niet uit je photo app.

Ik gebruik op reis regelmatig mijn iPad Pro om even snel een backup te maken van mijn camera en om even snel een plaatje te delen met familie en vrienden. Mijn SD kaarten importeer ik altijd in CO20 en bewerk ze daar. Omdat ik even wat wilde vergelijken tussen snapseed en CO20 deed ik het volgende:
Kopieerde een raw file naar photos op de iMac.
Bewerkte de foto in snapseed(maar elke iOS photo editor mag je gebruiken)
Daarna sloeg ik de foto op.
Op mijn iMac sleepte ik de foto naar mijn bureaublad om het te bewerken in CO20.
Echter maakt osx er een jpeg van!
Als ik direct vanuit photo's zeg bewerken in CO20 heb ik een jpeg in CO20
Mailen vanuit photo geeft ook een jpeg in je mail.
Wie weet hoe dit komt of hoe kan ik hier om heen werken?
Want raw importeren op een iPad Pro is totaal onzinnig op deze wijze want het kost heel veel opslag en je krijgt de raw niet uit je photo app.