Vraag

• Dest_
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14:30
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een manier om 230v LED's te kunnen dimmen. Dit zijn 2 LED's die op 20 cm van elkaar in 2 wandlampen komen te staan, in de tv kamer. Deze zijn bedoelt als sfeerlicht bij het tv kijken. Vandaar de wens om te kunnen dimmen.
Dit het liefst met de sturing en dimmer in de meterkast. Tevens zou ik deze graag willen kunnen aansturen vanuit de rest van het domotica systeem. Ik heb nog een 1-10v uitgang vrij op mijn domotica systeem. Andere van deze uitgangen gebruik ik om led transfo's (12v & 24v) aan te sturen voor het dimmen. Het zou fijn zijn mocht ik deze ook kunnen gebruiken om het dimmen van deze led's aan te sturen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb nog niets aangekocht momenteel, maar ik had volgende LED's op het oog:
https://www.lucide.be/en/shop/light-bulbs/led-bulbs/details/led-bulb-49026_03_31

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Volgens dit overzicht van Eltako dimmers zou de LUD12-230V dit kunnen mist aangestuurd via de SUD12 (2e pagina, 2e van rechts).

In de technische fiche van de SUD12 staat dat de LUD12-230V in de positie "meerdere lampen" geplaatst moet worden.
Nu ben ik wat verward omdat op de technische fiche van de LUD12-230V staat dat voor LED de de LUD12-230V in de positie "enkele lamp" moet staan.
Is er iemand die ervaring heeft met Eltako of die mij even kan helpen verduidelijken in welke stand de LUD12-230V moet geplaatst worden en of dit überhaupt zal werken met wat ik uitgedokterd heb?

Of mocht iemand een suggestie hebben voor een andere dimmer laat het ook maar weten. Misschien maak ik het wel allemaal te moeilijk.

PS. reden voor 230v led in plaats van 12v of 24v led is omdat bijna alle compacte wandlampen met vervangbare led die we vinden in de stijl die we willen voorzien zijn van G9 socket, Deze is steeds 230v.