xMouse
Ik heb een RGB TV-OUT en daarvoor had ik een goedkope 5M SCART gekocht... hele beeld vol wazige shit.. andere zenders er doorheen etc. Geruild voor een betere (65,=) en daarmee geen storing meer. Goedkope kabels geven beeld door, maar vaak met een beetje verlies (vooral langere stukken. De duurdere zijn meestal beter afgeschermd en hebben dikkere aders, wat een betere signaaloverdracht mogelijk maakt.
Concrete Loop Watercooling
Klinkt logisch, maar 2 a 500 piek???
xMouse
voor laatste beetje extra kwaliteit betaal je gewoon onevenredig veel. Zou zo'n kabel wel overwegen als je een top TV en top DVD hebt omdat dan op totale uitgave 200 piek niets is. En alleen bij topapparatuur heb je er misschien wat aan
Ja, je kan het zo gek maken als je wilt... er zijn ook speakerkabels of interlinks in die prijsklasse... of je het nou hoort ?Op donderdag 02 augustus 2001 10:24 schreef xMouse het volgende:
Klinkt logisch, maar 2 a 500 piek???
Concrete Loop Watercooling
Neem gewoon een 21 pins RGB scart kabel die zijn perfekt. je gaat toch geen kabel van 500 piek kopen die is haast net zo duur als je dvd speler zelf.
Ik heb een duurdere (80 piek) kabel zitten tussen mijn scart switchbox (1x RGB, 2x comp.) en mijn TV. Dit heb ik gedaan om het signaal niet nog verder te ver$%^$. Die duurdere heeft alle aders apart afgeschermd, en is dus ook een stuk minder soepel.
BTW. die switchbox zit ertussen omdat mijn TV maar 1 scart ingang heeft, en doorlussen voor PSX op RGB niet werkt.
BTW. die switchbox zit ertussen omdat mijn TV maar 1 scart ingang heeft, en doorlussen voor PSX op RGB niet werkt.
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
Verwijderd
Knal gewoon een kabel twv ongeveer 10% van de aanschafprijs van je dvd ertussen. Ga voor een a-merk.
Bedenk alleen dit (cliché): een kabel kan nooit iets uit je set-up wat er niet inzit. Zeker niet bij video.
Bedenk alleen dit (cliché): een kabel kan nooit iets uit je set-up wat er niet inzit. Zeker niet bij video.
Same here, ik heb ook een wat betere scart kabel, een exemplaar met een doorsnee van zo'n 12 mm. Ik weet niet of het beter is als een andere, deze heb ik er gelijk bij gekocht.Op donderdag 02 augustus 2001 13:10 schreef koboy het volgende:
Ik heb een duurdere (80 piek) kabel zitten tussen mijn scart switchbox (1x RGB, 2x comp.) en mijn TV. Dit heb ik gedaan om het signaal niet nog verder te ver$%^$. Die duurdere heeft alle aders apart afgeschermd, en is dus ook een stuk minder soepel.
Bij audio merk je de kwaliteit van kabels behoorlijk... Wat het gevolg hiervan is op video weet ik niet....
Bij muziek vind ik vooral de hoge tonen duidelijker en helderder.
Bij muziek vind ik vooral de hoge tonen duidelijker en helderder.
Verwijderd
het fijnste vind ik nog altijd telefoon kabel gebruiken voor audio en video omdat deze kabels een dikke kern hebben en goed zijn afgeschermd
waar je het wil kopen, maakt ook heel veel uit in prijs
8 )
Pagina: 1