Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wat voor pc heb ik nodig voor Streamen & editen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag gaan streamen & video's gaan uploaden als hobby. Ben dus daarom opzoek naar een geschikte pc met de juiste specs.

omdat ik zelf geen pc games wil gaan streamen maar games vanaf mijn ps4 kom ik er dus niet helemaal uit.

zelf d8 ik aan

Processor : i9 9900k
GFX : daar kom ik dus niet uit ( wil wel gaan editen op de zelfde pc )
32 ram geheugen
SSD: 1 tb
HDD 2tb ( later altijd uit te breiden )
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Graag zou ik dus willen weten wat jullie mijn zouden aanraden

Met vriendelijke groet

Angelo

Alle reacties

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:16

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, link eens een lijstje, en vul de vragen eens in die je al gevonden hebt.

Tenzij je alleen gamed op je PC, is bovendien momenteel AMD toch wat beter. Welke tool ga je gebruiken om mee te streamen? Is er ook iets als een gemalto in spel? Ik zou eens zeggen, kijk naar een 3600x setup met een low-end GPU op een B450 plankje.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben altijd een liefhebber geweest van intel. maar uit wat research dat ik heb gedaan zie ik de AMD Ryzen 5 2600 vaak voorbij komen. Op mijn lijstje heb ik ook de HD60 S van El Gato staan. wat bedoel je precies met Gemalto in spel ?

ik wil ook gaan editen op deze pc vandaar dat ik niet zeker weet of ik dan genoeg heb met AMD en ik ging voor de intel cpu.

Qua gfx dacht ik in eerste instantie aan de GeForce GTX 16 maar ik weet dat dat meer voor pc gaming is

• Gabriel19
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07-02 04:22
Ik denk dat je meer hebt aan een ryzen 7 2700, of 7 3700x als je alleen voor editen gaat.

de 2700 is erg goodkoop op dit moment. en zal je niet teleurstellen wanneer het tot editen gaat.

• Lividmatter
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 28-08 20:19
Verwijderd schreef op maandag 23 december 2019 @ 21:10:
ik ben altijd een liefhebber geweest van intel. maar uit wat research dat ik heb gedaan zie ik de AMD Ryzen 5 2600 vaak voorbij komen. Op mijn lijstje heb ik ook de HD60 S van El Gato staan. wat bedoel je precies met Gemalto in spel ?

ik wil ook gaan editen op deze pc vandaar dat ik niet zeker weet of ik dan genoeg heb met AMD en ik ging voor de intel cpu.

Qua gfx dacht ik in eerste instantie aan de GeForce GTX 16 maar ik weet dat dat meer voor pc gaming is
Intel heeft dezer dagen niet meer de overhand op amd! een 3600x zal tot 4k raw en een beetje streamen meer dan genoeg zijn. Ram zou ik wel 3200mhz of sneller nemen, amd profiteert erg van snelle ram.

( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Lividmatter
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 28-08 20:19
Gabriel19 schreef op maandag 23 december 2019 @ 22:35:
Ik denk dat je meer hebt aan een ryzen 7 2700, of 7 3700x als je alleen voor editen gaat.

de 2700 is erg goodkoop op dit moment. en zal je niet teleurstellen wanneer het tot editen gaat.
ik gebruik momenteel zelf een 2700x, en editen gaat erg goed. 4k kan ik op 1440p bekijken in mijn timeline en scrubben zonder problemen. Renderen doet hij bijna realtime, tenzij het 4k raw is.

( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:16

Umbrah

The Incredible MapMan

Verwijderd schreef op maandag 23 december 2019 @ 21:10:
Excuus- ik bedoelde Elgato, gemalto is nogal payment related ;). Maar je bent al geholpen. Ik denk dat je je met een Ryzen config niet stuk kan vallen, en door voor AM4 te gaan heb je ook een upgrade pad desnoods helemaal naar de 3950, wat gewoon een dikke 16 core/32 thread CPU is.
Pagina: 1