Overclock wedstrijd bij Overclock.net

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 5erveD
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-09 18:47
Hier is alweer de vierde editie van Freezer' Burn. Een overclock wedstrijd op OCN.

Het is een open wedstrijd en iedereen kan meedoen. Ook al heb je weinig tot geen ervaring in overclocken.
Er worden altijd veel tips en tricks gegeven door de oudere garde om je op weg te helpen.
De wedstrijd heeft 2 verschillende categorieën:

Ambient en Extreme.

Ambient is lucht en waterkoeling
Extreme is alles daarboven.

Er zal worden gedraaid met of een gtx 1060 of een RX 580. Beide liggen erg dicht bij elkaar en het beloofd een leuke competitieve strijd te worden.

Het zou leuk zijn als er mensen van hier mee doen. Je kunt er prijzen mee winnen! Deze keer is er een prijzenpot van maar liefst meer dan $ 2200 beschikbaar gesteld door meerdere sponsors zoals:

ASRock
Teamgroupinc.
Kinpingcooling.

Ook al sta je niet in de top 3 en doe je maar een submissie in de 5 secties van de betreffende categorie maak je al kans op een van de 12 random getrokken prijzen.

Voor het gemak even een copy en paste van de wedstrijd en een linkje.
Het is verstandig iig even de link te checken en te kijken hoe en wat.

Mochten er nog vragen zijn hoor ik die graag!

https://www.overclock.net...-burn-2019-round-3-a.html

Introduction

Welcome to the fourth installment of the Freezer’ Burn overclocking competition. The goal of this competition is to have fun with overclocking and create a fair environment where we can compete against each other.

In a departure from previous completions, this time we chose to focus on newer generation components. For this competition we are going to do things a little different. Instead of using only one specific GPU, we are going to allow cards from both AMD and Nvidia. To make things fair we are going to limit the cards down to a few models. If you choose to do battle with a Nvidia card, then you will be limited to the GTX1060 6GB card, or any lesser Pascal GPU. If you want to play with the AMD cards, then the limit will be RX 580 8GB card, or any lesser Polaris GPU. Both of the top models have been known to be very similar with benchmark performance, so it should make a nice competition.

The second big change is the adoption of the benchmate result verification software. For all of the 2D stages, we will require the use of benchmate to validate the score. This revolutionary software ensures that everyone plays fair. Simply run the benchmate software and click the save result button. It generates a benchmark summary which includes many useful pieces of info such as processor MHz during bench, benchmark result, and temp during bench.

To make things even more interesting, we are going to allow all generations of both AMD and Intel CPU's. Simply put, we will allow every CPU ever made in this competition. You might be saying to yourself, hey that's not fair since I only have a 4 core CPU and others might have 32 core CPU’s. Well, we have an interesting solution to this problem, which will be described below in the 2D section. To take things a step further, we are only choosing the graphical portions of 3D benchmark programs so the CPU does wont influence the score. No matter what CPU you have, you can compete in a fair environment!

Competition by itself is fun, but lets face it, it’s more interesting when there are awesome prizes to win! We are extremely happy to report that this competition is supported with OVER $2200 of prizes with no less than 18 WINNERS!!

Lees verder in de link!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 5erveD
Afgelopen keer was er zeer weinig interesse in de wedstrijd.
Ik dacht laat ik het deze keer anders doen en wat meer inzicht geven in wat ik doe.
Wat ik aanpas en of ik iets aanpas aan de kaart en dergelijke.

Vlak voor de kerst een ASUS GTX 1060 Strix OC Gaming op de kop getikt via MP.
Een oude mining kaart. Maakt natuurlijk niet veel uit.
Wel even testen en kijken of er niet een andere bios op is geflashed.
Je kunt een originele bios dan van Techpowerup.com af halen of bij sommige fabrikanten van de website. Zorg dat je de juiste versie hebt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WAAjkdQtG9DCXk7aHNtrOiok/full.jpg?nohitcount=1

Bij wat kleine testen op 3D Mark 11 GT1. Een test van om en nabij 30 seconden ben ik wat gaan spelen met de core clock. Ik kon de kaart tot een boost van 2164 MHz krijgen met stock voltage en stock koeler. Natuurlijk met het fan profiel op standje bladblazer. Extra voltage gaf niks extra.
Er kan simpelweg niet meer hitte worden weggenomen.

Core weer op default en het geheugen proberen. Dat ging ongeveer tot 2325 MHz voordat er er artifacts kwamen. NU is het zaak dat je deze 2 max clocks gaat combineren. Dit kan voor problemen zorgen.
Soms zul je van een of van beide iets moeten afsnoepen om stabiel te kunnen draaien.
Dit is even uitzoeken.

Ik kon beide tot de max draaien met een lichte artifact in de test scene van 3D Mark 11 GT1. Dus echt op het randje van stabiel. Rammelen met die kaart!

Ben ik hier tevreden mee ? Nee! Natuurlijk niet.
Wil er een kans aanwezig zijn om een van de prijzen op te pakken zal ik veel meer moeten doen.

Hieronder een paar prijzen die te winnen zijn:
  • ASRock TRX40 TAICHI sTRX4 mobo
  • T-FORCE Delta Max RGB SSD 2.5" 1-Terabyte SATA III SSD
  • Team T-FORCE DARK Zα 16GB (2 x 8GB) DDR4 4000
Dus heb ik het kaartje uit elkaar gehaald en schoon gemaakt en voorzien van andere pasta en zal ik straks weer gaan testen met een universeel waterblok erop. Hierdoor zal er vast nog wel wat meer MHz uitgeperst kunnen worden.

Maar voor de echte winst is het verstandig om te kijken hoe je de gpu nog kouder kunt krijgen.
Je kunt bv de radiator van je loop in ijswater leggen. Dus een berg ijsklontjes in een bak met water doen en daar de radiator in leggen.

Let op!

Hierdoor komt er condens aan de buitenkant van de slangen en het blok.
Je dient hier maatregelen tegen te treffen zodat je geen sluiting krijgt als er druppels condens op de hardware valt.
Er zijn legio van oplossingen. Keuken papier, vaseline, plastidip, kneedgum, lucht compressor.

Maar ik ga voor de echte Die Hard koelingsmethoden. Zoals vloeibare stikstof!
Hier zal ik in de volgende berichten wat meer op in gaan.

Het volgende staat nog in de planning.
  • Een hardwarematige voltage modificatie.
Dan wel via Asus Hotwire ( OC panel benodigd ) of een "normale" Feedback loop.
Hier heb ik her en der al wat info verzameld over de voltage controller (uP9511P) en het Hotwire gebeuren.
  • Isoleren van de kaart.
Qua isoleren kies ik bijna altijd voor plastidip. Bulletproof!
  • Driver optimalisatie.
Testen, testen, testen, testen.
Tot aan de pijngrens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qp3Zf79mNnEyslfxcgKWR1kC/full.jpg?nohitcount=1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AJTwvuL0pxuIErrMrLvVsjFy/full.jpg?nohitcount=1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/R8vBrDzLWbVeaoDO8v2OETKh/full.jpg?nohitcount=1

(Technisch) gelul vwb de controller van de Pruik van Actually Hardcore Overclocking. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:56
Dit doet me denken aan de wedstrijd van tweakers zelf, ondertussen al 9 jaar geleden georganiseerd: MSI 450GTS overclock contest 2010-2011
Afgelopen keer was er zeer weinig interesse in de wedstrijd.
Ik denk dat de hardware de laatste tijd zo veel krachtiger geworden is dat de noodzaak tot overclocken veel minder is, en de fabrikanten locken het ook harder dan vroeger. Sinds de GTX1060 kan je volgens mij geen custom BIOS meer flashen. Volgens mij moet je ook hardwarematig de power limit omzeilen, zie ook: Shunt mod (maximale stroom) en Hybrid mod (maximale tempratuur)

Spijtig zijn je plaatjes niet klikbaar voor grotere versie. :)
Ik heb het altijd interessant gevonden wat er allemaal gemodificeerd wordt door bruggen te solderen op de printplaat. Helaas zelf te tijd en budget niet voor om er zelf mee aan de slag te gaan.
Ik volg je topic en succes! :*)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5erveD
Malantur schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 13:09:
Dit doet me denken aan de wedstrijd van tweakers zelf, ondertussen al 9 jaar geleden georganiseerd: MSI 450GTS overclock contest 2010-2011

[...]

Ik denk dat de hardware de laatste tijd zo veel krachtiger geworden is dat de noodzaak tot overclocken veel minder is, en de fabrikanten locken het ook harder dan vroeger. Sinds de GTX1060 kan je volgens mij geen custom BIOS meer flashen. Volgens mij moet je ook hardwarematig de power limit omzeilen, zie ook: Shunt mod (maximale stroom) en Hybrid mod (maximale tempratuur)

Spijtig zijn je plaatjes niet klikbaar voor grotere versie. :)
Ik heb het altijd interessant gevonden wat er allemaal gemodificeerd wordt door bruggen te solderen op de printplaat. Helaas zelf te tijd en budget niet voor om er zelf mee aan de slag te gaan.
Ik volg je topic en succes! :*)
Ik ben het zeker met je eens dat de hardware krachtiger en er meer geprobeerd word deze dicht te timmeren. En hierdoor de noodzaak om deze te overclocken langzaam aan meer naar de achtergrond verplaatst.

Het flashen van een bios chip voor zowel een moederbord of gpu is altijd wel te doen. Sommige opties zijn wat omslachtiger dan andere maar het is te doen.

Goed dat je linkt naar de Shunt Resistor mod van Steve. Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik dit ga doen. Ik heb ze al eerder gedaan met electric paint, liquid metal en solderen. Solderen is een van de beste methoden.

Ja, het is en blijft een hobby en de hobby mag geld kosten probeer ik ze hier te vertellen. :)

Zal de plaatjes even aanpassen zodat het allemaal wat duidelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
@5erveD
Heb je nog een update voor ons? :)

[ Voor 15% gewijzigd door Malantur op 21-01-2020 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5erveD
Ha! Ja, had al wat meer gedaan en wat gerommeld. Maar nog niet aan toegekomen om te plaatsen. Het is heel erg druk op de zaak, 2 dagen per week overwerken en een avond studie erbij.
Maar niet getreurd. Er komt snel een update. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
ik volg hem ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5erveD
Hierbij weer even een update.

@Malantur
@maks11223344

Door tijdgebrek en ziekte heb ik niet zoveel kunnen doen als ik zou willen. Dit betekent dat ik er in de laatste maand nog wel even aan mag trekken om een kans te maken. Ik zie al wat aardige scores voorbij komen waar ik het toch wel lastig mee ga krijgen. Ook omdat een van de gebruikte benches niet in mijn comfort zone ligt. Spi 32M is erg oude benchmark welke onder ( oudere ) overclockers erg geliefd is. Hier kun je met veel mem tweaking heel erg ver komen. Ook is het een single core bench en kun je een voordeel hebben met een cpu die hoog single core kan clocken.

Nvidia Asus GTX 1060 Strix

De GTX 1060 heb ik inmiddels gesoldeerd op de pads om gebruik te maken van de hotwire functie.
Dit gaf weer een nieuwe uitdaging. Dit had ik verwacht en had mijn contact bij Asus gevraagd voor wat informatie omtrent deze uitdaging.
Of ik deze info nog krijg is nog maar de vraag soms duurt dit erg lang en soms hoor je ook niets.
Zo is het nu eenmaal.

Hetgene wat er gebeurt is dat als je deze pads verbindt met elkaar je het voltage van de kaart ( Vgpu, Vmem, PLL ) kunt aanpassen middels het OC panel welke bij sommige high end borden van Asus werd geleverd. Super handig ding, als je ermee kan werken ;-)
Normaal gesproken verwijder je 1 of 2 resistors om te zorgen dat je daadwerkelijk controle via het panel hebt. Ik weet nog steeds niet welke dus heb ik het erop gegokt en gekeken of het werkt.

Niet dus!

Zwart scherm, POST en BOOT geen probleem maar geen output van de kaart. Verwacht, maar toch altijd jammer. Soms moet je gewoon proberen en dan verder hobbelen. De kaart zal het vast wel weer doen als ik de pads desoldeer maar nog net aan begonnen. Had er nog geen zin in.
Dit betekent dat ik de kaart via de voltage controller moet aanpassen. Dit is een iets meer ingrijpende modificatie maar moet geen probleem zijn.
Intussen heb ik wel een XOC bios voor de kaart bemachtigd welke het power limiet van de kaart moet "oplossen" dit valt nog te bezien als de kaart gemod is middels de feedback loop en onder ln2 is gebracht.

Driver optimalisatie GTX 1060
Heb een stuk of 50 drivers door gespit om te kijken welke de hoogste score gaf.
Hier gaat flink wat tijd in zitten want je dient elke driver handmatig te installeren en daarna ook weer te verwijderen om de volgende te installeren maar ik heb een top 3 waar ik mee kan werken.

Hieronder een paar plaatjes van dit traject.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qMOVtqxd6p9v8AvHQZlP5H6k/full.jpg?nohitcount=1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3WYkWjQi0R8vTQpoaR0JwSl0/full.jpg?nohitcount=1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PiRSa0JIqUuFcPw0RauE5qrr/full.jpg?nohitcount=1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Td1wkc9veTf7tOtP7HqGC1sZ/full.jpg?nohitcount=1

AMD sapphire RX 580 Nitro+

Omdat er ook gekozen mag worden voor een RX 580 van AMD had ik er een op de kop getikt via V&A.
Een 4gb versie. Hier dacht ik genoeg aan te hebben. Maar niets was minder waar.
De kaart was op zich redelijk. Deed 1520 MHz op lucht en met het uni block erop 1560/1580 MHz.

Alleen weken de scores enorm af van de scores die al geüpload waren en als ik ze vergeleek met scores op Hwbot.org. Kon er niet zo goed de vinger op leggen. Dacht vies 3D OS. Een clean install werkt meestal het beste met bepaalde services uitgeschakeld. Of je maakt je eigen OS via Nlite of ander slipstream programma. Nope, ook niet! Scores bleven maar afwijken en niet een beetje ook.
Ik haalde flink hogere clock speeds dan andere maar de score was echt wel 200 tot 300 punten lager in TS.
Dat kon gewoon niet! Zelfs de kaart een hele korte sessie onder de ln2 gehad om te kijken of dat soelaas bood.

NEE! |:( Werd er gek van!

Maar toen had ik het door. Ik had een 4 gb kaart gekocht en alle andere draaien op 8gb. Blijkbaar had dit een veel grotere invloed dan ik verwacht had. Weer wat geleerd. Ik wist dat Time Spy ook mem afhankelijk was voor de graphics score maar dat dit zo'n grote invloed had was mij niet bekend.

Dus kaart weer door verkocht en op zoek naar een 8gb model. Ik heb nog niet echt een goede deal kunnen vinden. Dus voor de RX 580 blijft het nu een beetje steken. Hier kom ik nog wel op terug want je kan met deze kaarten ook met de bios rommelen. Zoals veel miners doen. Dit kan dus veel verbetering geven. Meer dus dan ik had verwacht. Maar dit is heel veel trial en error. Moet ik nog studie voor plegen ;)

Hier heb ik ook een paar plaatjes van:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Z0SRwUn1Xbhilz6HxaFUjRYM/full.jpg?nohitcount=1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/X42BD4eXsSQ693kB4nD4UPji/full.jpg?nohitcount=1

Intel I9 9900KS

Ondertussen ben ik ook 9900KS cpu's aan het binnen. Naja binnen. Ik test er een paar want ze zijn niet bepaald goedkoop. Ik had er 2 besteld en getest.
Ik test ze dan op het laagste voltage dat een volledige run Cinebench R15 uit draait.
Pak een vaste waarde zoals 50/45 en draai wat test runs.
Beide cpu's kwamen uit dezelfde batch en deden:

50/45 @ 1.220v
50/45 @ 1.175v

De tweede cpu heb ik gehouden. De ander is weer weg. Ik was toch wel iets wat teleurgesteld in de KS versies. Had er veel goede verhalen over gehoord maar mijn exemplaren waren niet veel beter dan de 2 K versie die ik heb gehad. Degene die ik hou is dan wel niet onaardig maar zal vermoedelijk 6700 tot 6750 MHz gaan onder ln2, CB R15. Ik wil graag een 6800 tot 6850 MHz cpu hebben. Het is en blijft toch echt een loterij. Of je moet er belachelijk veel geld tegenaan smijten.

Een tijdje terug heb ik een derde setje B die op de kop getikt, G.Skill 3600 C15, en dit was een goed moment om deze te testen in combinatie met deze cpu.
Ik kan vrij makkelijk de gewenste snelheden halen met deze combinatie. 4000 MHz c12-12-12-28 en 4133 MHz C12-12-12-28. Dit is een goed vooruitzicht voor SPI 32M.

Ik heb een paar ambient scores gedraaid om als placeholder te fungeren. Dit zijn gewoon scores die op het bord komen te staan maar niet mijn uiteindelijke scores zijn. Je kunt hiermee de competitie een beetje mee om de tuin leiden door wat slechtere scores neer te zetten en dan voor het einde van de wedstrijd je beste scores te plaatsen. Dit fenomeen staat bekend als sandbaggen.
Dit is een tactische manier van scores plaatsen welke niet iedereen kan waarderen wat ze kunnen er niet meer overheen. Maar wil je kans maken op prijzen zul je ook tactisch moeten plaatsen.

De scores staan nog op een van de bench ssd's en die moeten er nog afgehaald worden.
Deze zal ik later plaatsen.

Things to do
  1. GTX 1060 voorzien van feedback loop mod en dippen.
  • RX 580 op de kop tikken en uitpluizen vwb bios mod
  • Mem en OS tweaking voor SPI 32M
Dit was het voor nu weer even.
Hopelijk heb ik nu sneller de tijd om wat updates te geven.
Mochten jullie vragen hebben of info willen, hoor ik dat graag natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
jesus 4000mhz cl12 haha mooi spul dit is dan met 1.7/.1.9v erop neem ik aan? :)
maakt het voor je cache nog veel uit als je koud gaat of blijft dat evengoed rond de 5ghz steken?
en is het voor een wat ruimere powerlimit niet beter om die ook gewoon te soldere of red je het al met die xoc bios (kan me niet voorstellen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5erveD
maks11223344 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 13:20:
jesus 4000mhz cl12 haha mooi spul dit is dan met 1.7/.1.9v erop neem ik aan? :)
maakt het voor je cache nog veel uit als je koud gaat of blijft dat evengoed rond de 5ghz steken?
en is het voor een wat ruimere powerlimit niet beter om die ook gewoon te soldere of red je het al met die xoc bios (kan me niet voorstellen)
Ja, klopt 4kc12 is 1.925. SA en IO 1.2 om en nabij.
4133 is 1.965.
Nu is dit setje B-die ook wel redelijk. Mijn andere setjes hebben meer Vdramm nodig.

Het geheel is ook afhankelijk van de interne memory controler (IMC)
Met deze setjes is ook 4800c14 mogelijk maar nog niet aan toegekomen.
4kc12 of 4800c14 geeft vergelijkbare resultaten. Is bench afhankelijk.

Heb net een rondje ln2 gedraaid op de tweede 9900ks. 6725 is een beetje de max voor cinebench r15. Redelijk zoals verwacht.
2 nieuwe PR's gezet.

Cache wordt zeker positief beïnvloed door koude. Die kon ik nu rond de 6 GHz brengen.
Die wil je ook hoger hebben want dit zorgt zeker voor een hogere score.

Vwb de xoc bios voor de gpu. Dit kan een eventuele limiet opheffen of verhogen. Dus ja het kan helpen.
Een hardware matige mod ook. Het is gewoon even testen.

Plaatje bij het praatje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2hCOluLGfZUSB1TLCXAMfP8b/full.jpg?nohitcount=1

Link naar CB R15 score op de bot:

https://hwbot.org/submiss...15_core_i9_9900ks_2968_cb

[ Voor 4% gewijzigd door 5erveD op 26-01-2020 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
@5erveD Nog 3 dagen te gaan, hoe gaat het ermee? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5erveD
Malantur schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 12:08:
@5erveD Nog 3 dagen te gaan, hoe gaat het ermee? :*)
Kom hier in de aankomende dagen even op terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
5erveD schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 23:08:
[...]

Kom hier in de aankomende dagen even op terug
Je laat ons in spanning wachten? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 5erveD
Ha, Nee!
Dat was niet de bedoeling.

Hierbij een kleine opsomming van de zaken die nog moesten gebeuren.

Ik heb veel problemen gehad met de RX 580. Dit was wel de kaart waarmee de beste 3D scores gehaald konden worden. Maar het geheugen van de kaart speelde mij flink parten.

Bij het koud gaan gaf dit het volgende probleem. De core frequentie kon aardig hoog. In bepaalde benches kon ik de 1850 aantikken maar om een redelijk goede score te kunnen halen met Fire Strike of Time Spy is het van belang dat het geheugen ook mee geclocked word.

Ik heb een mining bios geflashed op de RX 580 en dit gaf veel strakkere timings maar een lagere geheugen frequentie. Maar zorgde voor een veel hogere score. Maar op het moment dat ik koud ging bleef het geheugen steken en zag ik een relatie met de core frequentie. Dus een hogere core moest vergezeld worden met een lagere mem frequentie. Dit gaf vaak afwijkende scores en zorgde voor veel frustratie.

Ik heb meerdere zaken geprobeerd.

Normaliter draai je eerst een run op ambient en standaard clocks om zodoende steeds verder koud te gaan en de clocks op te schoreven. Dit in kleine stappen tot je ongeveer op max -120° / -130° C uitkomt. Dit is meestal het beste gebied waar je de beste clocks haalt in combinatie met voltage voor je andere problemen met het geheugen krijgt.

Dit wou allemaal niet soepel draaien en gaf mem cold bugs. Dwz dat je kaart gewoon vast loopt. Zwart beeld en een reboot is benodigd. Heb nog getracht op hogere temps te draaien, zeg -25° C tot -50° C. Maar gaf gewoon geen goede scores. Naarmate ik lager in temps ging kon de core wel hoger maar moest het geheugen lager. Het is mij niet gelukt om hier een gulden middenweg in te vinden.

Ik heb ook de gemodde gtx 1060 koud gehad maar die gaf zoals verwacht lagere scores dan de RX 580.
Daar ben ik vrij snel mee gestopt omdat je anders veel ln2 kunt verspillen zonder er iets uit te halen.
Ik kreeg later van een bevriende overclocker wel te horen dat de Nvidia kaart wel lager in temps kon en daardoor wel hogere score kon behalen maar ik had geen tijd meer om dit alsnog te proberen.

De scores voor de 3D benchmarks zijn als volgt:
Het gaat dan voornamelijk om de graphic score

Time Spy: 5598 Link: https://www.3dmark.com/3dm/44331451
Fire Strike: 18806 Link: https://www.3dmark.com/3dm/44331478

Doordat ik veel tijd verloren had door de problemen met de RX 580 werd het vwb CB 20 en Pifast een beetje ene rommeltje en heb ik hier veel punten laten liggen door deze snel te draaien en alsnog er score uit te persen.
Ik geloof zelfs dat ik voor PiFast gewoon op ambient heb gedraaid. Deze was ik gewoon weg vergeten :P

Hier heb ik mij gewoon te veel laten bezig houden met de RX 580. Dit had ik anders moeten doen.
Maar ja, tactisch plannen is ook een dingetje in dit soort competities.

De scores voor deze 2 benches zijn als volgt.

Cinebench R20: 6758
Pifast: 11.61s

Ik had dan wel weer eerder de 32M Super Pi gedraaid. Deze was wel aardig gelukt maar nog lang niet goed genoeg. Hierbij heb ik mijn 9900KS op 7100 MHz kunnen draaien. Dit alles wel op Windows 7. XP zou hier een veel hogere score geven maar was niet toegestaan.

Super Pi 32M score: 266.251s

Al met al een paar redelijke scores maar lang niet voldoende voor een top notering. Alle scores zijn goedgekeurd maar ik denk dat ik op de 4de of de 5de plaats eindig. Scoreboard is nog niet geupdated. Dit zal in de aankomende weken gebeuren. Da zal dit duidelijk worden.

Ik zal hier geen prijzen mee winnen. Misschien een lucky draw maar dit is even afwachten.
Als de uitslag bekend is zal ik hier nog een bericht over plaatsen.

Voor de rest van de competitie raad ik aan om even een kijkje te nemen op de link:
https://www.overclock.net...-burn-2019-round-3-a.html

Hieronder de foto's / screen van de scores.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DHPq6x4tLAWJTwG7SbQewouDG28=/800x/filters:strip_icc()/f/image/iIlVFelQqevfkuYnd87qyvMW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2M_QNStbP8-0HP4Iu9pKK3KeO4c=/800x/filters:strip_icc()/f/image/uVVcNWKci0YR28fNbwWaYQXV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KFwxnGccMNl-ggFB_PAesf-kNE4=/800x/filters:strip_icc()/f/image/u0v5RmueHPfoFLyYHkL7uIC2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pDmLPUKnn4vsNjCC20c3zi3fvwI=/800x/filters:strip_icc()/f/image/Ml4VT0c2KL3uS5G3z1WqcRpj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gQiucaigawuTgDmT4-yStvVyckE=/800x/filters:strip_icc()/f/image/uqin3IRx7GIfIrco7qCaz1zC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ak1sh9ilQxn1S9AH2-cotQkZkqM=/800x/filters:strip_icc()/f/image/QVe85yTXD0iPwBT2cDsasQMk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zD7_5WmUNhW0_a_Qs0Vbh3KIP78=/800x/filters:strip_icc()/f/image/CCnD824JVWWiGIqZiiuZaWBJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alecs
  • Laatst online: 24-08-2024
Ondanks je niet bij de top zit netjes gedaan!!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 5erveD
@Malantur @maks11223344 @alecs

Het uiteindelijke scoreboard is bekend en ik ben deze keer op de 6de plek geëindigd.
Er had meer in kunnen zitten maar men kan niet altijd 6 gooien :-)
Pagina: 1