Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor moeder, nieuwe of refurbished?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• H3iN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-10-2020
Voor mijn moeder zoek ik een nieuwe laptop. Ze gebruikt hem vooral om te internetten en youtube filmpjes te kijken. Ze gebruikt hem vrij intensief. Nu twijfel ik om een nieuwe laptop tussen de 500-545 euro te kopen of juist een refurbished, maar dan met wat betere specs. Zie door de bomen het bos niet meer, want zoveel aanbieders..

Daarom jullie hulp nodig. Heeft iemand een goed idee welke laptop te kopen?

Wat ga je met je laptop doen?
Internet, office en youtube.

Wat is je budget?
Maximaal 545 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, vooral voor thuisgebruik.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Moet een windowslaptop zijn en wegens slechte ervaringen geen acer.

Aanvulling: Liefst (minimaal) een 15 inch laptop.

[ Voor 3% gewijzigd door H3iN op 23-12-2019 19:48 ]

Alle reacties

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Kan allebei.
Refurbished A-merk (Dell, HP), kan zeker een zinvolle investering zijn. Veel laptop voor relatief weinig geld. Ook zou je voor ongeveer dat budget kunnen kijken naar een nieuwe Dell Latitude.

De 3500 zit al heel aardig in de buurt van je budget:
https://www.dell.com/nl-n...d/latitude-15-3500-laptop

(LET OP! Die prijzen zijn ex. BTW gezien het de kleinzakelijke website is.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• H3iN
Thanks. Echter is de prijs (545 incl / 450 excl btw) wel echt een harde eis...

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:29
De rekenkracht gaat ze niet gebruiken obv haar gebruik wat je benoemt, dus dan zou ik zonder twijfel voor nieuw gaan als je hetzelfde uitgeeft. Of een goedkopere refurbished met vergelijkbare specs. Een even dure refurbished laptop met betere specs zou ik de toegevoegde waarde niet van zien.

Voor dat budget kun je een prima laptop kopen met Full HD scherm ed.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• unezra

unezra

H3iN schreef op maandag 23 december 2019 @ 20:09:
Thanks. Echter is de prijs (545 incl / 450 excl btw) wel echt een harde eis...
https://www.dell.com/nl-n...d/inspiron-17-3782-laptop

https://www.dell.com/nl-n...d/latitude-11-3190-laptop

:)

[ Voor 15% gewijzigd door unezra op 23-12-2019 20:18 ]

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:52
Arjan90 schreef op maandag 23 december 2019 @ 20:13:
De rekenkracht gaat ze niet gebruiken obv haar gebruik wat je benoemt, dus dan zou ik zonder twijfel voor nieuw gaan als je hetzelfde uitgeeft. Of een goedkopere refurbished met vergelijkbare specs. Een even dure refurbished laptop met betere specs zou ik de toegevoegde waarde niet van zien.

Voor dat budget kun je een prima laptop kopen met Full HD scherm ed.
Dat hangt er vanaf, ik koop juist liever een refurb met wat zwaardere specs met het idee dat ze langer goed blijven draaien.

Vroeger had mn moeder een nieuwe Toshiba gekocht maar wel lage specs en na een jaar of 2,5 was het gewoon niet meer goed bruikbaar, toen een refurbed gekocht met wat meer power en daar is ze 6 jaar later nog tevreden mee :)

Alhoewel je voor een dergelijk bedrag wel met een leuke deal iets kan kopen wat niet na een paar jaar al beduidend minder loopt.

Adjust non olet, plerumque...

• unezra

unezra

1nsane schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 08:15:
[...]

Dat hangt er vanaf, ik koop juist liever een refurb met wat zwaardere specs met het idee dat ze langer goed blijven draaien.

Vroeger had mn moeder een nieuwe Toshiba gekocht maar wel lage specs en na een jaar of 2,5 was het gewoon niet meer goed bruikbaar, toen een refurbed gekocht met wat meer power en daar is ze 6 jaar later nog tevreden mee :)

Alhoewel je voor een dergelijk bedrag wel met een leuke deal iets kan kopen wat niet na een paar jaar al beduidend minder loopt.
Probleem is dat je met het strakke budget een beetje op de grens zit van "net wel een leuke zakelijke laptop" en "net nog in het thuisgebruikerssegment".

Voor iets meer geld heb je een leuke install Dell Latitude die zo'n beetje het eeuwige leven heeft. Of je geeft het geld uit aan een refurbished met 1 of 2 jaar garantie, maar dat is en blijft een laptop van 3 jaar oud.

Er is zat te krijgen voor dat geld, zeker als je niet te veel eisen hebt, maar de stevige, eeuwig meegaande, zakelijke laptops beginnen daar in mijn beleving net €100 - €200 boven. Ofwel, is dat budget zo hard, of is het een artificieel geprikt budget?

(Mijn schoonouders hadden iets vergelijkbaars. Zomaar een budget geprikt. Rekenvoorbeelden gemaakt, wat zij willen kan niet voor dat geld. Heb ze dat ook verteld en nu gaan ze er over nadenken het budget op te rekken of hun eisen bij te stellen.)

• H3iN
Budget is echt hard, ivm fiscale redenen (450 excl btw).

Toch besloten voor een nieuwe lenovo te gaan n.a.v. een lange zoektocht. Dank voor jullie hulp!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:52
unezra schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 09:12:
[...]

Probleem is dat je met het strakke budget een beetje op de grens zit van "net wel een leuke zakelijke laptop" en "net nog in het thuisgebruikerssegment".

Voor iets meer geld heb je een leuke install Dell Latitude die zo'n beetje het eeuwige leven heeft. Of je geeft het geld uit aan een refurbished met 1 of 2 jaar garantie, maar dat is en blijft een laptop van 3 jaar oud.

Er is zat te krijgen voor dat geld, zeker als je niet te veel eisen hebt, maar de stevige, eeuwig meegaande, zakelijke laptops beginnen daar in mijn beleving net €100 - €200 boven. Ofwel, is dat budget zo hard, of is het een artificieel geprikt budget?

(Mijn schoonouders hadden iets vergelijkbaars. Zomaar een budget geprikt. Rekenvoorbeelden gemaakt, wat zij willen kan niet voor dat geld. Heb ze dat ook verteld en nu gaan ze er over nadenken het budget op te rekken of hun eisen bij te stellen.)
Precies, daarom ook refurb omdat je dan vaak nét wel in het degelijke zakelijke segment kan komen zoals Latitude enz van niet te oud :)

Adjust non olet, plerumque...

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
H3iN schreef op maandag 23 december 2019 @ 19:43:
Voor mijn moeder zoek ik een nieuwe laptop. Ze gebruikt hem vooral om te internetten en youtube filmpjes te kijken. Ze gebruikt hem vrij intensief. Nu twijfel ik om een nieuwe laptop tussen de 500-545 euro te kopen of juist een refurbished, maar dan met wat betere specs. Zie door de bomen het bos niet meer, want zoveel aanbieders..

Daarom jullie hulp nodig. Heeft iemand een goed idee welke laptop te kopen?

Wat ga je met je laptop doen?
Internet, office en youtube.

Wat is je budget?
Maximaal 545 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, vooral voor thuisgebruik.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Moet een windowslaptop zijn en wegens slechte ervaringen geen acer.

Aanvulling: Liefst (minimaal) een 15 inch laptop.
Voor wat internetten en Youtube heb je niet heel veel nodig en ik zou dan lekker voor een nieuwe gaan ipv refurbished.
Bijvoorbeeld de pricewatch: Asus M509DA-EJ024T lijkt mij een hele goede voor haar.
Wel moet je zelf even zoeken naar reviews over de laptop.

• unezra

unezra

H3iN schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 09:17:
Budget is echt hard, ivm fiscale redenen (450 excl btw).

Toch besloten voor een nieuwe lenovo te gaan n.a.v. een lange zoektocht. Dank voor jullie hulp!
Die volg ik even niet.

Gaat het om een PC Privé achtige constructie? In dat soort gevallen kun je namelijk altijd wel er overheen, alleen moet je het surplus zelf betalen.

Eigenlijk is dat in vrijwel alle gevallen zo. Voordelen vervallen boven een bepaald bedrag, voor het deel van het bedrag daarboven, niet voor het gehele bedrag.

Wat je nu zegt klinkt wat vaag. :)

Pagina: 1