Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies future proof game pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DemonMithos
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-06-2022
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Ik wil hiermee gamen. Het liefst met zo'n hoog mogelijke FPS natuurlijk. ik gebruik 2 monitoren (1 om op te gamen ander voor guides/twitch/whatever) mijn main monitor is een 32 inch 144 hz 1440p scherm.
Ik ben erg enthousiast over de nieuwe raytracing tech dus die wil ik er graag in :)

Wat mag het systeem gaan kosten?

niet een specifiek budget maar rond de 2500? (heb al muis/keyboard/monitor en een windows licentie)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Denk dat ik deze pc verkopen ga in zn geheel dus niks.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

hier is mn vraag! ik weet het allemaal niet zeker. ik denk dat ik liever intel dan amd heb vooral omdat ik alleen maar game en niet videobewerken ga etc.

Ik heb zelf een prebuild gezien online met deze onderdelen:
i9 9900k
rtx 2080 super
32 gb ram 3600 mhz
1tb m.2 ssd (samsung evo 970)
4tb hdd (7200 rpm)
Gigabyte Z390 Aorus PRO
semi modulaire 700W 80+ gigabyte b700h voeding
4x 120mm fan watercooling

Dit allemaal voor net geen 2500 euro incl. behuizing.
Is dit het waard?!!

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Intel boven AMD vanwege gaming.
Rtx kaarten vanwege raytracing (2080 super of 2080 TI?)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

opnieuw een vraag: is het mogelijk een glaswand aan de rechterkant te hebben ipv links? zo ja hoeveel kost dat extra?

Ga je overklokken?

Onzeker. durf ik niet te zeggen

Wat verwacht je van ons?[i]

hints, tips, advies en noem het maar op! ik weet niet of de build die ik beschreven heb zn geld waard is. Ik ben denk ik toch te onzeker om zo'n dure build zelf te bouwen vandaar het liefst pre-build met schaamte :P ook met watercooling bouwen totaal onbekend.

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

sowieso kun je betere build samenstellen via PW. ao de voeding is het al niet waard voor deze build.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• DemonMithos
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-06-2022
Hackus schreef op maandag 23 december 2019 @ 18:41:
sowieso kun je betere build samenstellen via PW. ao de voeding is het al niet waard voor deze build.
ik zou voor iets meer een modulaire 750w voeding kunnen doen van coolermaster. en via PW is uiteindelijk ook zelf bouwen toch?

en wat is een betere build?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zet alles eens in PW wat je nu hebt staan en gooi de voeding er uit en kies oa deze pricewatch: Enermax Revolution D.F. 650 watt

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11 13:30
Een glaswand aan de ‘rechterkant’ ga je niet veel vinden. Moederborden zijn namelijk ‘links’ georiënteerd.. Er zijn vast exotische kasten waarbij het MB op kop wordt gemonteerd, maar je GPU daarmee dus ook, waarbij de ventilatoren de warme lucht naar beneden gaan blazen. Wat je dus niet wilt, aangezien warme lucht omhoog gaat. Of je moet een riser gebruiken.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G