Beste Mod's
Ik heb even een vraag over een in mijn ogen onterechte beoordeling van een mede site gebruiker namelijk: Garfieldie
Ik heb hem de volgende review van 5-5-4 sterren gegeven:
Ik heb hem na het geven van de review ook een DM gestuurd waarin ik aangeef dat de CPU niet echt schoon was:
1: zat er aan een kans heel veel pasta naast was totaal niet schoon gemaakt
2: Er was daardoor pasta aan de zijkant en onder bij de pinnen gekomen
3: De plastic container had binnen en buiten vingerafdrukken van pasta
Ik heb aangegeven dat ik dit slordig vond. Als tip meegegeven om wat minder pasta te gebruiken.
(Indien nodig mogen jullie mijn DM ook in zien om de communicatie te lezen.)
Garfieldie was het hier niet mee eens. Volgens hem was hij wel schoon en daarnaast het was een 2e hands product dus dan hoort dat er bij.
Vervolgens heb ik aangegeven dat een beetje schoonmaak werk echt niet erg is maar dit ik dit te vond. En dat ik het heel jammer vond dat hij er op die manier op reageert.
Vervolgens krijg ik de volgende 2 sterren review van hem:
1: Er stond nieuwstaat dat was het duidelijk niet
2: Ik heb meerdere malen aangegeven dat wat restjes niet erg zijn maar dit was van totaal andere orde toch zet hij het in de review alsof ik vind dat het brandschoon moet zijn
3: Als het er bij vermeld wordt dat de staat slecht is en er meer werk nodig is helemaal mee eens dat extra werk nodig is. Als je Goed, nieuw of nieuwstaat opgeeft mag je toch wel iets verwachten wat redelijk schoon is ( let op niet eens brandschoon) maar dat was deze cpu totaal niet
4: De prijs was er niet naar de prijs van 300 euro wat heel gangbaar is voor een 3700X sterker nog ze staan ook wel eens voor minder te koop.
5: Ik koop en verkoop al jaren dingen op tweakers dit soort dingen (waarbij dingen tegen vallen tov de beschrijving) zijn gelukkig op een hand te tellen de meeste mensen gaan netjes met hun spullen om
Daarop voelde ik mij ook genoodzaakt een 2e review te posten met alleen maar 1 ster. En een hele uitgebreide beschrijving over wat er gebeurd is. Zodat mensen hun eigen mening kunnen vormen.
Nu moet ik toegeven dat dat laatste misschien niet het meeste handige was en ik het beter eerst hier had kunnen proberen voordat ik die review had gepost.
Jullie mogen deze weg halen. mochten we er niet uit komen kan ik altijd de eerdere review aan laten vullen en aanpassen.
Hopelijk kunnen jullie hier in bemiddelen want de mede gebruiker staat niet open voor kritiek en post vervolgens een oneerlijke review zaken in staan die niet kloppen/door mij gezegd zijn.
Ik heb de medegebruiker laten weten dat dit topic bestaat en hem aangegeven dat hij zijn verhaal hier kwijt kan.
Ik heb even een vraag over een in mijn ogen onterechte beoordeling van een mede site gebruiker namelijk: Garfieldie
Ik heb hem de volgende review van 5-5-4 sterren gegeven:
(veel spelfouten van mijn kant volgende keer iets meer tijd nemen om de review te typen) maar wilde hem 1:1 posten zodat jullie een eigen oordeel kunnen vormen.Comunicatie verliep spoelel deal was snel gesloten en werd goed op de hoogte gehouden. Product was ook compleet zoals beschreven.
Enige verbeterpuntje was het schoon maken van de CPU voordat hij terug in het doosje ging. Nu zat de boel wel erg onder de pasta wat eerst netjes schoon gemaakt moest worden voor de cpu geinstalleerd kon worden.
Maar buiten dat verbeterpuntje is de deal soepel verlopen. Ik zou in de toekomst rustig weer zaken doen met deze verkoper.
Ik heb hem na het geven van de review ook een DM gestuurd waarin ik aangeef dat de CPU niet echt schoon was:
1: zat er aan een kans heel veel pasta naast was totaal niet schoon gemaakt
2: Er was daardoor pasta aan de zijkant en onder bij de pinnen gekomen
3: De plastic container had binnen en buiten vingerafdrukken van pasta
Ik heb aangegeven dat ik dit slordig vond. Als tip meegegeven om wat minder pasta te gebruiken.
(Indien nodig mogen jullie mijn DM ook in zien om de communicatie te lezen.)
Garfieldie was het hier niet mee eens. Volgens hem was hij wel schoon en daarnaast het was een 2e hands product dus dan hoort dat er bij.
Vervolgens heb ik aangegeven dat een beetje schoonmaak werk echt niet erg is maar dit ik dit te vond. En dat ik het heel jammer vond dat hij er op die manier op reageert.
Vervolgens krijg ik de volgende 2 sterren review van hem:
In mijn ogen totaal ongepast gezien mijn review en de DM berichten:Deze tweaker heeft van mij een gebruikte cpu overgenomen echter verwachtte hij schijnbaar een splinternieuwe, ongebruikte en brandschone versie.
Helaas is het zo dat als je een gebruikt artikel koopt er nog soms wat extra werk aan is, een beetje schoongemaakt moet worden of iets anders, gebruikt is nou eenmaal gebruikt en geen nieuw.
Daar is de prijs ook naar en dan kun je verwachten dat je nog wat moeite moet doen, en nog wat achter gebleven thermal paste weghalen is geen drama of uren werk.
Als je dat niet wil, dan koop het voor de volledige nieuwprijs en je heb het spik en span.
1: Er stond nieuwstaat dat was het duidelijk niet
2: Ik heb meerdere malen aangegeven dat wat restjes niet erg zijn maar dit was van totaal andere orde toch zet hij het in de review alsof ik vind dat het brandschoon moet zijn
3: Als het er bij vermeld wordt dat de staat slecht is en er meer werk nodig is helemaal mee eens dat extra werk nodig is. Als je Goed, nieuw of nieuwstaat opgeeft mag je toch wel iets verwachten wat redelijk schoon is ( let op niet eens brandschoon) maar dat was deze cpu totaal niet
4: De prijs was er niet naar de prijs van 300 euro wat heel gangbaar is voor een 3700X sterker nog ze staan ook wel eens voor minder te koop.
5: Ik koop en verkoop al jaren dingen op tweakers dit soort dingen (waarbij dingen tegen vallen tov de beschrijving) zijn gelukkig op een hand te tellen de meeste mensen gaan netjes met hun spullen om
Daarop voelde ik mij ook genoodzaakt een 2e review te posten met alleen maar 1 ster. En een hele uitgebreide beschrijving over wat er gebeurd is. Zodat mensen hun eigen mening kunnen vormen.
Nu moet ik toegeven dat dat laatste misschien niet het meeste handige was en ik het beter eerst hier had kunnen proberen voordat ik die review had gepost.
Jullie mogen deze weg halen. mochten we er niet uit komen kan ik altijd de eerdere review aan laten vullen en aanpassen.
Hopelijk kunnen jullie hier in bemiddelen want de mede gebruiker staat niet open voor kritiek en post vervolgens een oneerlijke review zaken in staan die niet kloppen/door mij gezegd zijn.
Ik heb de medegebruiker laten weten dat dit topic bestaat en hem aangegeven dat hij zijn verhaal hier kwijt kan.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....