weet iemand of het mogelijk is om een dimmerswitch te laten werken met 1 enkele lamp die is opgenomen in een scene met meerdere lampen?
Ja, nee 
Althans, met de Hue app zelf
Althans, met de Hue app zelf
Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.
Thx duidelijk.
Had veel gezocht maar kon het inderdaad niet vinden.
ik heb nu een tweede dimmer die ik zo heb ingesteld dat hij bij een druk op de knop een andere scene activeert die ik gekopieerd en een iets andere naam heb gegeven heb met alleen deze ene lamp helderder en de rest van de scene hetzelfde.
Om en om op de knop drukken switcht van de ene naar de andere scene waarop het lijkt alsof de dimmerswitch alleen deze ene lamp bedient.
Ik vind het wel jammer dat het zo ingewikkeld moet.
Vooral ook als je bedenkt dat iedere lamp zijn eigen wifi en serienr. heeft.
Dan zou het toch makkelijk moeten kunnen om zo een dimmer aan een enkele lamp te koppelen ipv alleen aan complete scenes
Had veel gezocht maar kon het inderdaad niet vinden.
ik heb nu een tweede dimmer die ik zo heb ingesteld dat hij bij een druk op de knop een andere scene activeert die ik gekopieerd en een iets andere naam heb gegeven heb met alleen deze ene lamp helderder en de rest van de scene hetzelfde.
Om en om op de knop drukken switcht van de ene naar de andere scene waarop het lijkt alsof de dimmerswitch alleen deze ene lamp bedient.
Ik vind het wel jammer dat het zo ingewikkeld moet.
Vooral ook als je bedenkt dat iedere lamp zijn eigen wifi en serienr. heeft.
Dan zou het toch makkelijk moeten kunnen om zo een dimmer aan een enkele lamp te koppelen ipv alleen aan complete scenes
Met 3rd party apps als All4Hue (Android) of iConnectHue (iOS) kun je meer instellen. Daarmee krijg je dit wellicht makkelijker voor elkaar.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Die alternatieve apps hebben eigenlijk alleen maar meer/andere mogelijkheden voor feestkleurtjes en discoachtige ongein.
En voor all4hue moet je betalen als je alles wil gebruiken.
En voor all4hue moet je betalen als je alles wil gebruiken.
Nee hoor.MatMich schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 10:52:
Die alternatieve apps hebben eigenlijk alleen maar meer/andere mogelijkheden voor feestkleurtjes en discoachtige ongein.
Tja, een Hue lamp moet je ook voor betalen.En voor all4hue moet je betalen als je alles wil gebruiken.
Ik weet niet exact wat je wilt bereiken maar ik neem aan dat je dit met even puzzelen in All4Hue wel voor elkaar gaat krijgen. Je kunt daarin bijvoorbeeld scenes aanmaken voor losse lampen of lampgroepen, in plaats van alleen per kamer.

Je zou jezelf ook kunnen verdiepen in de Hue API, dan kun je rechtstreeks regels in de Hue bridge schrijven zonder dat je beperkt wordt door de mogelijkheden van een app. Het is bovendien helemaal gratis. Het kost je wellicht wel een aantal uurtjes zelfstudie.
[ Voor 16% gewijzigd door Xander op 24-12-2019 11:08 ]
De functie die je zoekt is Zones, en zit sinds van de zomer in de officiele Hue app.
Je moet je losse lamp in een nieuwe kamer doen. Dan maak je een zone waar je oude kamer plus je nieuwe kamer in zit. De zone kun je dan bedienen met je routines. De kamers met je dimmers.
Je moet je losse lamp in een nieuwe kamer doen. Dan maak je een zone waar je oude kamer plus je nieuwe kamer in zit. De zone kun je dan bedienen met je routines. De kamers met je dimmers.
Verwijderd
Tijd is geld.Xander schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 11:04:
[...]
Nee hoor.
[...]
Tja, een Hue lamp moet je ook voor betalen.
Ik weet niet exact wat je wilt bereiken maar ik neem aan dat je dit met even puzzelen in All4Hue wel voor elkaar gaat krijgen. Je kunt daarin bijvoorbeeld scenes aanmaken voor losse lampen of lampgroepen, in plaats van alleen per kamer.
[Afbeelding]
Je zou jezelf ook kunnen verdiepen in de Hue API, dan kun je rechtstreeks regels in de Hue bridge schrijven zonder dat je beperkt wordt door de mogelijkheden van een app. Het is bovendien helemaal gratis. Het kost je wellicht wel een aantal uurtjes zelfstudie.https://developers.meethue.com/
voor een lamp wel maar voor de bijpassende app niet en trouwens, wie zegt dat ik me niet verdiept heb in deze materie? er zitten al heel erg veel uren in mijn systeem maar ik denk toch dat niemand kan ontkennen dat het allemaal behoorlijk non-intuïtief werkt met de officiële app.Xander schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 11:04:
[...]
Nee hoor.
[...]
Tja, een Hue lamp moet je ook voor betalen.
[Afbeelding]
Je zou jezelf ook kunnen verdiepen in de Hue API, dan kun je rechtstreeks regels in de Hue bridge schrijven zonder dat je beperkt wordt door de mogelijkheden van een app. Het is bovendien helemaal gratis. Het kost je wellicht wel een aantal uurtjes zelfstudie.https://developers.meethue.com/
Alhoewel dit wel weer erg veel reacties zal krijgen van lezers dat die het allemaal makkelijk vinden en dat ze het met 1 hand instellen en met de andere hand even een Rubik’s Cube oplossen
[ Voor 19% gewijzigd door MatMich op 25-12-2019 15:46 ]
klopt, had ik ook al gevonden.jeroen3 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 11:41:
De functie die je zoekt is Zones, en zit sinds van de zomer in de officiele Hue app.
Maar op dat moment ben je dus wel de totale bediening kwijt van de hele kamer.
Ik wil graag een kamer (scene) waarin ik met een tweede dimmerswitch alleen 1 afzonderlijke lamp kan bedienen.
Dus de lamp buiten de scene om met een apparte dimmer koppelen om te dimmen.
Zeker niet.MatMich schreef op woensdag 25 december 2019 @ 15:37:
[...]
voor een lamp wel maar voor de bijpassende app niet en trouwens, wie zegt dat ik me niet verdiept heb in deze materie? er zitten al heel erg veel uren in mijn systeem maar ik denk toch dat niemand kan ontkennen dat het allemaal behoorlijk non-intuïtief werkt met de officiële app.
Daarom heb ik al mijn accessoires met All4Hue ingesteld. Voorheen ook met de API van alles ingeregeld maar dat is al helemaal behoorlijk non-intuïtief.
Je kan ook die enkele lamp middels touchlink connecten.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ok thx, moet ik dan toch maar eens beter naar kijkenXander schreef op woensdag 25 december 2019 @ 15:57:
[...]
Zeker niet.De officiële app is erg beperkt voor dit soort dingen.
Daarom heb ik al mijn accessoires met All4Hue ingesteld. Voorheen ook met de API van alles ingeregeld maar dat is al helemaal behoorlijk non-intuïtief.
Wat is touchlink? een app?DukeBox schreef op woensdag 25 december 2019 @ 16:02:
Maar dan gaat 'ie weer niet mee met de scenes van de kamer. Dat is ook nog de bedoeling, neem ik aan?DukeBox schreef op woensdag 25 december 2019 @ 16:02:
Jawel, je kan touchlink buiten de bridge om gebruiken.Xander schreef op woensdag 25 december 2019 @ 21:01:
Maar dan gaat 'ie weer niet mee met de scenes van de kamer. Dat is ook nog de bedoeling, neem ik aan?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
ok, voorzover ik het begrijp, haalt touchlink lampen uit je scenes.
Dat is niet mijn bedoeling en dat kan de orginele hue app ook.
Ik wil een extra dimmer binnen een bepaalde kamer/scene aan één enkele lamp daarin koppelen.
De al bestaande tweede dimmer bedient gewoon alle lampen.
Ik wil een extra dimmer binnen een bepaalde kamer/scene aan één enkele lamp daarin koppelen.
Hue essentials al geprobeerd? Volgens mij kan je het daarmee configureren.
Zelf heb ik daar de dimmer op 1 zone gekoppeld. Ik denk dat je dan een 2de dimmer op een andere zone kan koppelen met daar dan 1 lamp.
( ik heb nu 3 zones, waarvan 1 zone gekoppeld is aan de dimmer en die zone heeft alle lampen van de 2 andere zones )
Zelf heb ik daar de dimmer op 1 zone gekoppeld. Ik denk dat je dan een 2de dimmer op een andere zone kan koppelen met daar dan 1 lamp.
( ik heb nu 3 zones, waarvan 1 zone gekoppeld is aan de dimmer en die zone heeft alle lampen van de 2 andere zones )
Thx ga het bekijkencorporalnl schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 13:43:
Hue essentials al geprobeerd? Volgens mij kan je het daarmee configureren.
Van de week 5 "slimme" lampen bij de Vomar gekocht á €7,99 per stuk van Nedis, met de Smartlife app kun je zoveel mogelijk groepen/combinaties maken als je wilt (binnen een kamer). Heb je ook geen bridge bij nodig.
Dimmen per 1 lamp, per 2 lampen, per 5 lampen etc.
Maar ik heb voor een paar duizend euro Philips hue in mijn hele huis, dus hier heb ik niet zo heel veel aan.fulgore schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 12:59:
Van de week 5 "slimme" lampen bij de Vomar gekocht á €7,99 per stuk van Nedis, met de Smartlife app kun je zoveel mogelijk groepen/combinaties maken als je wilt (binnen een kamer). Heb je ook geen bridge bij nodig.
Wij hebben ook zoiets in de slaapkamer, alleen anders opgelost:MatMich schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 13:27:
ok, voorzover ik het begrijp, haalt touchlink lampen uit je scenes.
Dimmer bij de deur 1e klik is alle lampen aan, 2e klik is alleen nachtlampje aan.
Dimmer bij bed 1e klik is nachtlampje aan, 2e klik is alle lampen aan.
Of wil je echt die losse lamp kunnen dimmen, terwijl de rest ook aanstaat? Dan werkt bovenstaande natuurlijk niet.
Leuk, al die extra wifi signalen door je huis. Werkt vast prima als je slechts een paar lampen hebt, maar als je je huis vol hebt, ..?fulgore schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 12:59:
Anyway, verder natuurlijk totaal niet vergelijkbaar of uberhaupt te gebruiken met (accessoires van) hue, dus nutteloze toevoeging hier
Pagina: 1