[iOS Files app] Bestandsopslag van cloudbestanden derden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
Hoe gaat iOS in de vernieuwde Files app om met bestanden uit cloudopslag van derden?

Het wil namelijk zo zijn dat ik in Apple’s eigen Files app mijn OneDrive videobestanden zichtbaar zijn en af te spelen zijn:
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/jdwsqn8x.jpeg

Echter toen ik later op de dag op mijn iPad de OneDrive app van Microsoft opende, zag ik ook een mogelijkheid om mijn OneDrive video’s handmatig te downloaden naar het iPad geheugen. Dit heb ik gedaan, omdat ik verwacht deze video’s regelmatig te bekijken en daarom niet steeds in streamingkwaliteit wil bekijken. (video 5,6 en 7 heb ik al handmatig gedownload en video 3 en 4 zijn in progress)
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/3ixwu82tipg.jpeg

Mijn concrete vraag is: Wat doet de Files app van Apple precies? Download deze officiële iOS app ook al automatisch de videobestanden van OneDrive naar het iPad geheugen of stream iOS deze video’s vanuit OneDrive naar de Files app?

De reden waarom ik hier zo benieuwd naar ben is omdat ik het idee heb dat dat zowel Apple’s eigen Files app, als de Microsoft OneDrive app allebei dezelfde video’s opslaan in het iPad geheugen. Dus m.a.w. dat mijn opslag 2 keer dezelfde videos heeft staan, en de interne schijf v/d iPad twee keer sneller vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:49
Als je een file aanklikt, dan download hij naar je device. Mijn ervaring is: Zolang er genoeg ruimte is houd hij deze daar maar het is niet zo dat het altijd blijft staan. Net voor een vlucht (bijvoorbeeld) zorg ik altijd dat ik alle files nog een keer heb geopend.

Je OneDrive app is een losse sandbox, dus ze worden dan inderdaad compleet opnieuw gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
Ben je er absoluut zeker van dat de iOS Files app deze OneDrive bestanden alleen tijdelijk download naar de opslag van de iPad? Ik kan hier namelijk helemaal niks over vinden op internet. Daarnaast ben ik benieuwd wat dan de tijdelijke tijd precies is; 24 uur?