Toon posts:

Visual Studio 2015, help compiling TightVNC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zou iemand mij kunnen helpen met het compileren van TightVNC (v2.8.27) in Visual Studio 2015
Ik heb de source gedownload en geopend,
Visual Studio herkende afhankelijkheden en stelde voor om deze te downloaden, prima.
Na de update en het herladen koos ik voor Rebuild Project.
Ik krijg wat errors, zoals missende bestanden:
"fatal error C1083: Cannot open include file: 'DXGI1_2.h': No such file or directory"
Na een hoop googlen blijkt dat ik een DirectX SDK zou moeten toevoegen. Hoe kom ik niet uit.

Ik kan hier neer zetten wat ik zoal geprobeerd heb deze week, maar om een lang vverhaal kort te maken, ik kom er niet uit.

Wie zou bereid zijn om (eventueel via Teamviewer) mij te helpen?
En ja ik ben wat ouder en ben te lang blijven hangen in Pascal programmeeromgevingen :(
Mijn doel is om een paar kleine tweaks aan te brengen in de opensource software TightVNC.
Maar het zou helpen om een originele build eerst werkend te krijgen.

Beste antwoord (via Verwijderd op 25-12-2019 14:19)

Verwijderd

Ik had de bronbestanden even gedownload en gekeken hiernaar.
Zelf gebruik ik VS2019 en heb het volgende gedaan om het te kunnen compileren.

In de "solution explorer" had ik alle onderdelen behalve het "solution" bestand zelf geselecteerd en dan rechtsklik -> properties -> general -> Windows SDK Version = 10.0 (latest installed version), Platform Toolset = Visual Studio 2019 (v142)

Als je dan compileert en je krijgt meldingen dat je het "precompiled headers" bestand mist moet je even je installatie van VS aanpassen en de "C++ ATL en C++ MFC" onderdelen installeren van "Desktop development with C++"

Daarna moet het project gewoon compileren en krijg je een "debug" of "release" folder afhankelijk van je build settings op dat moment.

De instellingen met betrekking tot Windows SDK en Visual 2019 waren voor mijn machine, afhankelijk van jouw eigen machine (OS en VS) zul je deze moeten aanpassen.

Succes!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningsGap
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-10 09:22
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
BUILDING TIGHTVNC VERSION 2.7

Requirements
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

For building, Windows Software Development Kit (SDK) for Windows 8
is required.

Building
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Two versions of the MS Visual Studio are supported. Choose the one
of these files in the TightVNC distribution root folder and compile
the source code.

* MS Visual C++ 2010 (tightvnc2010.sln)
  * MS Visual C++ 2008 (tightvnc.sln)

Building in Visual Studio 2008
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Before building, go to Tools -> Options -> Configuration Properties ->
VC++ Directories. Replace the default values given below.

Make sure to change x86 for x64 if you are targeting 64-bit systems.
Here, the default location of Windows SDK is used (if you installed it
in another location replace its path as well).

1. Choose Executable Directories and replace '$(WindowsSdkDir)bin'
  with '$(ProgramFiles)\Windows Kits\8.0\bin\x86'

2. Choose Include Directories and add '$(ProgramFiles)\Windows Kits\8.0\Include\um;$(ProgramFiles)\Windows Kits\8.0\Include\shared'
  at the beginning. Remove '$(WindowsSdkDir)include'.

3. Choose Library Directories and replace '$(WindowsSdkDir)lib' with
  '$(ProgramFiles)\Windows Kits\8.0\lib\win8\um\x86'.

4. Choose Exclude Directories and replace '$(WindowsSdkDir)include'
  with '$(ProgramFiles)\Windows Kits\8.0\Include\um;$(ProgramFiles)\
  Windows Kits\8.0\Include\shared'

Al deze stappen gevolgd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op maandag 23 december 2019 @ 16:54:

Ik kan hier neer zetten wat ik zoal geprobeerd heb deze week, maar om een lang vverhaal kort te maken, ik kom er niet uit.
Maar dat is wel wat we aan je vragen
Wie zou bereid zijn om (eventueel via Teamviewer) mij te helpen?
En ja ik ben wat ouder en ben te lang blijven hangen in Pascal programmeeromgevingen :(
Mijn doel is om een paar kleine tweaks aan te brengen in de opensource software TightVNC.
Maar het zou helpen om een originele build eerst werkend te krijgen.
Want dit is werving en dat staan we hier simpelweg niet toe.... zie ook Het algemeen beleid #verbodenspam
Spam, werving en enquêtes
Oftewel: Het ongewenst reclame maken voor:

- Dienst(verlening).
- Websites, inclusief sitechecks.
- Evenementen.
- Vragen naar (betaalde) hulp buiten het forum om.
- Referrals in URLs opnemen.
- Alle andere dingen die onder de noemer 'spam' vallen.
Dus wat heb je dan al gedaan en wat lukt er niet als je de readme volgt die KoningsGap post (en die je ook gezien hebt lijkt me?)

[ Voor 5% gewijzigd door Creepy op 23-12-2019 17:06 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Creepy Jazeker die building.txt vond ik ook.
Ik heb het eerst geprobeerd met Visual Studio 2010, zodat ik die 4 stappen niet hoefde te doorlopen.
Zonder Succes, honderen foutmeldingen.
Maar met alle respect:
Want dit is werving en dat staan we hier simpelweg niet toe....
overdrijf je nou niet een beetje? Ik vind het bijna te gek voor woorden dat ik in de verdediging moet op dit forum.

Ik ben er achter gekomen dat de maker overgestapt is op Visual Studio 2015 en de projectnaam lijkt dit ook te bevestigen: tightvnc2015.sln en ook hier las ik daar over:
https://stackoverflow.com...-compile-from-source-code
from TightVNC 2.8.11 they migrated to the vs2015. so it should work on vs2015. It is throwing the error message about libraries are not found. The above issues are because of some libs missings
Zojuist ontdekt dat in VS2015 je niet meer via project-options de libs paden kunt aanpassen, maar dit gaat alleen nog vanuit de Solution Explorer. Na het toevoegen en rebuilden namen de bestaande 19 errors toe naar 43.
Vreemd dat software als opensource aangeboden wordt zonder actuele build info.
Goed, mocht iemand zich geroepen voelen om mij op de juiste weg te wijzen ben ik daar dankbaar voor.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2019 05:13 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had de bronbestanden even gedownload en gekeken hiernaar.
Zelf gebruik ik VS2019 en heb het volgende gedaan om het te kunnen compileren.

In de "solution explorer" had ik alle onderdelen behalve het "solution" bestand zelf geselecteerd en dan rechtsklik -> properties -> general -> Windows SDK Version = 10.0 (latest installed version), Platform Toolset = Visual Studio 2019 (v142)

Als je dan compileert en je krijgt meldingen dat je het "precompiled headers" bestand mist moet je even je installatie van VS aanpassen en de "C++ ATL en C++ MFC" onderdelen installeren van "Desktop development with C++"

Daarna moet het project gewoon compileren en krijg je een "debug" of "release" folder afhankelijk van je build settings op dat moment.

De instellingen met betrekking tot Windows SDK en Visual 2019 waren voor mijn machine, afhankelijk van jouw eigen machine (OS en VS) zul je deze moeten aanpassen.

Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Verwijderd hartelijk dank, hier kan ik wat mee. Ik koppel het resultaat hier weer terug. Fijne kerst gewenst!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt met jouw uitleg. Ik heb paar kleine wijzigingen ivm SDK en platform, maar het werkt.
Inmiddels mijn aanpassingen kunnen maken. Nogmaals dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Verwijderd Goed om te horen! en succes met je project!
Pagina: 1