Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

AMD Ryzen 5 3600X 8 threads?

Pagina: 1
Acties:

• YonikeVD
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 25-03 13:57
Hoi,

Ik heb zojuist mijn nieuwe pc in elkaar gezet, een ASUS PRIME X470-PRO met een AMD Ryzen 5 3600x
alleen windows geeft maar aan dat de processor op 4 cores / 8 threads draait terwijl hij 6 cores / 12 threads moet doen? Via msconfig kan ik ook niet hoger dan 8 gaan en de bios geeft aan dat hij wel op 6 cores draait. Bij Call of Duty draait hij bijna op 100% wat eigenlijk niet zou horen.
Weet iemand wat ik hier tegen kan doen?

Alvast bedankt

NZXT H510i (NZXT Aer 2 RGB 120 x2) - ASUS ROG Crosshair VII Hero - AMD Ryzen 5 3600x - NZXT Kraken x63 - G.Skill Trident Z RGB 3200CL16 2x8 - MSi RTX 2060 Super Gaming X - WD Black SN750 500GB Heatsink - Corsair RM750x - Cablemod C-Series Essential -

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Al in de UEFI rondgekeken ?

• White_Collar
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 02:05
Wat heb je zelf al geprobeerd om dit probleem op te lossen? Op tweakers verwachten we meer inzet voordat er iets gepost wordt.

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• YonikeVD
Ik heb windows support al gecontacteerd alleen die blijven erin geloven dat ik het via msconfig kan aanpassen terwijl er duidelijk maximaal 8 threads staan terwijl er 12 moeten zijn. Ik heb al in de bios rondgekeken en daar staat dus ook dat de CPU gewoon op 6 cores / 12 threads draait. Op google vind je niks behalve het via msconfig aan te passen maar dat is dus niet mogelijk.

@Thomg Linux Distro? Ik heb windows 10 en wil liever geen ander besturingssysteem als dat is wat je bedoeld

@Desiler Om Linux te installeren en daarna weer windows 10 helemaal opnieuw te configureren en alle games opnieuw te downloaded lijkt me iets te veel, ik denk dat een oplossing misschien ergens anders te vinden is, en zoniet dan zal ik dat met Linux eens proberen.

- Nouja dan zal ik nog eens goed door de bios kijken en elke windows setting langs gaan en als het me dan niet lukt, zal ik Linux proberen. Misschien is het iets met drivers aangezien mijn oude cpu (i7 2600K) wel 4 cores en 8 threads had en windows misschien niks hieraan heeft veranderd en dus nog steeds denkt dat het die 2600K is?

@Hackus Volgens Ryzen Master zijn alle 6 cores gewoon actief en zie ik de snelheid ook veranderen. Beetje vreemd dat windows maar 4 cores aangeeft...

[Voor 57% gewijzigd door YonikeVD op 23-12-2019 17:06]

NZXT H510i (NZXT Aer 2 RGB 120 x2) - ASUS ROG Crosshair VII Hero - AMD Ryzen 5 3600x - NZXT Kraken x63 - G.Skill Trident Z RGB 3200CL16 2x8 - MSi RTX 2060 Super Gaming X - WD Black SN750 500GB Heatsink - Corsair RM750x - Cablemod C-Series Essential -

• Thomg
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 01:53

Thomg

Aww yiss

En wat als je een linux distro op een live cd usb doet?

• Desiler
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 23:06
YonikeVD schreef op maandag 23 december 2019 @ 16:45:
Ik heb windows support al gecontacteerd alleen die blijven erin geloven dat ik het via msconfig kan aanpassen terwijl er duidelijk maximaal 8 threads staan terwijl er 12 moeten zijn. Ik heb al in de bios rondgekeken en daar staat dus ook dat de CPU gewoon op 6 cores / 12 threads draait. Op google vind je niks behalve het via msconfig aan te passen maar dat is dus niet mogelijk.

@Thomg Linux Distro? Ik heb windows 10 en wil liever geen ander besturingssysteem als dat is wat je bedoeld
Hij bedoelt om te troubleshooten, om te kijken of Linux wel 6 cores ziet. Zo ja, zit je probleem toch ergens in je Windows installatie.

Intel Core i7 9700K | GIGABYTE Z390 Aorus Elite | 16GB DDR4 3200MHz | NVIDIA GeForce 1080 GTX 8GB

• Desiler
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 23:06
YonikeVD schreef op maandag 23 december 2019 @ 16:45:

@Desiler Om Linux te installeren en daarna weer windows 10 helemaal opnieuw te configureren en alle games opnieuw te downloaded lijkt me iets te veel, ik denk dat een oplossing misschien ergens anders te vinden is, en zoniet dan zal ik dat met Linux eens proberen.
Je hoeft Linux niet te installeren ;)
Als je Linux op een bootable USB stick zet en je boot via USB, krijg je de optie om Linux te "testen" in een live omgeving. Deze draait dan puur vanaf je geheugen en de USB en overschrijft en installeert dus helemaal niks. Ideaal om te testen.

Misschien helpt dit;

YouTube: How to make a Linux Live USB drive

[Voor 5% gewijzigd door Desiler op 23-12-2019 16:55]

Intel Core i7 9700K | GIGABYTE Z390 Aorus Elite | 16GB DDR4 3200MHz | NVIDIA GeForce 1080 GTX 8GB

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Gebruik Ryzen Master voor tweaken en gegevens uitlezen, de rest heb je weinig aan. https://download.amd.com/Desktop/AMD-Ryzen-Master.exe
Verder als de BIOS van Asus wel 6-cores aangeeft zit het wel goed

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• YonikeVD
Nvm! Windows geeft na 100x restarten gelukkig aan dat er 6 cores draaien met 12 threads. Bedankt!

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True