Geluid valt langs 1 kant weg met verlengkabel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RestUnknown
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-11-2023
Heb verleden jaar een verlengkabel gekocht om mijn hoofdtelefoon aan mijn pc te koppelen. Zolang alles werkt en stilligt, is er geen probleem. Van het moment de jakcs tussen mijn hoofdtelefoon en de verlengkabel ietwat bewegen, valt het geluid vaak langs de rechterkant weg en moet ik er wat aan bewegen om het terug te krijgen. De jacks en dergelijke zijn normaal gezien in perfecte staat gezien er nooit hard aan getrokken is geweest. Volgens mij is het gewoon een slechte verlengkabel die wat slecht contact maakt.

Iemand advies voor een goede verlengkabel? 1,5m is normaal gezien genoeg, maar 3m mag ook. Is goldplated nodig om zo'n geluidsissues te vermijden? Momenteel is het silverplated, misschien daarmee?

Thanks

[ Voor 3% gewijzigd door RestUnknown op 23-12-2019 16:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:52

Jag

Ja minijack is echt een hopeloze connector. Heeft je koptelefoon mini of echte jack :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Dat heet kabelbreuk. Ken je die vreselijk dure apple kabeltjes die aan de opladers zitten, maar met 2 weken uit elkaar rafelen en dan niet meer werken?

Elke kabel is daaraan onderhevig (al zijn apple kabeltjes wel echt extreem crappy) en dan met name als ze veel gebruikt en bewogen worden. Intern glipt er een mantel van een ader, of door het vele buigen komt een ader los van de connector en dan heb je dit.

Elke verlengkabel voldoet, zelfs eentje van een euro bij de Action.
Als je wil dat hij langer meegaat kun je kijken naar een kabel die een rubberen stukje heeft tegen buigen/knakken bij de connectors, die gaan wat langer mee.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RestUnknown
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-11-2023
Is een mini jack en het is een Sony MDR-1AM2.

Kabelbreuk is het echt wel niet denk ik gezien het al zo vanaf het begin was, denk gewoon een slechte verlengkabel die te weinig contact maakt. Allesinds ligt het niet aan de hoofdtelefoon gezien ik geen problemen heb als ik hem ergens ander inplug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Als de breuk niet bij de connector zit, zou je een losse plug kunnen kopen en de kabel hieraan solderen.

Je kunt ook een nieuwe kabel kopen, maar het zal altijd een gok zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-05 12:24
moeten we hier nou suggesties gaan doen voor een kabeltje van 5 euro?

Ga gewoon naar de handy-man of elektro-winkel, en haal de goedkoopste. Of als je wat degelijkere connectors wilt, de één na goedkoopste. Als'ie niet werkt breng je 'm terug.

[ Voor 8% gewijzigd door mcDavid op 23-12-2019 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

mcDavid schreef op maandag 23 december 2019 @ 17:55:
moeten we hier nou suggesties gaan doen voor een kabeltje van 5 euro?

Ga gewoon naar de handy-man of elektro-winkel, en haal de goedkoopste. Of als je wat degelijkere connectors wilt, de één na goedkoopste. Als'ie niet werkt breng je 'm terug.
Opnieuw het wiel uitvinden, kan heel soms voor sommige. Knap lastig zijn. :D

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Het hoeft geen kabelbreuk te zijn in de kabel, het kan ook de connector zijn van bijv. je soundcard die lam is door een keer (of het vele) erin / eruit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:52

Jag

Ik heb ook de ervaring dat minijack verleng kabels erg moeizaam contact maken in de connector. Ik denk dat je maar gewoon op de gok een nieuwe moet bestellen. Ik kan je iig geen specifiek model aanraden.
Pagina: 1