Toon posts:

Ander OS op iPad 3rd gen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag GoT,

Ik heb een oude iPad 3 en deze is nogal traag, ook na een factory reset.
Ik vroeg me af of iemand weet of er een ander OS op een iPad 3 geïnstalleerd kan worden welke lightweight is?

Aardig wat gegoogeld maar niet echt iets recents kunnen vinden behalve een alternatief, https://www.grayd00r.com/
Maar eerlijk gezegd ziet deze website er een beetje vaag uit en is dit ook een workaround.

Enige wat ik graag nog zou willen doen met de iPad is een beetje online surfen.

Alvast dank en excuses als er toch al een antwoord op het forum te vinden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:26

nelizmastr

Goed wies kapot

Grayd00r is met name voor de echte antiekjes, zoals de iPad 1. De iPad 2 en nieuwer zijn ook niet ondersteund.

Maar naar mijn weten kan je alleen iOS draaien op deze apparaten, dus zal je met de snelheid van iOS9 moeten leven. De iPad 3 heeft het nadeel dat het een iPad 2 is met marginaal snellere processor maar wel 4x de belasting op de GPU door het retina scherm. Dit maakt het een net-niet model. De iPad 4 is nog prima bruikbaar, ookal ging die maar een jaar langer door qua support.

Je kan proberen een andere browser te gebruiken dan Safari, allicht dat er een bij zit die wat sneller en soepeler werkt.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 23:07
Ik kan uit ervaring zeggen dat een iPad 4 niet genoeg is in de praktijk.
Ik tik er nu op nadat ik hem na jaren uit de kast haalde. Ja het werkt opzich wel. Qua internet maar ik alles wat ik erop wil zetten geeft de melding uw os is te oud update naar 11 of 12 of zelfs 13. Heb nu 10.3 oid.
Ik krijg werkelijk waar niks erop of geupdate mijn ww manager even updaten naar pro. Gaat niet meer. Dus alles met de hand overtikken.
Adblocker want ik word gek van de 50 procent reclame op sommige sites, gaat niet, 10 adblockers geprobeerd allemaal te oud, nieuwe browser dan lukt ook niet. Toen ben ik maar gestopt met proberen vrees dat ik dat ik honderden keren te zien ga krijgen

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

ErikRo schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:26:
Ik kan uit ervaring zeggen dat een iPad 4 niet genoeg is in de praktijk.
Ik tik er nu op nadat ik hem na jaren uit de kast haalde. Ja het werkt opzich wel. Qua internet maar ik alles wat ik erop wil zetten geeft de melding uw os is te oud update naar 11 of 12 of zelfs 13. Heb nu 10.3 oid.
Ik krijg werkelijk waar niks erop of geupdate mijn ww manager even updaten naar pro. Gaat niet meer. Dus alles met de hand overtikken.
Adblocker want ik word gek van de 50 procent reclame op sommige sites, gaat niet, 10 adblockers geprobeerd allemaal te oud, nieuwe browser dan lukt ook niet. Toen ben ik maar gestopt met proberen vrees dat ik dat ik honderden keren te zien ga krijgen
Ligt aan je eisen. Mijn moeder gebruikt een iPad 4 alleen voor internet, facebook en e-mail, zonder password managers of adblockers. Dan is-ie prima te gebruiken. Vergeet niet dat de iPad 3 50% langzamer is pakweg en iOS9 i.p.v. 10 draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
nelizmastr schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 14:12:
[...]

Ligt aan je eisen. Mijn moeder gebruikt een iPad 4 alleen voor internet, facebook en e-mail, zonder password managers of adblockers. Dan is-ie prima te gebruiken. Vergeet niet dat de iPad 3 50% langzamer is pakweg en iOS9 i.p.v. 10 draait.
Alleeen internet en fb lukt je idd wel, en hij zou vast meer kunnen qua hardware al is 1 gb wel erg weinig vandaag de dag. Maar je kunt gewoon geen app meer dloaden in AppStore want os te oud

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

ErikRo schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 14:15:
[...]

Alleeen internet en fb lukt je idd wel, en hij zou vast meer kunnen qua hardware al is 1 gb wel erg weinig vandaag de dag. Maar je kunt gewoon geen app meer dloaden in AppStore want os te oud
iOS10 is nog vrij goed ondersteund hoor. Nogmaals, het ligt eraan wat je wil. Het is duidelijk
dat de apps die jij wil niet meer werken met iOS10, maar veel, zoals Facebook, whatsapp, YouTube e.d. werken probleemloos op iOS10, whatsapp weliswaar dan op een telefoon.

[ Voor 3% gewijzigd door nelizmastr op 24-12-2019 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nelizmastr schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 08:56:
Grayd00r is met name voor de echte antiekjes, zoals de iPad 1. De iPad 2 en nieuwer zijn ook niet ondersteund.

Maar naar mijn weten kan je alleen iOS draaien op deze apparaten, dus zal je met de snelheid van iOS9 moeten leven. De iPad 3 heeft het nadeel dat het een iPad 2 is met marginaal snellere processor maar wel 4x de belasting op de GPU door het retina scherm. Dit maakt het een net-niet model. De iPad 4 is nog prima bruikbaar, ookal ging die maar een jaar langer door qua support.

Je kan proberen een andere browser te gebruiken dan Safari, allicht dat er een bij zit die wat sneller en soepeler werkt.
Bedankt voor je reactie! Ik ga een andere browser proberen, maar kon nog niet direct een download vinden van bijv. Firefox welke compatible is met iOS 9, maar dat moet wel lukken na wat googlen. Het is vooral ook het toetsenbord waar een delay op zit. Ik wilde daarom graag GBoard installeren, maar ook daarvan geen compatible download kunnen vinden :'( Nog niet althans B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Tot voor kort gebruikte mijn moeder nog een iPad 2. Nu sinds ruim een maand een iPad Air 2019. Verder gebruiken mijn oom en tante nog een iPad 2 en een iPad 4 en mijn zus nog een iPad 3 (die heb ik zelf ook gehad). Zoals @nelizmastr al zei ligt het aan je eisen of een apparaat wel of niet voldoet. Een ding is zeker, iPads gaan zeer lang mee.

[ Voor 34% gewijzigd door syltheboy op 25-12-2019 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
nelizmastr schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 14:18:
[...]

iOS10 is nog vrij goed ondersteund hoor. Nogmaals, het ligt eraan wat je wil. Het is duidelijk
dat de apps die jij wil niet meer werken met iOS10, maar veel, zoals Facebook, whatsapp, YouTube e.d. werken probleemloos op iOS10, whatsapp weliswaar dan op een telefoon.
Nog even op terugkomen nu ik er weer even op werk. Er draait idd toch nog veel meer op deze 7 jaar oude iPad tot m'n verbazing. Niet supersnel maar snel genoeg. Blijkbaar is hierna alles richting 64 bits gegaan. En sommige dingen vereisen dat anders werkt het niet of kun je niet dloaden. Dat wat ik nodig had was idd 64 bits materiaal. Addblockers zijn blijkbaar verplicht via 64 bit te werken begreepmik later. En geekbench 5 wil ook 64 bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-09 21:31
[b]ErikRo in "Ander OS op iPad 3rd gen"Adblocker want ik word gek van de 50 procent reclame op sommige sites, gaat niet, 10 adblockers geprobeerd allemaal te oud, nieuwe browser dan lukt ook niet. Toen ben ik maar gestopt met proberen vrees dat ik dat ik honderden keren te zien ga krijgen
Een rpi of nanopi neo met pihole kan dat probleem voor je oplossen...
Pagina: 1