Extra router op Ziggo modem aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakin77
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-01 13:19
Mijn vraag/uitleg

Toen ik enkele jaren geleden mijn nieuwe Ziggo modem(Technicolor-TC7210) kreeg (in de meterkast) werd deze door de Ziggo medewerker geplaatst en geconfigureerd. Mijn oude TP link router (die ik weg wou gooien) kon de Ziggo medewerker nog goed gebruiken: hij stelde hem namelijk zo in dat ie (aangesloten met een kabel naar boven) op zolder als extra wifi/netwerkaansluit punt kon dienen en zodat ik ook mijn pc kon aansluiten op deze tp router op zolder (en dus boven in het huis een 2e wifinetwerk had).
Werkte eigenlijk al jaren prima, geen klachten. Totdat ik eens voor de gein mijn internetkabel op zolder uit de TP link router haalde en deze direct in de pc stak. Ik ging van 100Mbps naar 500+Mbps (volgens speedtest.net). Even nagechecked en mijn TPlink router bleek maar supported tot 100Mbps.. Dat verklaart natuurlijk veel.

Nu heb ik vandaag een goedkope snellere TP Link router gehaald (TL-WR940N) en deze op dezelfde manier aangesloten als de oude TP link router. En, alles werkt precies hetzelfde. Goed zou je zeggen echter is de snelheid ook niet boven de 100Mbps te krijgen.. Heel vaag.

Ik kan de admin pagina van de TP link router ook niet opvragen. Tis me een keer gelukt met de app, maar daarna ook niet meer (ook niet via de 192... ip adressen).

Het nieuwe Wifi netwerk is ook in de lucht, die heeft dus geen probleem. Alleen geen hoge snelheden (maar wellicht dat dat komt door de op iphone meting)

Ik heb de netwerkkabel (van beneden) geprobeerd in het blauwe aansluitpunt en via de gele aansluitpunten achterop de modem. Beiden met hetzelfde resultaat.

Heeft iemand nog tips?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Als je inlogt op het ziggo modem kan je je signaal zien, misschien heb je veel timeouts of is je signaal niet sterk genoeg. Dat kan betekenen dat de kabel stuk is die naar je modem loopt of vanaf de wijkkast. Ook je modem kan stuk zijn. Ik had ook een ziggo modem met heel veel timeouts en sinds die vervangen is heb ik helemaal geen problemen meer. Als je veel errors ziet dan kan je het beste bellen en als je geluk hebt staan ze dezelfde dag al voor je deur met een nieuw modem.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:46

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Je nieuwe router is ook maar 100Mbit. Misschien de volgende keer even de specs bekijken voordat je iets koopt?

Cunning linguist.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lappieboy
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-06 21:48

Lappieboy

voltijd nerd

Wat @Bart ® zegt, de TL-WR940 gaat niet boven de 100mbit uitkomen. (is namelijk niet mogelijk)

Deze haalt wel 1gbit en is ook zeker niet duur;
pricewatch: TP-Link Archer C6

Truth is, the game was rigged from the start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakin77
Noumoe.. op de doos staat met dikke letters 450Mbps (en op de website ook: https://www.tp-link.com/n...ng/wifi-router/tl-wr940n/) En de winkelmeneer zei hetzelfde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ja, dat is de theoretische maximum snelheid via WiFi. Dat heeft niks met de snelheid te maken die je haalt via de LAN aansluitingen.
450Mbps draadloze snelheid

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:36
check de volgende keer op de doos of ze ergens Gigabit-ports vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakin77
Hou op schei uit... wat een boeven... weer wat geleerd! Deze gaat retour! (wat een lambak in die winkel ook.. pfff)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Freakin77 schreef op maandag 23 december 2019 @ 17:09:
Hou op schei uit... wat een boeven... weer wat geleerd! Deze gaat retour! (wat een lambak in die winkel ook.. pfff)
Heb je tegen die arme lambal wel specifiek gezegd dat je meer dan 100 MBit aan bedrade verbinding wilde?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:52
Even paar tips: Bekabelde snelheden worden altijd in hele getallen weergegeven, dus 100mbit, 1000mbit, 10000mbit, nooit in 450Mbit of 1350 etc.

Je kan ook bij Ziggo een wifibooster via het stopcontact huren of kopen, deze kunnen sowieso bekabeld de maximale snelheid van je abonnement aan, oftewel 1000Mbit bekabeld dan :-). Google maar eens op Ziggo en wifibooster dan vind je het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-08 07:24

GB2

Interface 4 10/100Mbps LAN-poorten
1 10/100Mbps WAN-poort
Staat er gewoon...

En voor jou info, die 450 Mbps ga je ook nooit en te nimmer halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:35

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

GB2 schreef op maandag 23 december 2019 @ 17:26:
Interface 4 10/100Mbps LAN-poorten
1 10/100Mbps WAN-poort
Staat er gewoon...

En voor jou info, die 450 Mbps ga je ook nooit en te nimmer halen.
Tussen draadloze apparaten onderling nog wel. Maar dikke kans dat daar ook weer haken en ogen aan zitten (als in: 225 aan up- en 225 aan downstream gelijktijdig bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:18
En vanaf dit punt ging het mis... :|

Er is een (goede) reden dat mensen een hoop geld uitgeven aan routers, en access points. Dat is niet omdat die goedkope apparaten zo geweldig functioneren. Een beetje knap access point gaat al gauw richting de €80,- of (veel) meer. Een router idem... Verwacht dan ook niet dat als je die twee apparaten gaat combineren dat je dan plots voor 2 tientjes een goede oplossing in huis haalt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakin77
Goeie tips waarvoor dank. De router gaat terug en ik zal een mooi exemplaar met jullie tips uitzoeken. Fijne feestdagen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

kroegtijger schreef op maandag 23 december 2019 @ 17:53:
[...]

Er is een (goede) reden dat mensen een hoop geld uitgeven aan routers, en access points. Dat is niet omdat die goedkope apparaten zo geweldig functioneren. Een beetje knap access point gaat al gauw richting de €80,- of (veel) meer. Een router idem... Verwacht dan ook niet dat als je die twee apparaten gaat combineren dat je dan plots voor 2 tientjes een goede oplossing in huis haalt.
Heb mijn hele huis vol liggen met TP-link spul wat al jaren goed werkt. Nooit problemen en haal de maximale snelheden bij SMB kopieer acties en onder IPerf. Zelfs door mijn pfSense doosje heen. Dus om zo maar TP-link af te zeiken is een beetje.... En gezien de kwaliteit van de producten, levensduur en de mogelijkheid om ze te voorzien van Dd-wrt of Open-Wrt maakt het ideale producten voor thuis en zelfs Soho.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-08 07:24

GB2

Maximale snelheid haal je nooit, want: half duplex.
Maar goed probleem is opgelost router gaat retour en er komt een nieuw doosje die wel doet wat die moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:18
Wim-Bart schreef op maandag 23 december 2019 @ 18:53:
[...]

Heb mijn hele huis vol liggen met TP-link spul wat al jaren goed werkt. Nooit problemen en haal de maximale snelheden bij SMB kopieer acties en onder IPerf. Zelfs door mijn pfSense doosje heen. Dus om zo maar TP-link af te zeiken is een beetje.... En gezien de kwaliteit van de producten, levensduur en de mogelijkheid om ze te voorzien van Dd-wrt of Open-Wrt maakt het ideale producten voor thuis en zelfs Soho.
Totdat je de rommel echt onder load zet in een werk-omgeving... de raarste storingen heb ik uit dat soort prullen al voorbij zien komen. Ik blijf tegenwoordig heel erg ver weg van merken als TP-Link, Sweex, Trust etc. Keer op keer blijkt dat dubbeltje eerste rang gewoonweg niet werkt. Wil je kwaliteit en betrouwbaarheid in huis halen, dan hangt daar nu eenmaal een prijskaartje aan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

[quote]kroegtijger schreef op maandag 23 december 2019 @ 23:47:
[...]

Totdat je de rommel echt onder load zet in een werk-omgeving... de raarste storingen heb ik uit dat soort prullen al voorbij zien komen. Ik blijf tegenwoordig heel erg ver weg van merken als TP-Link, Sweex, Trust etc. Keer op keer blijkt dat dubbeltje eerste rang gewoonweg niet werkt. Wil je kwaliteit en betrouwbaarheid in huis halen, dan hangt daar nu eenmaal een prijskaartje aan.
[/quot]
Ik denk dat jij dan pech hebt, want ik heb die ervaringen alleen met Cisco spul. Met name Catalyst spul wat instabiel wordt wanneer je het belast.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

kroegtijger schreef op maandag 23 december 2019 @ 17:53:
[...]

Niks mis met TP-Link, maar je krijgt waar je voor betaalt. Voor twee of drie tientjes moet je ongeacht merk nul verwachtingen hebben. Sowieso is er niets mis met de oude of nieuwe routers, anders dan dat hun specs niet voldoen aan de eisen van TS.

TS, allicht handig om nog wat meer dingen op een rijtje te zetten voordat je weer zonder kennis of ruggespraak iets gaat kopen. Allereerst wil je geen router: een router is een apparaat wat twee netwerken met elkaar verbindt, bij thuisgebruik: je thuisnetwerk met het internet. Dat doet je TC7210 al, en heb je op de huidige TP-Link uitgeschakeld. Wat je lijkt te willen is WiFi uit te breiden. Dat doe je met een access point (AP). Daarnaast wil je blijkbaar minstens een apparaat bedraad op dat ding aansluiten, dus moet er een Ethernetswitch in zitten. Je kunt daar een WiFi-router voor inzetten en dan die router uitschakelen, maar dat is niet bepaald doelmatig.

Hamvraag is welke verwachtingen je stelt aan de WiFi. Je modemrouter beneden heeft een 3x3 MIMO WiFi-ac AP ingebouwd, dus het zou logisch zijn om iets vergelijkbaars te zoeken voor boven. Eerste wat dan in me opkomt, zeker gezien je kennis en beperkte eisen, is Ziggo's eigen WifiBooster via een Internetkabel. Dat heeft zelfde WiFi-specs als de modemrouter, heeft een ingebouwde Gigabit Ethernetswitch en werkt out-of-the-box zoals je wilt. Kost via Ziggo EUR 59. Goedkoopste in Pricewatch met zelfde specs kost EUR 65.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1