In augustus heb ik een 2e hands pc gekocht via Tweakers, in eerste instantie geen problemen alles draaide soepel. De laatste twee maanden kreeg ik sporadisch een BSOD met een memory management error, Eigenwijs als ik ben heb ik hier in eerste instantie niets mee gedaan.
Afgelopen weken wordt het echter steeds erger.
Regelmatiger een blue screen, en nu ook opstart problemen.
Bij het opstarten krijg ik twee verschillende foutmeldingen:
''A disc read error has occured'' en
''Reboot and select proper boot device or insert media in selected boot device''.
Deze foutmeldingen komen afwisselend van elkaar voor en treden ook niet altijd op, op andere dagen werkt m'n pc perfect en kan ik een hele dag gamen.
Systeem specs:
bestuuringssysteem:Windows 10 pro 64-bit
CPU: Intel Core i7 3770 @3.40GHz, Ivy bridge 22nm Tecnology
RAM: 16GB dual channel DDR3 @788MHz (11-11-11-28)
Moederboard: MSI Z77A-G45 (MS-7752)S
Graphics: Nvidia GeForce 1070
HDD: Kingston SA400S37120G
Samsung HD154UI
...
De sticks van het werkgeheugen heb ik in andere slots gedrukt, dit heeft geen effect gehad. De kabels van de HDD eruit gehaald en opnieuw ingedaan.
Ik heb een windows geheugentest uitgevoerd, deze constateerde direct hardwareproblemen, bij opnieuw opstarten leidde dit tot foutcode 0xc00000e9.
Het vreemde aan dit alles vind ik vooral dat de ene dag zonder problemen verloopt en de andere dag de ene na de andere crash en boot problemen heeft.
Iemand enig idee van de oorzaak en mogelijke oplossingen?
Afgelopen weken wordt het echter steeds erger.
Regelmatiger een blue screen, en nu ook opstart problemen.
Bij het opstarten krijg ik twee verschillende foutmeldingen:
''A disc read error has occured'' en
''Reboot and select proper boot device or insert media in selected boot device''.
Deze foutmeldingen komen afwisselend van elkaar voor en treden ook niet altijd op, op andere dagen werkt m'n pc perfect en kan ik een hele dag gamen.
Systeem specs:
bestuuringssysteem:Windows 10 pro 64-bit
CPU: Intel Core i7 3770 @3.40GHz, Ivy bridge 22nm Tecnology
RAM: 16GB dual channel DDR3 @788MHz (11-11-11-28)
Moederboard: MSI Z77A-G45 (MS-7752)S
Graphics: Nvidia GeForce 1070
HDD: Kingston SA400S37120G
Samsung HD154UI
...
De sticks van het werkgeheugen heb ik in andere slots gedrukt, dit heeft geen effect gehad. De kabels van de HDD eruit gehaald en opnieuw ingedaan.
Ik heb een windows geheugentest uitgevoerd, deze constateerde direct hardwareproblemen, bij opnieuw opstarten leidde dit tot foutcode 0xc00000e9.
Het vreemde aan dit alles vind ik vooral dat de ene dag zonder problemen verloopt en de andere dag de ene na de andere crash en boot problemen heeft.
Iemand enig idee van de oorzaak en mogelijke oplossingen?