Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Videobewerken in 4K en gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mag rond de 500 euro zijn voor geheugen, processor en moederbord, excl verzendingskosten. Overige extra componenten mogen buiten die 500 euro gerekend worden. Assemblage ga ik zelf doen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige build:
Het enige wat ik sowieso wil behouden is de GPU en de SSD.
Om nog wat geld te besparen denk ik dat de case, voeding en fan ook behouden kunnen worden, maar hierover kan gedebatteerd worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een nieuwe cpu, moederbord en geheugen. Eventueel ook een CPU cooler indien die standaard van AMD niet aan de geluidseisen voldoet.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Na wat opzoekwerk kwam ik bij de volgende setup qua moederbord, geheugen en cpu:
Na volgende reactie van HugoBoss1985 heb ik ook een nieuwe power supply aan de lijst toegevoegd.
Ik zou het liefst een vrij stil systeem hebben aangezien de pc in de woonkamer staat.
De grootste bottleneck op dit moment is chrome hebben openstaan (om bvb. naar stream te kijken) terwijl ik aan het gamen en het 4K video editen in premiere pro. Bij het editen kan je niet een gewone video laten afspelen zonder effecten die in de tree staat zonder dat die hapert qua geluid/beeld.
Ga je overklokken?
Dit ben ik niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Jullie mening over de componenten die ik van plan ben ik mijn nieuwe pc te steken. Is deze combinatie van CPU/moederbord/geheugen/SSD goed genoeg voor 4k video editing?
Alvast bedankt!
Videobewerken in 4K en gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mag rond de 500 euro zijn voor geheugen, processor en moederbord, excl verzendingskosten. Overige extra componenten mogen buiten die 500 euro gerekend worden. Assemblage ga ik zelf doen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige build:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5 2500K Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | MSI P67A-C43 (B3) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Sharkoon T5 Economy | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Ventilatoren | Noiseblocker BlackSilentPro PL-2, 120mm | € 12,11 | € 12,11 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair XMS CMX8GX3M4A1600C9 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | OCZ ModXStream Pro 500W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | OCZ Vertex 4 256GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 12,11 | ||
Het enige wat ik sowieso wil behouden is de GPU en de SSD.
Om nog wat geld te besparen denk ik dat de case, voeding en fan ook behouden kunnen worden, maar hierover kan gedebatteerd worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een nieuwe cpu, moederbord en geheugen. Eventueel ook een CPU cooler indien die standaard van AMD niet aan de geluidseisen voldoet.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Na wat opzoekwerk kwam ik bij de volgende setup qua moederbord, geheugen en cpu:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 195,05 | € 195,05 |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 110,90 | € 110,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | € 153,- | € 153,- |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 500W CM | € 64,95 | € 64,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 523,90 | ||
Na volgende reactie van HugoBoss1985 heb ik ook een nieuwe power supply aan de lijst toegevoegd.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?HugoBoss1985 schreef op maandag 23 december 2019 @ 13:27:
Een voeding van 10 jaar oud (ongeveer?) is aan vervanging toe.
Wil je ook gamen op 4k met de GTX 970? Zo ja, dan wordt dat lastig denk ik... (dat kan je altijd eerst proberen!)
Ik zou het liefst een vrij stil systeem hebben aangezien de pc in de woonkamer staat.
De grootste bottleneck op dit moment is chrome hebben openstaan (om bvb. naar stream te kijken) terwijl ik aan het gamen en het 4K video editen in premiere pro. Bij het editen kan je niet een gewone video laten afspelen zonder effecten die in de tree staat zonder dat die hapert qua geluid/beeld.
Ga je overklokken?
Dit ben ik niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Jullie mening over de componenten die ik van plan ben ik mijn nieuwe pc te steken. Is deze combinatie van CPU/moederbord/geheugen/SSD goed genoeg voor 4k video editing?
Alvast bedankt!
[ Voor 5% gewijzigd door W.Eskens op 23-12-2019 14:00 ]