Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk audiobewerking (DAW, VST, externe adio/MIDI). Daarnaast voor werk (software ontwikkelaar) en lichte gaming, voornamelijk simulaties zoals Civ VI, Cities Skylines (andere games speel ik liever op de console). Als OS dual-boot Windows voor audio+gaming, Linux voor de rest.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had eerst EUR 2000 als streefbedrag voor een basissysteem (excl. monitor, audio interface, etc). Maar het mag ook wat meer zijn (kwaliteit boven prijs), maximaal EUR 2500.
Wat heb je zelf al gevonden?
Hier zit nog geen audio/MIDI interface bij (behalve audio op moederbord), die ga ik los aanschaffen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
- Hoewel ik voor mijn gevoel liever voor AMD was gegaan, heb ik toch Intel gekozen vanwege de hogere single core performance. Dit schijnt voor audio nog steeds belangrijker te zijn dan het aantal cores.
- Het moederbord heb ik uitgekozen omdat er standaard WIFI en Thunderbold op zit.
- Linux compatibiliteit is belangrijk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil een systeem waar ik een jaar of 5 mee vooruit kan. Het systeem moet vooral stil en onopvallend zijn. Dus geen transparante kasten of led-verlichting.
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan te overclocken.
Wat verwacht je van ons?
- Feedback op de componenten, of ze goed bij elkaar passen: dus geen incompatible hardware, te kleine voeding, video kaart die niet past, dat soort dingen.
- Als ik toch voor AMD zou gaan, wat is dan een vergelijkbaar moederbord (WIFI, Thunderbold)?
- Kan dit moederbord ook twee M.2 NvME drives aan en heb ik daar wat aan?
Voornamelijk audiobewerking (DAW, VST, externe adio/MIDI). Daarnaast voor werk (software ontwikkelaar) en lichte gaming, voornamelijk simulaties zoals Civ VI, Cities Skylines (andere games speel ik liever op de console). Als OS dual-boot Windows voor audio+gaming, Linux voor de rest.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had eerst EUR 2000 als streefbedrag voor een basissysteem (excl. monitor, audio interface, etc). Maar het mag ook wat meer zijn (kwaliteit boven prijs), maximaal EUR 2500.
Wat heb je zelf al gevonden?
Hier zit nog geen audio/MIDI interface bij (behalve audio op moederbord), die ga ik los aanschaffen.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i9-9900 Boxed | € 465,- | € 465,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Z390 Designare | € 271,- | € 271,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 2070 WindForce 2X 8G (rev 3.0) | € 433,49 | € 433,49 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R6 USB-C Zwart | € 149,- | € 149,- |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 Bruin | € 84,91 | € 84,91 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 | € 126,- | € 126,- |
| 1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 660W Platinum | € 114,99 | € 114,99 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 860 EVO 1TB | € 136,- | € 136,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 144,90 | € 144,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.925,29 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
- Hoewel ik voor mijn gevoel liever voor AMD was gegaan, heb ik toch Intel gekozen vanwege de hogere single core performance. Dit schijnt voor audio nog steeds belangrijker te zijn dan het aantal cores.
- Het moederbord heb ik uitgekozen omdat er standaard WIFI en Thunderbold op zit.
- Linux compatibiliteit is belangrijk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil een systeem waar ik een jaar of 5 mee vooruit kan. Het systeem moet vooral stil en onopvallend zijn. Dus geen transparante kasten of led-verlichting.
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan te overclocken.
Wat verwacht je van ons?
- Feedback op de componenten, of ze goed bij elkaar passen: dus geen incompatible hardware, te kleine voeding, video kaart die niet past, dat soort dingen.
- Als ik toch voor AMD zou gaan, wat is dan een vergelijkbaar moederbord (WIFI, Thunderbold)?
- Kan dit moederbord ook twee M.2 NvME drives aan en heb ik daar wat aan?