Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-09 10:19
Ik lees hier dat gebruikers die meerdere Google Home Assistenten op meerdere Google Home's / Google Home Mini's gebruiken, problemen ervaren, dat alle (of meerdere) apparaten tegelijk reageren.
En dat vaak tot storingen/ongewenst gedrag leidt.

Ik heb nu 1 Google Home Speaker, en overweeg een Google Home Mini aan te schaffen, maar het feit dat er problemen gemeld worden, weerhoudt mij ervan.

Zijn er hier mensen die meerdere Google Home / Google Home Mini's hebben, en hun ervaringen willen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yakmak
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-01-2024
Ik heb een google home en een google home mini. Ik herken de gemelde problemen niet.

Vegan for a better world ||| De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen ||| Durf jij je consumptie van dierlijke producten te verdedigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
yakmak schreef op maandag 23 december 2019 @ 12:23:
Ik heb een google home en een google home mini. Ik herken de gemelde problemen niet.
Staan de apparaten binnen elkaars bereik?

Ik had wellicht moeten melden dat de issues die er zijn alleen voorkomen als je een commando roept dat beide apparaten kunnen ontvangen. Ik kan me zo voorstellen dat als je bijv. een Google Home op begane grond hebt, en een mini op 1e etage, en je bijvoorbeeld op de begane grond een commando geeft dat de mini op de eerste etage dan niet kan reageren (buiten bereik). En andersom natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat is toch logisch dat beiden dan reageren? Waarom zou je er twee op een plek willen?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
Marzman schreef op maandag 23 december 2019 @ 12:51:
Dat is toch logisch dat beiden dan reageren? Waarom zou je er twee op een plek willen?
Technisch gezien is dat (misschien) logisch, maar logisch is het niet altijd. Commando's worden dan bijvoorbeeld dubbel uitgevoerd. Wat je niet wilt. Lees meer via de link in mijn eerste post.

Je wilt er bijvoorbeeld 2 omdat je in een aparte kamer naar muziek wilt luisteren en dat wil je niet via een google home die in andere kamer staat (met een dichte deur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yakmak
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-01-2024
Ik heb ze in aparte kamers staan. Wel staat er ook een assistent op mijn telefoon. Die luistert wel naar "hey google" maar reageert niet als mijn google home me ook hoort.

Vegan for a better world ||| De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen ||| Durf jij je consumptie van dierlijke producten te verdedigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
yakmak schreef op maandag 23 december 2019 @ 13:16:
Ik heb ze in aparte kamers staan. Wel staat er ook een assistent op mijn telefoon. Die luistert wel naar "hey google" maar reageert niet als mijn google home me ook hoort.
Goed te horen. Maar andere melden dat er problemen zijn bij meerdere fysieke Google Homes..

even afwachten of er nog anderen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:06
yakmak schreef op maandag 23 december 2019 @ 13:16:
Op mijn Pixel 3 gaat dit ook goed (een verzoek wordt uitgevoerd door de assistent op een ander device als dat logisch is). Mijn Nexus 5 daarentegen blijft wel reageren op hetzelfde verzoek en geeft regelmatig de melding dat het verzoek alleen uitgevoerd kan worden als de telefoon unlocked wordt. Dat terwijl er al door bijvoorbeeld een Nest Mini muziek is gestart.

Een beetje vervelend, maar niet onoverkomelijk.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

pastafan schreef op maandag 23 december 2019 @ 13:18:
[...]

Goed te horen. Maar andere melden dat er problemen zijn bij meerdere fysieke Google Homes..

even afwachten of er nog anderen zijn...
Heb hier een Google Home Mini en een Nest Home Mini in de zelfde kamer staan (nog niet zo lang)
En ik herken het probleem niet.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
Robinski schreef op maandag 23 december 2019 @ 21:55:
[...]

Heb hier een Google Home Mini en een Nest Home Mini in de zelfde kamer staan (nog niet zo lang)
En ik herken het probleem niet.
OK, en als je zegt "Hey google", welke van de 2 reageert er dan? En is dat altijd dezelfde?
Als je bijvoorbeeld zegt: "Hey Google, speel radio 2", welke begint dan te spelen? Het lijkt mij in dit geval zeer irritant als ze beiden gaan spelen met een vertraging ertussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

pastafan schreef op woensdag 25 december 2019 @ 12:30:
[...]

OK, en als je zegt "Hey google", welke van de 2 reageert er dan? En is dat altijd dezelfde?
Als je bijvoorbeeld zegt: "Hey Google, speel radio 2", welke begint dan te spelen? Het lijkt mij in dit geval zeer irritant als ze beiden gaan spelen met een vertraging ertussen...
Over het algemeen reageert de home die jou het beste kan horen.

Als je iets wilt afspelen kun je configureren waar deze standaard moet afspelen. Daar heb ik een speaker groep voor aangemaakt (en die ingesteld) zodat ze beide het zelfde spelen.
Eventuele vertragingen kun je instellen hier staan ze beide op 0 en dat gaat goed.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawn666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-08 14:01
Ik heb er 4 in huis.
2x Google home gen1
1x Google nest home gen 2
1x Google home.

Ik merk dat voor al de google nest home gen 2 regelmatig terugkoppeling geeft dat er iets mis is gegaan, ook al is de gevraagde actie goed uitgevoerd. Ik vermoed dat mic gevoeliger is en daarom dingen op pikt uit de andere kamer en vervolgens dezelfde actie tegelijkertijd probeert uit te voeren.

Ik hoop dat ze daar wat op verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petel
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08-02-2020

petel

Heer petel

Hoi, Heb een Home assistent beneden staan en een mini op de slaapkamer. Via de home en mini stuur ik alle lampen in huis aan. Dat zijn er nu 29 totaal. Daarnaast heb ik 6 slimme stopcontacten gekoppeld met Google en het werkt goed naast elkaar. Heb diverse groepen gemaakt zoals, woonkamer, achtertuin, keuken, kelder, slaapkamer voor enz..
De lampen zijn van verschillende fabrikanten zoals Tuya, LSC, Smart Life, en daar begonnen in het begin de problemen.
Er zijn weinig tot geen goede sites, die het probleem met verschillende merken uitleggen.
Heb nu inmiddels de situatie zelf aangeleerd en het werkt nog ook.
De goede werking van Google Home, valt en staat met de volgende zaken: Een goed en stabiel wifinetwerk. ( heb mijn modem en router moeten vervangen.) Daarnaast een goede repeater om het WiFi signaal boven goed te krijgen. Daarna had ik het probleem, dat hetgeen er op een doos van een lamp staat, niet overeen komt met de werkelijkheid. Er staat vaak een uitleg, volg stap 1 tm 4, en het werkt!!
Helaas staat er nooit, een verdere uitleg als het bij stap2 niet werkt. En dat is hetgeen er nu speelt. Heb een deursensor, een pier en een alarmlicht erbij gehaald om te testen. Volgens de uitleg moet hij samen werken met Google Home, maar helaas.. ze maken geen verbinding.
Dat kan liggen aan het apparaat zelf,( geen wifi), het kan liggen aan de software, de App, het niet worden herkend door Google of eigen programma's op of een ander probleem.
Het is zeer moeilijk om zo,n probleem aan te duiden. Met de lampen liep ik ook tegen deze zaken aan en heb ik uiteindelijk 4 lampen moeten omruilen bij winkel om er daarna pas achter te komen, dat ikzelf de juiste manier had gehanteerd en ze daarna wel werkten. Helaas weet ik ook nog niet waar je bij aantreffen van dit soort problemen terecht kunt voor informatie. Dat zou wel handiger zijn. Misschien is er iemand die hier meer over weet.
Groetjes en tot snel weer,
Peter P, Breda.

petel

Pagina: 1