Hoi, Heb een Home assistent beneden staan en een mini op de slaapkamer. Via de home en mini stuur ik alle lampen in huis aan. Dat zijn er nu 29 totaal. Daarnaast heb ik 6 slimme stopcontacten gekoppeld met Google en het werkt goed naast elkaar. Heb diverse groepen gemaakt zoals, woonkamer, achtertuin, keuken, kelder, slaapkamer voor enz..
De lampen zijn van verschillende fabrikanten zoals Tuya, LSC, Smart Life, en daar begonnen in het begin de problemen.
Er zijn weinig tot geen goede sites, die het probleem met verschillende merken uitleggen.
Heb nu inmiddels de situatie zelf aangeleerd en het werkt nog ook.
De goede werking van Google Home, valt en staat met de volgende zaken: Een goed en stabiel wifinetwerk. ( heb mijn modem en router moeten vervangen.) Daarnaast een goede repeater om het WiFi signaal boven goed te krijgen. Daarna had ik het probleem, dat hetgeen er op een doos van een lamp staat, niet overeen komt met de werkelijkheid. Er staat vaak een uitleg, volg stap 1 tm 4, en het werkt!!
Helaas staat er nooit, een verdere uitleg als het bij stap2 niet werkt. En dat is hetgeen er nu speelt. Heb een deursensor, een pier en een alarmlicht erbij gehaald om te testen. Volgens de uitleg moet hij samen werken met Google Home, maar helaas.. ze maken geen verbinding.
Dat kan liggen aan het apparaat zelf,( geen wifi), het kan liggen aan de software, de App, het niet worden herkend door Google of eigen programma's op of een ander probleem.
Het is zeer moeilijk om zo,n probleem aan te duiden. Met de lampen liep ik ook tegen deze zaken aan en heb ik uiteindelijk 4 lampen moeten omruilen bij winkel om er daarna pas achter te komen, dat ikzelf de juiste manier had gehanteerd en ze daarna wel werkten. Helaas weet ik ook nog niet waar je bij aantreffen van dit soort problemen terecht kunt voor informatie. Dat zou wel handiger zijn. Misschien is er iemand die hier meer over weet.
Groetjes en tot snel weer,
Peter P, Breda.
petel