Yamaha dsp a2070 versterker valt uit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geitenbreier69
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 06-04-2023
Beste tweakers,

Ik ben al een tijdje op zoek naar het probleem van het uitvallen van mijn yamaha dsp2070 versterker.

De versterker valt meteen uit na het inschakelen. Dit uitvallen gebeurd net zoals het inschakelen met een "klik geluid".

Ik heb de versterker al eens proberen schoon te maken met een een kwast + stofzuiger. Dit leek het probleem verholpen te hebben aangezien de versterker niet meer zo vaak uitviel. Echter na ongeveer een maand was het euvel weer aanwezig. Eerst, door na een tijdje uit te vallen en vervolgens valt deze weer direct uit.

Ik heb al op verschillende fora rondgekeken wat het probleem kan zijn maar een duidelijke oorzaak van het probleem heb ik nog niet kunnen vinden.

De versterker valt ook uit als alle kabels ontkoppeld zijn, vreemd genoeg duurt het alleen wel iets langer voordat deze uitvalt.

Heeft iemand misschien een idee hoe ik het probleem zou kunnen verhelpen?

Beste antwoord (via geitenbreier69 op 24-12-2019 11:17)

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Klinkt alsof hij in protection modus schiet vanwege kortsluiting of andere stroom-gerelateerde problemen.
Hij is ook al aardig op leeftijd als ik zo eens rondkijk op het web, best kans dat de caps van de stroomtoevoer of de OCP/OVP versleten zijn en vervangen moeten worden. Dat gebeurt nou eenmaal :p

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Klinkt alsof hij in protection modus schiet vanwege kortsluiting of andere stroom-gerelateerde problemen.
Hij is ook al aardig op leeftijd als ik zo eens rondkijk op het web, best kans dat de caps van de stroomtoevoer of de OCP/OVP versleten zijn en vervangen moeten worden. Dat gebeurt nou eenmaal :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geitenbreier69
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 06-04-2023
Dan is het, het voor mij op dit moment helaas niet meer waard om de versterker te repareren :(
Die condensatoren zijn redelijk aan de prijs. Ik durft de gok dat dit het probleem is daarom niet te nemen. Toch bedankt voor je reactie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

geitenbreier69 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 11:17:
Dan is het, het voor mij op dit moment helaas niet meer waard om de versterker te repareren :(
Die condensatoren zijn redelijk aan de prijs. Ik durft de gok dat dit het probleem is daarom niet te nemen. Toch bedankt voor je reactie!
Als je erg behendig bent met de soldeerbout kun je het zelf proberen. Op ebay en dergelijke sites zijn zat hobbyisten te vinden die pakketjes verkopen met degelijke caps (iets hoger voltage, berekend op 105 graden ipv 80 vaak) die je met de handleiding zelf kan vervangen :)

Het blijft wel een gok, ik heb ooit eens voor 40 euro zo'n setje gekocht voor een Marantz versterker, heb het probleem met de OCP toen wel verholpen maar ik vrees dat ik bij de demontage/montage toch iets anders gesloopt heb 8)7