Ars Technica Pro gratisYubikey bij 1 jaar sub: importtaks EU

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag iedereen,

Ik heb geen idee of dit de juiste locatie is voor dergelijke topic, maar ik heb tijdens de black friday-deals een jaarabonnement op Ars Technica besteld omwille van de gratis YubiKey die men erbij kreeg; Deze YubiKey werd enkele dagen geleden op mijn thuisadres in België aangeboden, maar BPost bleek hierbij 36 euro importtaks te vragen, alvorens ik mijn pakket aan de deur in ontvangst zou mogen nemen.

Vermits ik geen enkele vermelding op de Ars Technica site gevonden heb over importtaks naar de Europese Unie, vroeg ik mij af of er hier nog mensen zijn die dit dergelijk abonnement gekocht hebben en ook importtaks dienden te betalen op de geleverde YubiKey.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik verplaats je topic richting het Shopping Forum, gezien die daar beter past.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:44

rdejongjr

Gnome

Als er geen gespecificeerde factuur bij zit (ook al is het gratis/cadeau/reparatie) zal de douane schatten en kosten in rekening brengen.
Vervoerder doet er ook een schepje bovenop ivm voorschieten en administratie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na wat zoekwerk heb ik inderdaad gevonden dat het om een importtaks door de douane (+- 20 euro) en een administratieve kost van Bpost (15 euro) gaat. Hoewel men zou hopen dat Ars Technica de Europese tak van Yubico zou aanspreken voor Europese lezers, gaat het om gebrande keys die zij reeds in hun bezit hebben en die dus wel degelijk vanuit hun HQ naar Europa gestuurd worden. Bummer voor zij die op deze manier dachten een adfree abonnement bij Ars Technica te krijgen met incl. gratis Yubikey, maar misschien wel te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
*knip* Dit voegt niet veel toe aan de discussie.

[ Voor 77% gewijzigd door Yorinn op 27-12-2019 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:27:
Na wat zoekwerk heb ik inderdaad gevonden dat het om een importtaks door de douane (+- 20 euro) en een administratieve kost van Bpost (15 euro) gaat. Hoewel men zou hopen dat Ars Technica de Europese tak van Yubico zou aanspreken voor Europese lezers, gaat het om gebrande keys die zij reeds in hun bezit hebben en die dus wel degelijk vanuit hun HQ naar Europa gestuurd worden. Bummer voor zij die op deze manier dachten een adfree abonnement bij Ars Technica te krijgen met incl. gratis Yubikey, maar misschien wel te verwachten.
Het is geen importtaks maar BTW heffing. €20 BTW heffing op iets van '$45 YubiKey 5' (of die van $50) is dus veel te hoog en als je dit op een of andere manier kan aantonen zou je geld terug moeten krijgen (€20 - ~€9,45). Zou niet zo moeilijk aan te tonen moeten zijn aangezien dit de officiële (ex-BTW) adviesprijzen zijn:
Pagina: 1