Google home apparaten verwijderen, maar hoe

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 59john59
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 26-07-2020
Ik gebruik google home assistant, heb daar al mijn klikaanklikuit apparaten via account van klikaanklikuit gekoppeld. Ben nu over naar Homey, ik gebruik niets meer van klikaanklikuit. Heb bij klikaanklikuit ook mijn account laten verwijdren. Mijn vraag is: hoe krijg ik de toegevoegde apparaten van klikaanklikuit verwijderd uit de google home assistant.
Heb overal gezocht maar vind hier niets over, als ik het probeerin de assistant, krijg ik de melding:
alleen de eigenaar kan ontkoppelen.
Ben zelf ingelogd in mn account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:36
Is het niet zo dat je eerst de koppeling tussen het KaKu account en google home moet verwijderen voordat je het KaKu account laat verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 59john59
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 26-07-2020
Als dat zo is heb ik een probleem, want ik heb eerst het kaku account verwijderd en mn kaku spullen vekocht en ben begonnen met homey.
Alleen als je dat van google home aanstuurt zet google mn lampen wel aan, maar zegt telkens dat klikaanklikuit niet bereikbaar is. Ik krijg de apparaten niet verwijderd uit mn google home assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 17:01
Hi @59john59, is het je uiteindelijk gelukt om de apparaten uit je account te verwijderen? Ik heb een soort gelijk probleem alleen dan met apparaten gekoppeld via Home Assistant.

Hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-04 08:06
Er is een Google Home topic heren, maar soit...

Home app openen >> Klik op een apparaat >> Wieltje rechtsboven >> Hass.io (of KaKu of eender wat) ontkoppelen

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dotternetta
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-06 21:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikleo
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 18-04-2020
Ik gebruik google home assistant in kombinatie met eWelink samen met een sonoff 4ch pro rev2. Deze heet 4 contacten die kunnen open of sluiten en combinaties tussen de 4 kanalen. Zo heb ik 4 scenes ingesteld om de pomp op 4 verschillende snelheden te laten lopen om het debiet te regelen. Als ik dit link met google assistent krijg ik er ineens 9 apparaten bij 5 stopcontacten ( zijn de 4 kanalen en nog 1 extra) en de 4 scenes die ik ook gebruik. Hoe kan ik de stopcontacten verwijderen zonder dat de 4 scenes verdwijnen. Als je ontkoppelt is alles weg. 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Germijnt
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-08-2021
Zie helaas geen oplossing.
De oude apparaten heb ik onder een andere naam geparkeerd op een andere kamer.
Op apparaat en dan wielletje etc. krijg ik alleen help en feedback.
Mijn hele googleaccunt en home doorgespit, maar ik weet het even niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

En "Hey Google synchroniseer apparaten" werkt ook niet?

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn198106
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09-12-2023
Ik heb een zelfde soort probleem.

Ik stuur mijn somfy rolluik motoren aan via klikaanklikuit. Via de kika app gaat dat ook prima maar nirmaal gesproken deed ik dat vanuit google home.

Het werkte tot vorige week ofzo prima. De rolluiken werden door google home gezien als ‘schakelaar’ Niet echt superhandig maar t werkte.

Sindsvorige week ziet google ze als ‘jaloezie’. Ik zie een ander icoontje als voorheen en er staat een wieltje rechtsboven in.

Ik dacht fff opnieuw verbinden dan is t wel opgelost maar helaas.

Heb de ics2000 een herstart gegeven
Heb google homen en de kika app verwijdert en weer geinstalleerd.. maar het resultaat is dat nu ik mn kika app heb verwijdert EN het account in home ontkoppeld heb de ‘jaloezien’ gewoon zichtbaar blijven en ik kan ze dus ook niet bedienen. Hoogst irritant.

Verwijderen van de apparaten gaat ookniet.ik weet wel hoe dat hoort te gaan maar als ik op de knop ontkoppelen druk gebeurd erNIETS!

Ik heb laatst nog n extra kika apparaat gekochtmaar die word al helemaal niet gevonden door google.

Iemand een ideehoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkSil
  • Laatst online: 04-06-2021
@Martijn198106 Identiek het zelfde bij ons!
Rolluiken niet meer aan te sturen via Google Home, wel via de KaKu app.
In de KaKu app zitten ook een paar regels waardoor onze rolluiken op wisselende tijdstippen sluiten. Dat blijft perfect werken.
In GH staan de rolluiken nu ook beschreven als jaloezieën.
Ik heb echter geen van beide apps verwijderd dus kan ik alles aansturen via KaKu maar niet meer met stemcommando via GH.
Mogelijks foute update van Google Home?
Ik blijf deze draad toch even volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkSil
  • Laatst online: 04-06-2021
@Martijn198106: ik denk dat de KaKu App een update heeft gekregen en niet Google Home.
Ik verklaar waarom ik dit denk:
Voorheen stonden de rolluiken inderdaad als een "schakelaar" welke je via Google Home kon bedienen met het stem commando "doe rolluik nr. x aan" of "doe rolluik nr. y uit", een schakelaar dus. Ook in de KaKu App stond er "aan" of "uit".
Nu staat in de KaKu App bij de "jaloezieën" de tekst "openen" of "sluiten".
Ik heb deze morgen alle 3 onze rolluiken via Google Home het stemcommando gegeven "open rolluik nr. x" en rolluik nr. x ging netjes open. Idem voor "sluit rolluik nr. x". Uiteraard geprobeerd op alle 3 de rolluiken en alles werkt netjes.
Het zal terug even wennen worden, na meer dan een jaar het bevel "doe rolluik aan" of "doe rolluik uit" overstappen naar het meer natuurlijke "open rolluik" of "sluit rolluik".
Mijn probleem is dus duidelijk opgelost. Ik hoop dat je voor uw probleem alsnog een oplossing vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wim1928
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09-2024
Als je lampen wilt verwijderen in de Google home

Is de oplossing met opdracht... synchroniseer alle lampen...
Zo worden de lampen gesynchroniseerd met Hue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PappieDappie
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 05-06 17:55
En ik heb een dergelijk probleem met mijn Honeywell thermostaat. Via de Honeywell app kan ik de thermostaat regelen, maar via google home niet meer, sinds een week of 2. Heb het Honeywell account ontkoppelt van de google home, maar thermostaat icoon blijft in de google home app zichtbaar. Kan het Honeywell account ook niet meer opnieuw gekoppeld krijgen aan google home. Als ik de thermostaat probeer aan te spreken via google, hetzij met spraak, hetzij via een opdracht, dan krijg ik de melding van google dat de thermostaat niet verbonden is.... Geen idee hoe dit op te lossen. Probleem zit volgens mij bij google omdat de Honeywell app op zich perfect werkt????

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JJacksDaniel
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 02-05-2022
Ik had hetzelfde probleem met een wat oudere chromecast. Na wat uitproberen heb ik het als volgt opgelost:

Open de Google Home App.
  • Scroll naar de ruimte waar het losgekoppelde apparaat zich bevindt.
  • Klik op de naam van deze ruimte (bv Woonkamer).
  • Nu opent zich een lijst met de daarin opgenomen apparaten. Ga nu naar het tandwieltje rechtsboven.
  • Klik op het betreffende apparaat Wat je wilt verwijderen of ontkoppelen.
  • Nu kun je het apparaat loskoppelen of verwijderen en het apparaat is niet meer zichtbaar in de Google Home App.

[ Voor 3% gewijzigd door JJacksDaniel op 25-04-2022 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

JJacksDaniel schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:09:
Ik had hetzelfde probleem met een wat oudere chromecast. Na wat uitproberen heb ik het als volgt opgelost:

Open de Google Home App.
  • Scroll naar de ruimte waar het losgekoppelde apparaat zich bevindt.
  • Klik op de naam van deze ruimte (bv Woonkamer).
  • Nu opent zich een lijst met de daarin opgenomen apparaten. Ga nu naar het tandwieltje rechtsboven.
  • Klik op het betreffende apparaat Wat je wilt verwijderen of ontkoppelen.
  • Klik weer op het tandwieltje rechtsboven.
    Nu kun je het apparaat loskoppelen of verwijderen en het apparaat is niet meer zichtbaar in de Google Home App.
Ik gok dat ze het nu wel eens opgelost hebben ;)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJacksDaniel
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 02-05-2022
GGS_206 schreef op maandag 25 april 2022 @ 15:11:
[...]

Ik gok dat ze het nu wel eens opgelost hebben ;)
Ik had nergens de oplossing gelezen dus ik dacht ik leg uit hoe ik het gedaan heb. Het valt mij daarnaast op dat het geen logische manier is vanuit Google om oude losgekoppelde apparaten te verwijderen dus het kan zijn dat mensen er nog steeds tegenaan lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telka043
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11-11-2023
Ik heb dus een soort gelijk probleem. Mijn Honeywell T6 werkt prima met de Honeywell app. Het werkte ook in de Google Home app. Op de een of andere wijze was de verbinding verbroken met GH. Als ik GH vraag te synchroniseren zegt ze dat kan allen gesynchroniseerd worden door de gebruiker in de GH app, ik dus. Als ik een ander Google account pak kan ik deze wel koppelen. Als ik in mijn hoofdaccount wil koppelen en ik de service Honeywell kies, pakt hij deze niet. Ik heb alles al ontkoppeld, mijn T6 geheel verwijderd gehad, alle bovenstaande opties geprobeerd. In mijn GH app staat wel Thermostaat met het rode icoontje. Daarin staat dat deze offline is. Ik ben mijn ten einde raad en weet het even niet meer. Ik ben toch wel goed technisch onderlegd. Google geeft geen antwoord en bij Honeywell sturen ze me door naar Google. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Laatst online: 06-06 22:02
Ik meld mij hier ook even.

Tahoma switch rolluiken zijn wel zichtbaar in de de home app. Somfy Tahoma switch account is reeds unlinked.
Toch worden de rolluiken weergegeven en zijn ze niet te verwijderen (anders dan unlinken Somfy, wat reeds is gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-e-t-j-e
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-04 20:29

P-e-t-j-e

dapper oranje: wortheldje

Zelfde probleem hier. Ineens krijg ik melding dat klikaanklikuit niet bereikt kan worden. Als ik naar gekoppelde diensten ga zie ik wel de tado en ewpie (airco) onder "linked services" maar klikaanklikuit niet. Ik kan dan ook geen klikaanklikuit devices verwijderen omdat ik dan de linked service nodig heb maar die staat alleen ik de lijst om te koppelen, niet bij de reeds gekoppelde diensten.

Synchroniseren appaten kan alleen via de persoon die klikaanklikuit heeft toegevoegd aan Google.. dat ben ik....

Kan nu mijn lampen niet meer bedienen... hoe verwijder ik heel de koppeling tussen google en klikaanklikuit zodat ik hem opnieuw kan koppelen?

doe wat je niet laten kunt en laat wat je niet doen kunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-06 22:34
Telka043 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 20:49:
Ik heb dus een soort gelijk probleem. Mijn Honeywell T6 werkt prima met de Honeywell app. Het werkte ook in de Google Home app. Op de een of andere wijze was de verbinding verbroken met GH. Als ik GH vraag te synchroniseren zegt ze dat kan allen gesynchroniseerd worden door de gebruiker in de GH app, ik dus. Als ik een ander Google account pak kan ik deze wel koppelen. Als ik in mijn hoofdaccount wil koppelen en ik de service Honeywell kies, pakt hij deze niet. Ik heb alles al ontkoppeld, mijn T6 geheel verwijderd gehad, alle bovenstaande opties geprobeerd. In mijn GH app staat wel Thermostaat met het rode icoontje. Daarin staat dat deze offline is. Ik ben mijn ten einde raad en weet het even niet meer. Ik ben toch wel goed technisch onderlegd. Google geeft geen antwoord en bij Honeywell sturen ze me door naar Google. Iemand een idee?
Precies hetzelfde hier met een T6 en GH, als GH de verbinding eenmaal kwijt is, is er met geen mogelijkheid een nieuwe verbinding mee te maken.
Hierdoor GH compleet afgezworen hier in huis, weg met dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
Google home biedt blijkbaar na 3 maanden inactiviteit van een apparaat automatisch de optie om een apparaat geforceerd te verwijderen. Ik wacht nog een paar maanden af en hoop dat dit dan lukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daanie
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 17-08-2022
Iik had ook problemen met Google home en KAKU.
Ondanks het verwijderen van KAKU, bleef steeds terug keren. Ik had alles al ontkoppeled en weggegooid etc.
Ook ik had wen aparte groep voor niet verwijderde lampen en stekkers.

Ik heb mijn medebewoner verwijderd en daarmee was ineens alles weg van KAKU. Ondanks dat ik naar mijn weten niks via deze persoon der account heb toegevoegd.

Ik moet nog uitvinden wat er gebeurd als ik haar weer toevoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
daanie schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 13:10:
Iik had ook problemen met Google home en KAKU.
Ondanks het verwijderen van KAKU, bleef steeds terug keren. Ik had alles al ontkoppeled en weggegooid etc.
Ook ik had wen aparte groep voor niet verwijderde lampen en stekkers.

Ik heb mijn medebewoner verwijderd en daarmee was ineens alles weg van KAKU. Ondanks dat ik naar mijn weten niks via deze persoon der account heb toegevoegd.

Ik moet nog uitvinden wat er gebeurd als ik haar weer toevoeg.
Dank voor deze schop in de goede richting. De apparaten die ik niet kon verwijderen waren blijkbaar aan een 'huisgenoot' gekoppeld. Ik heb de apparaten geunlinked bij de huisgenoot, en ze zijn verdwenen..

• Ivens
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 24-04 19:14
mcsluis schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 15:07:
[...]

Dank voor deze schop in de goede richting. De apparaten die ik niet kon verwijderen waren blijkbaar aan een 'huisgenoot' gekoppeld. Ik heb de apparaten geunlinked bij de huisgenoot, en ze zijn verdwenen..
Dit geld voor mij ook. Nadat ik bij mijn echtgenote de service van ThermoSmart had verwijderd was het apparaat zelf helemaal verdwenen uit Google home. Bij mijzelf was deze service al verwijderd maar bleef de ThermoSmart maar staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stosprint
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-06-2024
ik had een gelijksoortig probleem bij de lidl app, waar ik dacht dat via google home wel eens handiger kon zijn.
Blijkt elkaar in de weg te zitten,
lampen worden door home telkens op 100% ipv 50% gezet.
in de google home app kun je een en ander verwijderen,
maar houdt er dan rekening mee, dat ook je complete lidl schema (en waarschijnlijk ook alle andere opties, hue, tuya etc) wordt verwijderd, je moet dat dan wel opnieuw instellen (stekker eruit, stekker erin, of reset via pinnetje)

Andersom werkt het anders (bij lidl), want wanneer je in google home aangeeft de koppeling met lidl te verwijderen gaat dat niet gebeuren, het lampje blijft bij beide actief.
Tot zover de budget lampjes en stekkers, voor de rest werken ze prima zoals gewenst nu.
Pagina: 1