Facetime gaat over op twee unieke / verschillende iPhones

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:27

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
MedeTweakers,

Een "probleem" waar ik de logica nog niet ik heb gevonden. Graag jullie scherpe inzicht.
Probleem: als iemand mij een Facetime-oproep doet gaan zowel mijn privételefoon áls mijn werktelefoon over. Dit is onwenselijk omdat ik werk en privé graag wil scheiden. Daarnaast wil ik vanuit controleperspectief weten hoe en waar ik te bereiken ben en vind ik het niet prettig daar geen zicht op te hebben.

Achtergrond
Ik heb twee iPhones. Van mijn werk een iPhone en privé een iPhone. Op het werk heb ik een Apple-ID aangemaakt met mijn werk e-mailadres. Privé heb ik een Apple-ID aangemaakt met mijn privé e-mailadres.

Op beide devices heb ik Facetime in gebruik.

Wat gedaan
Als ik controleer bij Instellingen > Naam/Profiel > Naam, foto, nummers en e-mail, "bereikbaar op" dan zie ik:
Op mijn werktelefoon mijn werke-mailadres + werktelefoonnummer.
Op mijn privételefoon mijn privée-mailadres + iCloud-privée-mailadres + privételefoonnummer.

Idem voor de gegevens onder Instellingen > Facetime.

Op https://appleid.apple.com/account/ zie ik op mijn werkaccount alleen werkgegevens, op mijn privéaccount alleen privégegevens.

Ik zie dus zelf nergens overlap in beide toestellen en profielen. Toch weet Apple op de een of andere manier mijn toestellen en/of accounts dusdanig aan elkaar te knopen dat ze beide overgaan. Mijn probleem is anders dan beschreven op https://apple.stackexchan...-and-on-different-devices. Dit is in mijn ogen logisch en vind ik ook wél gewenst. Dat Facetime overgaat op mijn privételefoon, privétablet en privéhorloge vind ik prima.

What's happening?

[ Voor 5% gewijzigd door Eagle Creek op 23-12-2019 10:52 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Beste antwoord (via Eagle Creek op 23-12-2019 13:33)

• whooptiedoe
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 08:52
Als ik onderstaand bericht zo lees, komt het dus doordat de persoon die je belt, zowel je privé als werk nummer heeft.

https://apple.stackexchange.com/a/254483

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:02

Harrie

NederVlaming

Ik heb geen IPhone of FaceTime, maar kan het zijn dat degene die jou belt, beide nummers aan 1 contactpersoon heeft gekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:48
En wat staat er bij bereikbaar op onder Instellingen -> FaceTime?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Fuwor schreef op maandag 23 december 2019 @ 09:30:
En wat staat er bij bereikbaar op onder Instellingen -> FaceTime?
Gescheiden. Dus werk bij werk en vv. Gelijk aan hoe ik het in de OP beschrijf onder instellingen > account.

[ Voor 23% gewijzigd door Eagle Creek op 23-12-2019 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Harrie schreef op maandag 23 december 2019 @ 09:23:
Ik heb geen IPhone of FaceTime, maar kan het zijn dat degene die jou belt, beide nummers aan 1 contactpersoon heeft gekoppeld?
Hmm.. Dan neem ik aan dat FT dus de uitgaande call naar beiden doet. Heb hier nog niet van gehoord maar het zou technisch vast wel mogelijk moeten zijn. Heb je hier een bron van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:02

Harrie

NederVlaming

Eagle Creek schreef op maandag 23 december 2019 @ 10:04:
[...]

Hmm.. Dan neem ik aan dat FT dus de uitgaande call naar beiden doet. Heb hier nog niet van gehoord maar het zou technisch vast wel mogelijk moeten zijn. Heb je hier een bron van?
Nee geen bron, was gewoon een gedachtenspinsel. Denk dat andere FT gebruikers hier meer over kunnen zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Harrie schreef op maandag 23 december 2019 @ 09:23:
Nee, dat is niet logisch. FaceTime kan dit niet, net zoals je telefoon zelf dat niet kan.

Omdat beide iPhones zijn én omdat Apple best handig is kan het goed zijn het andere nummer is toegevoegd aan jouw AppleID. Hiervan heb je ooit een melding gehad op je scherm met de vraag of nummer 06-88888888 toegevoegd moest worden aan FaceTime.

Om dit ongedaan te maken: https://support.apple.com/nl-nl/HT201349 (en dan stap 4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echt niet.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05 07:34

Echt niet.

Gewoon niet.

Eagle Creek schreef op maandag 23 december 2019 @ 10:04:
[...]

Dat zal niet het geval zijn. Mijn ipad zonder simkaart gaat ook over op facetime wanneer ik gebeld word op mijn iphone. Het zal dus een Apple 'handigheidje' zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Zie mijn OP. Dit is dus niet het geval (Telefoonnummers staan niet gemengd) en dus geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Echt niet. schreef op maandag 23 december 2019 @ 10:32:
[...]

Dat zal niet het geval zijn. Mijn ipad zonder simkaart gaat ook over op facetime wanneer ik gebeld word op mijn iphone. Het zal dus een Apple 'handigheidje' zijn.
Maar jouw iPad en iPhone hebben hetzelfde Apple ID en/ of e-mailadres geconfigureerd neem ik aan. Dat is hier bij de twee iPhones dus uitdrukkelijk niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Heb je al gekeken of de nummers staan onder Instellingen -> FaceTime (bij beide apparaten+je iMac/Macbook of iPad?)

Kijk dan ook nog eens onder: Instellingen -> iCloud -> Naam, nummers en e-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
sypie schreef op maandag 23 december 2019 @ 10:44:
Heb je al gekeken of de nummers staan onder Instellingen -> FaceTime (bij beide apparaten+je iMac/Macbook of iPad?)

Kijk dan ook nog eens onder: Instellingen -> iCloud -> Naam, nummers en e-mail.
Zie mijn startpost aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Dan blijft nog de vraag: heb je ook op je iPad of Mac naar deze instellingen gekeken, mits aanwezig uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamisaus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05 07:42
Ik vermoed dat de functie "Bel via andere apparaten" aan staat waardoor je telefoons tegelijk over gaan.
Deze vind je in instellingen>Telefoon>Bel via andere apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
sypie schreef op maandag 23 december 2019 @ 10:54:
Dan blijft nog de vraag: heb je ook op je iPad of Mac naar deze instellingen gekeken, mits aanwezig uiteraard.
Er is geen iPad of Mac in dit verhaal. Er zijn twee iPhones. Op mijn prive-iPad heb ik zeker geen werkgegevens opgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Bamisaus schreef op maandag 23 december 2019 @ 11:16:
Ik vermoed dat de functie "Bel via andere apparaten" aan staat waardoor je telefoons tegelijk over gaan.
Deze vind je in instellingen>Telefoon>Bel via andere apparaten.
Op mijn werktelefoon:
Optie is niet beschikbaar in menu. Item bestaat niet.

Op mijn
Optie staat op "indien dichtbij" en de devices die daar genoemd staan zijn privéitems, zoals mijn privéiPad.

En dit is precies zoals ik het verwacht. Met mijn privéiCloud-account zijn er meerdere apparaten gekoppeld. Met mijn werkiCloud-account is er één device gekoppeld en dat is één iPhone. En toch ontvangt deze werkiPhone Facetime-oproepen van privé.

[ Voor 21% gewijzigd door Eagle Creek op 23-12-2019 11:37 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• whooptiedoe
Als ik onderstaand bericht zo lees, komt het dus doordat de persoon die je belt, zowel je privé als werk nummer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
sypie schreef op maandag 23 december 2019 @ 10:13:
[...]

Nee, dat is niet logisch. FaceTime kan dit niet, net zoals je telefoon zelf dat niet kan.
Ik zie niet in waarom niet. Een klassiek telefoongesprek is technisch heel anders dan en Facetime-oproep. Het is maar net hoe men dit heeft ontworpen en geprogrammeerd, dunkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
whooptiedoe schreef op maandag 23 december 2019 @ 11:51:

Kiiiiiijk! Dáar lijk je dus inderdaad - onderbouwd - gelijk te hebben, in het verlengde van de eerder gemaakte opmerking. Vanuit een bepaalde gedachtegang ook wel logisch: ik probeer een persoon te bereiken, ongeacht zijn/haar device, locatie of nummer.

Hoe ben je op deze link geland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whooptiedoe
Eagle Creek schreef op maandag 23 december 2019 @ 13:33:
[...]

Hoe ben je op deze link geland?
Ik heb gebruik gemaakt van mijn zeer goede vriend, Google ;)
Op Google heb ik de volgende zoektermen gebruikt "personal calls on work iphone multiple icloud accounts".
Daaruit kwam deze link.
Pagina: 1