EARC naar HDMI audio converteren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Situatie:
- TV (LG C9) met EARC functionaliteit
- Versterker (Denon 3808) die HD-audio kan afspelen via zijn HDMI inputs maar geen ondersteuning voor (E)ARC heeft.

Ik zoek:
- Een converter die EARC omzet naar HDMI audio.
- De converter moet Dolby Digital, Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD, Linear PCM (meerkanaals), DTS en DTS-HD kunnen omzetten naar HDMI.

Ik had zelf al deze converter gevonden die ARC kan omzetten naar SPDIF. Die is niet interessant voor mij want deze geeft geen HD-geluid en bovendien heeft de TV gewoon een SPDIF-uitgang waardoor ik deze functionaliteit dus al heb.

Kent iemand een converter die EARC kan omzetten naar HDMI audio?

Edit: inmiddels zelf iets gevonden, de Marmitek Connect AE24. Deze lijkt te doen wat ik wil, hoewel ze geen EARC vermelden in de spec. Ook is hij aardig aan de prijs.

[ Voor 14% gewijzigd door ari3 op 23-12-2019 02:10 . Reden: Zelf iets gevonden ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-06 16:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hoe wil je dat precies aansluiten? Je wilt de TV dan zien als een bron en de receiver als ontvanger en die extractor gaat daar tussen? En diezelfde hdmi kabel zit in de output van de receiver (om beeld van andere bronnen door te geven?). En het "afgetakte" hdmi audio signaal doe je dan in een audio input van je receiver?

Ik denk eerlijk gezegd niet dat je TV die audiosignalen over de hdmi aansluiting zal geven als er geen eARC handshake is? Dat extracten van de audio is niet zo spannend. Wat gebeurt er als je de "eARC" aansluiting van je TV op een hdmi input van je receiver aansluit ? Krijg je dan HD audio?

Klinkt al met al vrij hopeloos eerlijk gezegd. Voor (op atmos na, maar dat noem je net niet) zeer minimale meerwaarde :o.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acid_rain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-06 20:15
Hallo ari3, heb je de Marmitek nog aangeschaft en getest voor HD-audio?

Hegel H190, Marantz Cinema 40, KEF R11, KEF R6 META, 2x KEF Q350, 4x KEF Q50A, ELAC Sub 2070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Nee, niet aangeschaft omdat ik een review vond waarbij aangegeven werd dat de instellingen niet behouden blijven als het apparaat uitgeschakeld wordt. Dat betekent dat het apparaat niet weggezet kan worden achter het AV meubel. Voor mij daarom onbruikbaar.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acid_rain
Vandaag wordt hij geleverd, vanavond dus testen! Doel is puur de audio extractor functionaliteit, dus zodat ik het 4k HDR signaal behoudt alsook HD-audio naar de receiver.

Hegel H190, Marantz Cinema 40, KEF R11, KEF R6 META, 2x KEF Q350, 4x KEF Q50A, ELAC Sub 2070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonniee1972
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 19-03 15:18
En werkt deze met earc? Ik zoek zelf namelijk ook een converter voor earc. Maar kan inderdaad niks vinden mbt de ondersteuning van earc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acid_rain
ik krijg het earc niet werkend. Het HD audio extractor gedeelte functioneert echter wel prima. Instellingen blijven ook behouden als het apparaat uitgeschakeld wordt. Merk wel dat ik ca. 1x per week een power cycle moet doen (ik laat hem continue aan staan) omdat het beeld bijvoorbeeld heel groen wordt weergegeven.

[ Voor 1% gewijzigd door acid_rain op 25-04-2020 13:53 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander099
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 24-06-2021
Was ook naar zoiets op zoek. Kreeg toevallig vandaag de volgende tip, alleen die prijs....

https://thenaudio.com/

Wat ik op die site zie: US $149,- plus US $39,- shipping to Europe plus wat er waarschijnlijk nog bij komt aan invoerheffingen en hoe het allemaal heten mag. Eerst eens verder zoeken naar een betere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acid_rain
OK dat ziet er wel veelbelovend uit Sander099. Ze adverteren specifiek met eARC! Ik wil mijn Marmitek Connect AE24 verkopen, gebruik hem niet meer. Hij werkt prima om bv in Windows je 4k resolutie uit te sturen naar het apparaat, welke vervolgens het HD-Master / TrueHD audio extraheert en naar je versterker leidt. De TV geeft vervolgens het 4K beeld/film weer.

Maar als je gaat gamen, en ik stuur dan een 1440p signaal uit, dan krijg ik niet de 120Hz functie werkend op mijn LG C9. Althans, niet stabiel of helemaal niet.

Als je geen games speelt en het je alleen om de HD audio uit de films te doen is, dan functioneert hij prima (op de wekelijkse power cycle na, tenzij je hem ook uit zet na ieder gebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander099
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 24-06-2021
En wat te denken van deze:

https://www.amazon.nl/HDM...id=pla-944280351324&psc=1

Ik weet het niet zeker, want ze noemen wel 7.1 audio maar niet expliciet DTS-HD, Dolby True HD, DTS:X, en Dolby Atmos. Maar 7.1 moet wel DTS-HD of Dolby True HD zijn en Dolby Atmos en DTS X kunnen weer respectievelijk in een Dolby True HD of DTS-HD signaal verpakt zitten...

[ Voor 0% gewijzigd door sander099 op 16-10-2020 21:14 . Reden: onbedoelde smiley verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCkY82
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05 15:39
Hoi,
Zojuist kwam ik dit topic tegen in mijn zoektocht naar een oplossing voor eARC naar HDMI voor AV receiver zonder eARC.

Zelf vond ik ook deze nog: https://www.amazon.com/dp/B08FR4771P/
Er zullen inmiddels wel meerdere van dit soort apparaten zijn.
Pagina: 1