Soundbar met dolby atmos en achterspeakers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carman1971
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-10 20:30
Nu ik steeds betere reviews zie over soundbars overweeg ik om mijn versterker met 5.1 speakerset eventueel in te ruilen voor een dolby atmos soundbar. Mijn vrouw zou het liefst wat soberder hebben dus geen kasten van luidsprekers meer voorraan.

Mijn probleem is :

de beste dolby atmos systemen gebruiken nog altijd achterspeakers , bvb Samsung C49RG94SSU

voor mijn huidige 5.1 lopen er luidsprekerkabels naar achter in de muren.

bij de soundbars is die verbinding draadloos maar heb je wel 230 v aansluiting nodig.Maar heb geen stopcontacten bij de achter speakers

eigenlijk zijn er 3 oplossing :

Of wel gebruik ik de luidspreker kabels als 230 v aansluiting ? Kan dit ? ik heb wel voldoende stopcontacten vooraan bij de versterker en TV.

ofwel een soundbar die nog aansluitingen voor de achterspeakers heeft op de soundbar.

of wel de soundbar koppelen aan mijn denon versterker en de sound doorsturen naar achterspeakers ? Kan dit ?

Ik denk dat ik nu niet de enige ben die dit probleem heeft die wil overschakelen van suroundset naar Soundbar en dit zonder zijn living te moeten verbouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-10 21:17
Als ik de Samsung C49RG94SSU opzoek kom ik bij een monitor uit. Wellicht bedoel je de Q90R?

Je kan de luidsprekerkabel als 220V verlengsnoer gebruiken.
Ik denk dat ik nu niet de enige ben die dit probleem heeft die wil overschakelen van suroundset naar Soundbar en dit zonder zijn living te moeten verbouwen
De bedoeling van een soundbar is het tegenover gestelde inderdaad. Aansluiten en klaar.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."