Welke laptop kopen voor 5000,-

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GreenGolf3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-11-2025
Hoi,

I.v.m. een pc-prive project ga ik een nieuwe laptop kopen. Nu ben ik tussen een aantal machines aan het kiezen, maar welke zou ik het beste kunnen aanschaffen?

Acer 527TE
Asus L8400C
IBM thinkpad 21m

Greetz

Specs workstation Nikon D200 / 17-55 F/2.8 / SB-800 / 24-120

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

1.\ kijk ook ff naar Dell, die leveren veel beterz spul dan topline
2.\ UTFS, search, we hebben al veel topics gehad met pc prive projecten waar je max. 5000,- mag uitgeven.
3.\ neem Dell weet je sekers dat je goed zit, ik heb zelf sindskort ook een Dell Inspirion 4000 ook via ppproject en hij bevalt me zeer goed :)

[edit]
oops geen topline.

maja allemaal top laptopjes alleen zal ik ook ff naar Dell kijken want je krijgt er veel meer spul voor het zelfde geld dan dat je een laptop koopt bij asus of acer

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Mijn advies luidt ook koop een Dell,
Ik heb er net een gekocht en deze bevalt mij prima. Voor F5000 heb je al een hele mooie inspiron

Verwijderd

Absoluut een Thinkpad - zonder twijfel.

Sinds we op de zaak naar TP's zijn overgeschakeld (voorheen Toshiba en Dell) is het aantal servicecalls dramatisch gekelderd.

Die dingen zijn heerlijk stabiel, met uitstekende keyboards (belangrijk!) en schermen. Dell Inspiron is zinloos zwaar, lomp en gammel. Latitudes zijn op zich wel OK, maar liggen al snel in de pricerange van IBM.

Waarom trouwens geen A22m?

Verwijderd

Als ik jou was zou ik ook voor een Dell gaan. Ik hoor namelijk bijna alleen maar positieve dingen over Dell. Met name het scherm van een Dell is toch wel zo'n beetje het beste wat je momenteel kan krijgen.

Ik ga zelf ook voor een Dell Inspiron 8100 (8100/0806) met de nieuwe Pentium III-M

• Torrac
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08-2025

Torrac

The Barbarian Wolverine

Mijn persoonlijke mening is hier op Toshiba.

I believe what I want to Believe

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 06:58

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Mijn 486dx75 :P

nee grapje, ik heb een Dell Latitude 750 en die bevalt prima.

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

Dell

(Inspiron 4000 ofzo, mijn vader heeft een Inspiron 8000, dat ding is zooo wreed, :9~ khoud de specs even voor me, anders wordt iedereen jaloers)

Verwijderd

Ahhhh damn ik was ff kijken op Dell.nl, ff die met 1.13 ghz gekeken, lederen draagtasje, 2e accu, 8275 piek excl btw

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 10:40

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Heb 1,5 jaar een Acer TM 342T en behalve de batterij (is al een keer vervangen) bevalt ie uitstekend. Het mooie eraan is dat ie maar 2 cm dik is en niet zo zwaar (ik hoef geen halve desktop in de trein mee te zeulen)... Er zijn bij acer nu ook nieuwe modelen met betere beveiliging tegen diefstal en shock protectie

Cogito Ergo Credo

• warlord
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-07 08:21

warlord

Ik werk zelfmet een DELL inspiron 4000
14,1" en ik moet zeggen dat ik super tevreden ben over dat schermpje.
Laatst zat ik achter zo'n Asus laptop (ook 14,1") maar kon toch echt niet tippen aan een DELL hoor....omnog maar niet te spreken over compaq en Acer, want daar heb ik veel geauwehoer mee gehad.

wat 15" betreft heb ik geen ervaring met DELL of andere merken.
In iedergeval de 14,1" van DELL is TOPPIE!!

succes met de aanschaf :)

• GreenGolf3
hmmm, als ik de reacties hier zo lees, dan komt Dell erg goed uit de bus. Is er een fatsoenlijke Dell Inspiration voor 5000,-?? Ik heb net in de pricewatch gekeken, maar ik kan niets vinden..... of heb ik verkeerd gekeken :?

edit: typo

Verwijderd

Siemens Lifebook series.
topklasse!

• GreenGolf3
Ik moet beter kijken :)

Net ff op de site van Dell geweest. Die Inspiron 8000 is een lekker ding :Y) En voor FL 4800,-!!!

• warlord

warlord

inderdaad, op de DELL site kan je je eigen laptop "samenstellen" voorzover mogelijk.

Ik heb ook een half jaar gezocht naar een cool ding.
Ik ben super te vreden met mijn DELL

• BaBy-G
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-04 02:45
Dell Dell Dell...
geen twijfel mogelijk... *D

Man - a being in search of meaning

Verwijderd

Dell-advies += 1;

Ik heb een Dell Latitude en die bevalt ook uitstekend :)

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07-2023
ik ga ook maar eens bij me pa zeiken voor een Dell inspiron 8000 met de geforce 2 go erin B-)...die schopt zwaar kont gewoon !!

Linux is zo cool dat ik het koud heb

Verwijderd

Kijk eens op www.dynamism.com voor superlichte laptopjes :) Dat is dus echt :9~

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 21-07 11:17

Gutteguttegut

CEO of TFD

OK..zoals wel blijkt is Dell favoriet... en dat kan ik alleen maar beamen!!! Helemaal nu ze standaard 3jaar onsite garantie hebben! Ik heb ook een Dell Latitude PIII 450 en echt top, nog nooit in de steek gelaten, nog een voordeel van deze Dell -> touchpad en een sticky! :9

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• GreenGolf3
Whow 3CLipZ

Da's lekker, en zeker voor die prijs!!! Niet verkeerd. Ik denk dat het een Dell gaat worden..... Ik weet het zeker :)

Thanks allemaal voor de reacties!

Edit: typo

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Anders neem je een 'Gericom'
Heeft m'n pa gekocht bij de LidL voor Fl. 4444,- en als je daar dat lompe winME af schopt en win2k erop zet is ie toppie.
Specs = P!!! 1 Ghz, 256 Mb RAM, 20 Gb HD, 12/40 speed DVD, 15,1" TFT, floppy (duh), SiS shared video ding (enige brakke onderdeel), TV-out, firewire, enz.
Dus wel een lekker bakkie dacht ik zo, zeker voor dat geld.
Ziet er nog mooi uit ook, inclusief draagtas (geen leer maar ja....), lader en accu.
Ik lijk wel een verkoper maar hij is gewoon erg goed voor dat geld.

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Dell is wel ok ja

Tjielp... een vogel.

• Dries Arnolds
  • Laatst online: 22-06 18:40

Dries Arnolds

*bling bling*

Die Asus zou ik zeker afraden. In vergelijkende snelheidstests (C'T en C!T) komen de Asus laptops er altijd langzamer uit.

Ik heb zelf een Dell Latitude en ik ben er erg tevreden over.

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 19:40
Ben ik blij dat jullie allemaal zo positief zijn over Dell. Heb maandag mijn nieuwe Dell 4000 besteld. Maar met een dvd i.p.v een cd-rom en 128 mb geheugen i.p.v 64. Ook heb ik gelijk een combo modem/nic gekozen. Ben in totaal met verzending zo'n 4600 piek kwijt wat ik persoonlijk niet veel geld.

ik heb mijn keuze gemaakt op basis van een test in de computer totaal. Hier kwam dell als beste prijs kwaliteit verhouding uit.

Nu nog wachten en dan hebben we weer iets nieuw speeltje :)

Verwijderd

en Jewel kent iemand dat merk? En heeft iemand daar ervaring mee? Ze leveren goede specs voor weinig en ze kwamen als best getest in http://www.computertotaal.nl/testlab/overzicht.phtml

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

ik heb dus ook de 4000. zie 1 van de eerste posts. hij bevalt me goed.

TIP
als je meer geheugen wilt hebben in je laptop, koop die dan bij de locale hardwareboer. heb ik ook gedaan scheelde me 200,= piek :)

• Steije
  • Laatst online: 19-08 17:14
Heb gister een Sony Vaio PCG-FX103 gekocht, iets van fl 4100 piek geloof ik, echt een fijn machientje :9

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:54

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ik heb net een Toshiba Satelite 1800 met een celly 800, DVD, 128mb, 15 Gb gekocht, kost maar 3780 piek, zit alleen een oude trident 9880 videokaart in maar doet het desondans toch goed.

De P-III modellen hebben zelfs een Geforce videokaart :P

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

'k heb vorige week een Dell inspiron 8000 gekocht (met extra geheugen voor een gratis Digicam) met GF2Go.
Om te smullen dus en duidelijk de beste specs voor de laagste prijs!

• Remenic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:06
Hmmmmmmmmm een IBM Thinkpad 21m voor 5000,-?

Ik denk dat ik maar eens moet gaan sparen voor een vervanging van mijn TP 600E...

IBM is echt goed. Ik heb nog _NOOIT_ problemen met dat ding gehad.

En ik heb die nieuwe 21m (als 't die was) dingen gezien, ze zijn dun, hebben een VETTE resolutie van 1400x1024 ofzo, en zien er super gelikt uit.

IBM, dan weet je tenminste ECHT zeker dat je goed zit.

edit:
Oh, en bij mijn TP 600E heb ik als ik van heel schuin kijk dat ik geen hol meer zie, bij de 21m heb je dat TOTAAL niet! (tenminste, die versie die ik zag dan..., als ik jou was zou ik 't nog wel ff nachecken voor de zekerheid, als dat zo belangrijk voor je is)

Verwijderd

TOSHIBA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :9~
[oftopic]
ik heb een T1850C >:) dat is een oude 386 op 40mhz en 120mb hdd :)
[/oftopic]

• warlord

warlord

DELL.......

Je krijgt er spijt van als je iets anders neemt, echt!!!

• jbcyber
He ik kan je dinsdag mijn ervaring medelen wat betreft dell. Ik heb vorige week maandag middag mijn dell inspirion 4000 besteld (met extra geheugen en digi cam). Als de informatie op de site kopt dan zou hok dinsdag bij mij thuis op het bureau moeten staan. Als dit inderdaad zo is dan is de service die dell biedt uitstekend te noemen.

Ze zorgen voor duidelijke informatie houden je op de hoogte van het productie proces en voor eventuele andere vragen kun je altijd bellen.

Dus nog twee dagen wachten en ik ehb mijn speeltje ook binnen :)

• jorammeke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:46

jorammeke

OpperPrutser

Ik zou voor de Compaq Armada E500 gaan.
Lopen uiterst stabiel met win2k en gewoon een strak design zonder kerstversiering.

7510Wp / Daikin Altherma 4 / HA / ESP's en andere rommel

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

lama |:(

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Op zondag 05 augustus 2001 21:51 schreef Metalium- het volgende:
lama |:(
plaats dan ook nix.

• actieman
  • Laatst online: 30-07 10:38
ach werk op kantoor veel met Dell, maar koop zelf eigenlijk altijd toshiba.

Dell ziet er leuk uit en is best goed, maar m'n p3-700 toshiba Satellite Pro 4600 start (vreemd genoeg ;) toch echt een stuk sneller op dan een inspiron 8100 (p3-1ghz etc.)

Verder zou ik eerst ff kijken wat je ermee zou willen gaan doen?

Grote HD? 10gb? 20gb?
Geforce2Go videokaart?
GRoot beeldscherm? 14" of 15" ??
DVD?
CDRW?
128mb of 256mb? (evt zelf bijkopen, pc133 dane-elec is vrij goedkoop te krijgen)

I’m not like the OTTERS

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-08 10:09
Ik ga met de meerderheid mee...

Ik tiep dit in op mijn Dell Latitude C600 met 100mbit netwerkkaartje/V90 modem.
Geweldig ding! Supersnel, goed toetsenbord en een prima 14" scherm.

Drie maanden geleden 4300 piek ex. btw.

Dell bellen en een beetje onderhandelen, dan krijg je ook nog wat van de prijs af, of een DVD-speler zonder meerprijs.

Houdoe

• jbcyber
Iik heb inmiddels mijn dell inspirion 4000 ontvangen.

Ik heb hem maandag-middag besteld en kreeg hem gister (dinsdag)middag binnen er zijn in totaal dus 7 werkdagen overheen gegaan. Ik vind dit heel netjes van dell.

Nu over de laptop zelf. Ik heb helemaal NIET te klagen. De service is perfect. De dvd werk heel mooi. Ook is het scherm van 14.1 inch zeker de moeite waard. Iemand anders kan goed meekijken op je scherm zonder dat het er van de zijkant wazig uit ziet. Over de toetsaanslag (of hoe noem je dat)hoef je ook niet te klagen. Ik kan er goed op typen en ik ben er normaal heel kritische in wat het typern op het toetsenbord betreft.

Het interne modem en de netwerkadapter werken perfect. Ook is het fijn dat er onder sommige toetsen nog andere functies zijn verstopt zoals het haredr en zachter zetten van het geluid.

Ik hoed dus alles behalve te klagen. Hoop dat je je keuze nu kunt maken na dit topic.

Veel sterkte

• Solarsparc
  • Laatst online: 17:36
Over Asus gesproken (ok, was al een aantal reply'tjes omhoog), heeft iemand al kunnen ontdekken waar je die kunt kopen?

Ow enne, EaS, die HP van jou (5470) is er eentje uit de pavilion serie - niet verkrijgbaar in Nederland. Ik heb er in de US bij gestaan, 't is dat m'n ouders het geld niet zo snel konden overmaken, anders had ik er 1 gehad... *snik*
Pagina: 1