Schade na wasstraat

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:51
Waarschijnljik niet het eerste topic hierover, maar aangezien ik weinig topics kon vinden met de oplossing / uitkomst na een schade door wasstraat wil ik gewoon even mijn ervaring delen en ben benieuwd naar jullie advies / mening over vervolgstappen.

Ik was al enkele jaren mijn leaseauto en daarvoor mijn prive auto in een wasstraat zonder enige problemen. Na inleveren van de leaseauto, is het bij de allereerste wasbeurt in mijn 'nieuwe' 2e handse prive auto raak. Ik heb de auto op 3 december opgehaald waarbij hij echt in nette staat opgeleverd is. Hij was keurig netjes gepoetst misschien wel gepolijst, geen grote krassen / schades (het is een ex lease, dus die hebben sowieso weinig schades).

Nu gisteren 21 december wil ik de auto voor het eerst wassen. Bij de wasstraat (een andere dan ik normaal bezoek) viel mij achteraf als eerste op bij de auto voor mij dat de jongen de velgen afspoelde met een hogedruk en daarna met een natte wisser / mop op steel met een horizontale beweging de achterruit en achterklep / bumper afveegde. Die deed hij dus niet eerst met de hogedruk. Na uit de wasstraat te zijn gekomen bij het stofzuigplein zie ik ineens 2 vrij diepe krassen verticaal hoog op het rechterachterportier en allemaal kleine zandkrasjes horizontaal op de achterbumper. Beide zaken waar ik 99% zeker van weet dat ze er nog niet waren bij inrijden van de wasstraat.

Die jongen erbij gehaald voor de 2 krassen (de bumper zag ik toen nog niet) welke hij ontkende dat die door het apparaat gekomen waren maar wilde wel een schadeformulier invullen met mij. Daar heb ik nu een email van gehad waarin het volgende staat:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ga gewoon eerlijk mijn bevindingen vertellen en waarom ik zeker denk te weten dat het door de wasstraat komt. Er wordt gesproken over het terugkijken van een video van het wassen. Daarop zal wellicht dat vegen van de achterbumper zichtbaar zijn. Iedere respectabele wasstraat weet waarschijnlijk wel dat je eerst afspuit en dan pas veegt. Verder wordt het geheel natuurlijk lastig te bewijzgen tenzij je altijd voor inrijden van zo'n straat fotos rondom je auto gaat maken. Ik verwacht komende week teruggebeld te worden door hun 'schade-expert'.

Hebben hier misschien nog mensen advies of ervaringen om tot een zo bevredigend mogelijke oplossing te kunnen komen?

Heb evt ook nog een rechtsbijstand en allrisk verzekering.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Jep, welles nietus verhaal incoming.

Zou gewoon even wachten op het telefoontje van de "schade expert"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:35

Kraz

Saving the world

Ik geloof dat er bij elke wasstraat wel een formulier hangt waarop staat dat ze voor vrijwel geen enkele schade verantwoordelijk zijn. (Bij tankstations althans)

Heb ooit eens een deukje gehad aan de achterkant door de wasstraat. Die borstel kwam toen te dichtbij.
Eigenaar van het tankstation verwees me alleen maar naar de voorwaarden die bij de ingang hingen.

De uitdeuker zei dat t vaker voorkwam en vaak rond sneeuwperiodes aangezien de sensoren dan te vies worden en niet alles registreren.

Ben benieuwd in hoeverre je coulance krijgt. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Kraz schreef op zondag 22 december 2019 @ 22:21:
Ik geloof dat er bij elke wasstraat wel een formulier hangt waarop staat dat ze voor vrijwel geen enkele schade verantwoordelijk zijn. (Bij tankstations althans)

Heb ooit eens een deukje gehad aan de achterkant door de wasstraat. Die borstel kwam toen te dichtbij.
Eigenaar van het tankstation verwees me alleen maar naar de voorwaarden die bij de ingang hingen.

De uitdeuker zei dat t vaker voorkwam en vaak rond sneeuwperiodes aangezien de sensoren dan te vies worden en niet alles registreren.

Ben benieuwd in hoeverre je coulance krijgt. :)
Die voorwaardes zijn leuk, maar gaan niet altijd op. Uiteindelijk zijn ze wel verantwoordelijk. Je betaalt ze er zelfs voor. Als je hard kan maken dat de schade komt door de verkeerde spullen te gebruiken heb je een sterke zaak.

Die voorwaardes stellen niks voor:
https://www.google.com/am...et-aansprakelijk-bordjes/

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:15
Leuk zo'n bordje, maar dat gaat hun geen uitsluiting van de aansprakelijkheid opleveren. Je zult moeten kunnen bewijzen dat de schade er voordien nog niet was, ende hoogte van de schade laten taxeren.

Dan gewoon aansprakelijk stellen.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:07

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Is het een optie dat de krasjes er al waren maar door de verkoper degelijk gemaskeerd door een glaze/wax/whatever-laagje wat er in de wasstraat af gewassen is?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Gonadan schreef op zondag 22 december 2019 @ 22:40:
Is het een optie dat de krasjes er al waren maar door de verkoper degelijk gemaskeerd door een glazen/wax/whatever-laagje wat er in de wasstraat af gewassen is?
Dit lijkt mij een zeer mogelijke casus. @Snuurtje kun je eens wat foto's laten zien van de schade?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:34
Erg vervelend, helaas zelf ook twee keer schade gehad bij een wasstraat.

1x Bij een kleine wasstraat, gelijk contact met de eigenaar en die heeft het in overleg buiten de verzekering om geregeld.

1x Grotere organisatie, wat mij ook bij jou het geval lijkt. Helaas krijg je dan inderdaad een welles-nietes situatie. Ondanks alle bewijzen bleven ze volhouden dat het niet aan de wasstraat heeft gelegen. Rechtsbijstandsverzekering heeft uiteindelijk het schadebedrag uitgekeerd omdat een zaak aanspannen duurder was dan het afkopen. Ik zou deze dus zeker inschakelen in jou situatie.

Overigens blijf ik het apart vinden dat bijna alle wasstraten steevast zeggen dat er geen schade kan ontstaan door de wasstraat. Het lijkt wel alsof de verkopers van die machines hun sales praatje erg goed doen. Met zo veel variabelen kan je dat simpelweg niet garanderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:54

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ik heb ook zo vaak gehad dat ik dácht dat een bepaald iets recht was ipv scheef, of dat iets geen kras had maar toch wel, etc. etc.

Er is vast een term voor die ik niet ken, maar ik denk dat heel veel mensen zich niet realiseren hoe slecht ze eigenlijk kijken soms en hoe verkeerd ze dingen onthouden.
Die krassen kunnen er prima al langer hebben gezeten, je gaat dat echt niet kunnen bewijzen. En hele diepe krassen (waarbij de toplaag echt weg is) krijg je echt niet zomaar. Dan moet je echt bewust met een scherp object aan de slag gaan. Die paar zandkorreltjes maken wel 'swirls', maar krassen... nee dat gaat er bij mij niet in.

Als ik de wasstraat was, had ik exact hetzelfde gereageerd. Op deze manier kan iederéén wel een schadeclaim neerleggen bij zo'n bedrijf en dat lijkt me nou ook niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
True schreef op zondag 22 december 2019 @ 22:49:
[...]

Dit lijkt mij een zeer mogelijke casus. @Snuurtje kun je eens wat foto's laten zien van de schade?
Zal morgen ff fotos maken. Heb hier zeker over getwijfeld, echter die in de deur zijn dusdanig diep dat ik die bij aankoop inspectie echt wel gezien had. Krasjes in de bumper zijn er veel maar oppervlakkig. Heb goede hoop dat die er met polijsten wel uit gaan. Deze zijn exact overeenkomstig met de beweging die die gozer met zn borstel maakte incl het feit dat er totaal nog niet gespoeld was op dat moment en de auto aardig vies was. Het zal inderdaad hopen op coulance moeten gaan zijn en anders rechtsbijstand. Op welke verzekering heb jij dit toen gedaan @BlackMonkey rechtsbijstand consument of verkeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Icephase schreef op zondag 22 december 2019 @ 23:13:
Ik heb ook zo vaak gehad dat ik dácht dat een bepaald iets recht was ipv scheef, of dat iets geen kras had maar toch wel, etc. etc.

Er is vast een term voor die ik niet ken, maar ik denk dat heel veel mensen zich niet realiseren hoe slecht ze eigenlijk kijken soms en hoe verkeerd ze dingen onthouden.
Die krassen kunnen er prima al langer hebben gezeten, je gaat dat echt niet kunnen bewijzen. En hele diepe krassen (waarbij de toplaag echt weg is) krijg je echt niet zomaar. Dan moet je echt bewust met een scherp object aan de slag gaan. Die paar zandkorreltjes maken wel 'swirls', maar krassen... nee dat gaat er bij mij niet in.

Als ik de wasstraat was, had ik exact hetzelfde gereageerd. Op deze manier kan iederéén wel een schadeclaim neerleggen bij zo'n bedrijf en dat lijkt me nou ook niet de bedoeling.
Ik doe dit ook echt niet zomaar he. Ik heb tegen jullie geen reden om te liegen verder. Was nu al zo'n 6 jaar mn autos in de wasstraat en echt wel eens een klein mini krasje opgemerkt oid die ik nog niet eerder zag. Maar dan ga je daar geen issue van maken, je kan niks bewijzen en een enkel krasje is zo weg te werken. Maar nu is het zoveel en in 1x dat ik echt perplex stond dat dat kan bij een wasstraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:54

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Snuurtje schreef op zondag 22 december 2019 @ 23:19:
[...]

Ik doe dit ook echt niet zomaar he. Ik heb tegen jullie geen reden om te liegen verder. Was nu al zo'n 6 jaar mn autos in de wasstraat en echt wel eens een klein mini krasje opgemerkt oid die ik nog niet eerder zag. Maar dan ga je daar geen issue van maken, je kan niks bewijzen en een enkel krasje is zo weg te werken. Maar nu is het zoveel en in 1x dat ik echt perplex stond dat dat kan bij een wasstraat.
Ik zeg niet dat het niet zo is, maar naar mijn mening ken je je nieuwe auto nog niet zo goed (zeker niet als je die niet eerder hebt gewassen zelf) qua krasjes en dergelijke dus ik zou zeker de kans dat de kras er simpelweg al zat ook niet uitsluiten.
Verkopers zijn tegenwoordig heel goed in het maskeren van dit soort krassen. En polijsten van een auto vóór verkoop gaat niemand doen hoor, dat is een best arbeidsintensief en dus duur klusje, daarmee maak je je auto's simpelweg te duur t.o.v. de concurrentie. Een beetje wax doet op het oog al heel veel en kun je op zaterdag door een weekendhulpje laten doen.

Shit happens, is wat ik wil zeggen. Als je kunt bewijzen dat de wasstraat schuldig is, zou ik het zeker bij hen in rekening brengen maar anders zou je misschien beter je energie op andere zaken richten?

Oh en comments zoals 'je denkt toch zeker niet dat als iemand mijn spullen beschadigt ik dat zomaar over m'n kant laat gaan??!?!!!11one!1' incoming... BEWIJZEN dames en heren, BEWIJZEN is wat je daarvoor nodig hebt. Geen vermoedens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:34
Snuurtje schreef op zondag 22 december 2019 @ 23:16:
[...]

Op welke verzekering heb jij dit toen gedaan @BlackMonkey rechtsbijstand consument of verkeer?
Consument. Al moet dat natuurlijk niet uitmaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icephase schreef op zondag 22 december 2019 @ 23:13:

Nou wasstraten kunnen ook lange krassen over de hele zijkant van je auto maken.

Heb het zelf meegemaakt.

Kwam met mijn twee weken oude auto bij wasstraat. Ik wil daarna stofzuigen en merk opeens allemaal krassen over de zijkanten op. Van voor naar achter allemaal krassen.

Dus ik haal de medewerker erbij. Zegt hij doodleuk: misschien heb je wel in de bosjes geparkeerd? Nou wordt hij mooi, loop eens mee naar de andere kant, daar zit het ook gewoon.

Uiteindelijk na anderhalf jaar een brief van de leasemij: we krijgen het niet verhaald.

Ik heb iedereen maar dan ook iedereen het verhaal verteld en dringend advies er niet meer te komen. Ik ben er nog net niet voor de deur gaan staan 🤣

Een paar jaar later is de tent niet meer, nu zit er een andere partij en eigenaar in. Ik hoop ergens dat mijn mond op mond reclame hem de das om heeft gedaan! Gewoon voor mijn rechtvaardigheidsgevoel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterbeun
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-09 11:40
Ik heb zelf ook op de zaterdag als bijbaan bij een wasstraat gewerkt en daar werd duidelijk vermeld dat bij schade wij NIET aansprakelijk waren. Terwijl ik dat zelf eigenlijk gewoon belachelijk vindt. Natuurlijk is voorkomen altijd beter dan genezen. Altijd spiegels inklappen, antenne eraf etc.

Gelukkig is de schade die ik heb meegemaakt niet veel erger dan een kapotte ruitenwisser. Natuurlijk was de klant hier niet blij mee en moest hem helaas met lege handen naar huis sturen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Gonadan schreef op zondag 22 december 2019 @ 22:40:
Is het een optie dat de krasjes er al waren maar door de verkoper degelijk gemaskeerd door een glaze/wax/whatever-laagje wat er in de wasstraat af gewassen is?
Dit dus, haal maar eens turtle wax in ongeveer de kleur van je auto. Kan je alles zo mee maskeren.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:23
Tja, al gebruiken ze niet meer de troep van vroeger, met de wasstraat ga je toch van die kleine ronde vegen krijgen. Niks dat je er met polijsten niet uit zou moeten krijgen, dan is er echt iets fout gegaan.

Ben ook 1x bij een andere wasstraat geweest, die stond niet lekker afgesteld of zo, klapte zo mijn al dichtgeklapte spiegeltje de andere kant op... Gelukkig zijn ze er op gebouwd, maar ik dacht ook wel een paar wat diepere krasjes terug te vinden, maar had geen voor/na, dus bewijs 't maar. Kom ik er niet meer terug iig...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JipJapGoedje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 16:14
Zebby schreef op maandag 23 december 2019 @ 11:17:
Tja, al gebruiken ze niet meer de troep van vroeger, met de wasstraat ga je toch van die kleine ronde vegen krijgen. Niks dat je er met polijsten niet uit zou moeten krijgen, dan is er echt iets fout gegaan.

Ben ook 1x bij een andere wasstraat geweest, die stond niet lekker afgesteld of zo, klapte zo mijn al dichtgeklapte spiegeltje de andere kant op... Gelukkig zijn ze er op gebouwd, maar ik dacht ook wel een paar wat diepere krasjes terug te vinden, maar had geen voor/na, dus bewijs 't maar. Kom ik er niet meer terug iig...
In een wasstraat krijg je geen swirls, alleen maar strepen. De borstel maken geen ronde beweging op het oppervlak van de auto. Swirls krijg je van met de hand wassen op de verkeerde manier.

Desalniettemin erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderhgv
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:34
Een auto eerst met de hogedrukspuit afspuiten heeft ook niet heel veel zin, de ergste vervuiling zal er met behulp van zeep afgehaald moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:47

Yucon

*broem*

pieterbeun schreef op maandag 23 december 2019 @ 10:46:
Ik heb zelf ook op de zaterdag als bijbaan bij een wasstraat gewerkt en daar werd duidelijk vermeld dat bij schade wij NIET aansprakelijk waren. Terwijl ik dat zelf eigenlijk gewoon belachelijk vindt. Natuurlijk is voorkomen altijd beter dan genezen. Altijd spiegels inklappen, antenne eraf etc.

Gelukkig is de schade die ik heb meegemaakt niet veel erger dan een kapotte ruitenwisser. Natuurlijk was de klant hier niet blij mee en moest hem helaas met lege handen naar huis sturen..
Als daar stond dat je z'n schoonmoeder standrechtelijk mocht executeren was het ook niet rechtsgeldig geweest. al kan het zijn dat hij in dat geval niet geklaagd had, maar dat terzijde

Deze krassen vind ik lastig. Maar als het iets als een afgebroken ruitenwisser was dan is het verband zo duidelijk dat ik me er toch een beetje over verbaas als iemand zich door zo'n bordje laat afpoeieren. Maar bij die krassen lijkt het me wel heel lastig aan te tonen, beelden of niet. Ik kan me niet voorstellen dat je dit op een camera kunt zien.

[ Voor 6% gewijzigd door Yucon op 23-12-2019 19:10 ]

Pagina: 1