Van welke site wordt swreporter.exe gedownload

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microcomputer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-06 19:07
U denk natuurlijk, dit hoort in een andere topic te staan, maar heb netjes gezocht op een netwerk monitor programma.
Mijn vraag is: telkens als ik in de appdata van google chrome de map swreporter delete
dan komt ie bij een volgende start van google chrome net zo hard weer terug. Dit moet ergens vandaan komen zou je zeggen, dus gedownload worden.
Is er een programma, free of betaald, maakt niet uit, die dat kan laten zien, waar die handel vandaan komt, en zo deze ip adres of site te kunnen blocken?

De andere opties die aangeboden worden, als een registry hack, heb ik al geprobeerd, werkt niet, zie hieronder.
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Google\Chrome]
"ChromeCleanupEnabled"=dword:00000000
"ChromeCleanupReportingEnabled"=dword:00000000

Iets met rechten is me ook niet gelukt, dus misschien iets met de firewall of hosts-file zou welkom zijn.

Alvast bedankt voor het meedenken
en niet meteen zeggen: Gebruik firefox maar i.p.v. Chrome. Das niet leuk :)

Bart

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:54
Je zou in je local group policy swreporter.exe kunnen blokkeren via applocker.

Het ip adres van de download site achterhalen lijkt mij kansloos omdat google meer dan 1 ip gebruikt verwacht ik.

[ Voor 3% gewijzigd door HKLM_ op 22-12-2019 21:38 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Die zal gewoon bij elke upgrade opnieuw geïnstalleerd worden, het is geen bestand dat vanaf een aparte netwerk locatie gedownload wordt die specifiek geblokkeerd kan worden.

Wil je echt niet dat dit bestand gestart of geïnstalleerd wordt kan je hem beter op filesystem niveau blokkeren door permissies af te nemen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

grote kans dat swreporter.exe gewoon in de Chrome MSI installable zit, en automatisch door een repair actie teruggezet wordt. Als je niet wilt dat hij draait, moet je de rechten voor iedereen ontnemen, zie hier: https://www.partitionwiza...ftware-reporter-tool.html

[ Voor 18% gewijzigd door Microkid op 22-12-2019 21:55 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microcomputer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-06 19:07
@Microkid Die stap 3 en 4 kwam ik niet uit in het engels, maar heb nu wat geprobeerd, en als ik 2x klik op die map (swreporter), kom ik er niet zo makkelijk weer in, dus misschien die software reporter ook niet, hij was wel weer aan het scannen, maar met ctrl-alt-delete en taakbe-eindigen weer uitgezet.
@Tsurany Hij zou het zomaar niet kunnen downloaden, maar ergens vandaan kunnen kopieren uit de installmap.
@HKLM_ Vergeten bij te vermelden, windows 7 Pro staat hier op, weet niet of die applocker daar ook op staat.

Bedankt vast voor het meedenken.
Had de vraag ook even neergezet bij een aanbieding van Bitsdujour
https://www.bitsdujour.com/software/x-netstat#comments147958