Vraag

• HenriBusger
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:31
Ik zoek een?
Android-telefoon van ongeveer formaat iPhone 8 (4,7 inch), nu een Samsung Galaxy S5 Mini (4,5 inch) ivm broekzak.
Toekomstgericht, tegen een stootje kunnen. Firmware-updates/software-patches minimaal 2 jaar.

Wat is je budget?
Budget: t/m 450 euro.

Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Software: liefst met Android 9.0 of Android One. Als het enigszins kan zonder (al te veel) bloatware. Minimaal 2GB werkgeheugen en 32 of 64GB intern.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf door de bomen het bos niet meer zien. Zelfs gekeken naar een Samsung Xcover 4s, maar log en bloatware.....
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Ik heb geen voorkeur qua merk.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je gee ft, hoe beter we je kunnen helpen.

Life is like a battery, keep it charged!

Alle reacties

• croschou
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-10-2024
Al in de pricewatch je voorkeuren ingevuld? Ik kom dan uit op een Sony Xperia xz2 compact. Formaat iPhone 8, android 9 en minder dan 450 euro.
2 jaar updates weet ik niet of ie nog voor in aanmerking komt.
Als je de grootte wat zou aanpassen (als in groter toestel) is je keuze wel veel ruimer.
Kleine telefoons zijn tegenwoordig lastig te vinden.

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:09
Wat anders denk ik het dichtst in de buurt komt is een Galaxy S10e. Ietsje groter dan de iPhone 8 qua formaat en ook €50 boven je budget, maar volgens huidige maatstaven is ie compact.

Ik wil zelf ook wat kleiners, maar zoals @croschou al zegt, is het moeilijk een kleine telefoon te vinden tegenwoordig. Laat staan dat het ook nog eens een goede telefoon is...

[ Voor 6% gewijzigd door vickypollard op 23-12-2019 11:18 ]

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
HenriBusger schreef op zondag 22 december 2019 @ 21:14:
formaat iPhone 8 (4,7 inch) [...] liefst met Android 9.0 of Android One.
Refurbished iPhone 8 voldoet aan al je eisen, behalve dat het Android is.
Ongeveer 430 eu, 64GB en nog zo'n drie jaar updates.
Android One is vanaf 5.2", kleiner ga je die niet vinden.

• HenriBusger
Bedankt iedereen...

Klopt... Kleine Android-telefoons met goede specs zijn bijna niet te vinden. Jammer. Wil graag met Android door, maar kies toch voor een refurbished iPhone 8... Een Galaxy S10e is een slag groter en daar zit ik niet op te wachten. Vorige mobiel was een iPhone 4.

Hopelijk komt er een keer een kentering in de groottes van de mobiele telefoons. Waarschijnlijk wishful thinking.

Verwijderd

Dan maak je in mijn ogen echt de verkeerde keuze. Je wilt een Android telefoon en kunt een actueel top toestel voor vrijwel binnen je budget (zeker 2e hands) aanschaffen maar verkiest een refurbished toestel van 2.5 jaar oud, dat een heel stuk trager is en ook nog eens ruim 1" aan schermgrootte inlevert omdat deze 3-4mm kleiner is? Een slag groter gaat hier niet op, ik heb ze beide en ze zijn even groot.

Ik zou het andersom snappen als iemand niet van iOS naar Android wilt maar jij gooit 3 essentiële criteria (leeftijd, besturingssysteem, specs) overboord voor een verschil dat je niet gaat merken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2019 21:51 ]

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-10 17:22
S10e: 142x69x7mm
iPhone 8: 138x67x7mm

Die 4mm langer en 2mm breder ga je echt niet merken. Die oude iPhones hebben echt gigantische bezels.

• HenriBusger
Jullie hebben inderdaad gelijk wat betreft de afmetingen. Die 4mm merk je niet. Stond er niet bij stil dat die iPhone 8 toch al 7mm langer was dan m'n S5 mini.

Echter las ik de reviews, zoals onderstaande en zit nu nog te twijfelen tussen een iPhone 8 en de S10e. Ook omdat er in een andere review aan wordt gegeven dat de telefoon te warm wordt.

Galaxy S10e voor- en nadelen

Nu ik verder inga op de specs, zie ik dat beide telefoons een glazen (breekbare) achterkant hebben. Hm.. dat wordt of een goed hoesje, of voorzichtiger zijn... (Ben in m'n vrije tijd op de boerderij actief en zit niet te wachten op een barst bij de eerste de beste verkeerde beweging.)

De zoektocht gaat weer verder.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:40
Neem anders een Xiaomi mi 9 se, ook best compact, licht gewicht, ruim binnen budget.

• HenriBusger
De Xiaomi mi 9 SE is maar liefst 147mm lang. Komende van een Galaxy S5 Mini (131mm) is dit een verschil van 16mm oftewel 1,6cm. Ik weet niet of dit (inclusief) hoesje nog in de broekzak (opzij) past, vooral tijdens het zitten.
Qua breedte 70 t.o.v. 64mm scheelt dit niet veel. Qua budget wel zeer interessant. €268,-.

In dubio nu.

Verwijderd

Mijn S10e wordt nooit warm.

• Joostglas
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08-11 20:50
Mijn S10e ook niet. Ik kom van een iphone 6s en ben zeer tevreden met android en de S10e. Er is ongeveer geen verschil qua fysiek formaat tussen de iphone en de Samsung.

• swhnld
HenriBusger schreef op woensdag 25 december 2019 @ 17:10:
Ik weet niet of dit (inclusief) hoesje nog in de broekzak (opzij) past, vooral tijdens het zitten.
Ik heb een Samsung Note 8 met Spigen rugged case in mijn spijkerbroek overdwars (met scherm glas tegen been), past prima en is nog een stukje groter dan de Mi 9 SE. Ik moet wel zeggen, bij broeken kopen heb ik mijn telefoon bij me en pas ook of het wel gaat passen met telefoon in de broekzak.

Xiaomi is ook goed met beveiliging updates, meestal kun je tot 5 jaar vooruit ermee.

[ Voor 7% gewijzigd door swhnld op 26-12-2019 14:49 ]

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-11 09:11

Flipm0de

geen

Bij de Apple krijg je sowieso nog wel een paar jaar updates. Bij Samsung nog 1 grote update naar Android 11 en dan is t wel klaar. Over een maand komt de 11 reeks al uit.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Verwijderd

Android 10 is 2 welen terug gereleased. Over een jaar inderdaad nog gegarandeerd 11 en met een beetje geluk ook nog 12. Verder versterkt Samsung nog een aantal jaren security updates zodat je toestel veilig is.

• HenriBusger
En hoe verschillen de Xiaomi en de Samsung qua bloatware?
swhnld schreef op donderdag 26 december 2019 @ 13:19:
[...]
Ik heb een Samsung Note 8 met Spigen rugged case in mijn spijkerbroek overdwars (met scherm glas tegen been), past prima en is nog een stukje groter dan de Mi 9 SE. Ik moet wel zeggen, bij broeken kopen heb ik mijn telefoon bij me en pas ook of het wel gaat passen met telefoon in de broekzak.

Xiaomi is ook goed met beveiliging updates, meestal kun je tot 5 jaar vooruit ermee.
Een keuze voor een broek afhankelijk laten zijn van de grootte van je mobiel, vind ik wel ver gaan. Ik heb ook werkjeans van m'n werkgever. Benieuwd of die Xiaomi of die S10e (met bescherming/hoesje) gaat passen.

• Fordius
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-11 07:32
Voor die budget staan volgens mij ook een paar mooie met garantie te koop. Dan zou ik bv een Oneplus 7T overwegen bv een geweldige toestel vind ik persoonlijk.

• swhnld
HenriBusger schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 02:11:
En hoe verschillen de Xiaomi en de Samsung qua bloatware?
Samsung en Xiaomi zitten op eenzelfde niveau met bloatware, wil je dat niet moet je naar Android One toestellen kijken, of een merk als OnePlus die bekend staat kale Android te leveren.

Verwijderd

Fordius schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 03:32:
Voor die budget staan volgens mij ook een paar mooie met garantie te koop. Dan zou ik bv een Oneplus 7T overwegen bv een geweldige toestel vind ik persoonlijk.
Maar TS zoekt een kleine telefoon en niet een 7T van 6.55" ?

• HenriBusger
Verwijderd schreef op zondag 29 december 2019 @ 21:13:
[...]

Maar TS zoekt een kleine telefoon en niet een 7T van 6.55" ?
Klopt... Misschien laat ik Android wel varen en ga toch voor een iPhone SE2 die in maart uitkomt... Afhankelijk van de prijs en de specs natuurlijk.

Of er moet in de tussentijd nog een nieuwe zakformaat Android-telefoon aandienen.

Verwijderd

Die is waarschijnlijk even groot als de iPhone 8.
Pagina: 1