Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgraden game pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jepper1998
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-11 11:23
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Gamen, streamen, eventueel videobewerken en daarnaast nog 3d cad software draaien

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
max 2000 euro maar ik heb geen zin om onnodig extra geld uit te geven alleen als er signifikante verschillen zijn heb ik het wel voor over om wat meer uit te geven

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Behuizing: Corsair Crystal 280X RGB Zwart
Cpu koeler: Corsair Hydro H100i GTX
Voeding: Cooler Master Silent Pro M2 1000W
SSD: Samsung 850 EVO 500GB

Randapperatuur
Scherm: Acer Predator Z35P Zwart
Toetsenbord: Corsair STRAFE RGB
Muis: Logitech G502 Hero
Boxen: Edifier R1850DB
Koptelefoon: HyperX Cloud Revolver S

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 9 3900X Boxed€ 531,-€ 531,-
1MoederbordenASRock X570M Pro4€ 187,05€ 187,05
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X€ 575,05€ 575,05
1Geheugen internG.Skill Trident Z RGB F4-3600C16D-32GTZRC€ 182,50€ 182,50
1Solid state drivesIntel 660p 2TB€ 206,90€ 206,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.682,50

Waarom de 3900x? heel simpel ook al houd ikzelf niet van dit woord maar ik heb er voor gekozen om deze build "futureproof" te maken. Waarschijnlijk heb ik op dit moment genoeg aan een 3700x maar ik vind het niet erg om 200 euro meer te betalen om zo wat extra cores te hebben en zeker omdat ik bij mijn vorige pc gekozen had voor een i5 ipv een i7 waar ik later wel spijt van heb gekregen. Ik heb geen zin om 2 keer de zelfde fout te maken

In de behuizing past maximaal een m-atx moederbord maar daar zijn er maar weinig van beschikbaar onder het 570x platform in tegenstelling van de itx moederborden. het liefst hou ik hem op m-atx om zo de mogelijkheid open te houden voor eventuele ram upgrades in de toekomst of om misschien zelfs een tweede gpu te installeren

Waarom een 2070 en geen 2080? Aangezien je met een 2070 super met een beetje overklokken bijna op dezelfde performance komt van een 2080 super vind ik het niet waard om daarvoor 300 euro meer te betalen voor die +/- 2-5% fps

Het werkgeheugen heb ik alleen gekozen omdat ik de rgb modules van g.skill er erg mooi uit vind zien

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Ja, ik wil een nvidia gpu aangezien ik een g-sync scherm heb staan. voor verdere componenten ben ik niet zozeer merk gebonden

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik hoef geen stofzuiger op mn bureau te hebben staan maar daar maak ik me verder geen zorgen om

Ik wil ook nog rgb strips in de behuizing plaatsen en de ventilatoren veranderen naar rgb ventilatoren waarschijnlijk die van corsair om het mooi een geheel te houden

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Ik heb zelf weinig ervaring met overklokken maar ik wel me er zeker in ga verdiepen en uiteindelijk de gekozen hardware overklokken

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik maak deze post om nog even te dubbelchecken of ik de juiste componenten heb gekozen voordat ik alles ga bestellen
bijv: voor een i9 gaan ipv een 3900x of zit ik er totaal naast met wat ik over de gpu heb verteld, is de mobo wel goed en is het gekozen werkgeheugen een beetje knap spul.

[ Voor 2% gewijzigd door Jepper1998 op 22-12-2019 21:12 . Reden: Spelfoutjes ]

Alle reacties

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:19
Als je voor een 3900X wilt gaan is het wel echt aan te raden een moederbord met een betere VRM te kopen en vrijwel alles onder de €200,- is op dat gebied niet denderend op de Gigabyte Elite en Asus TuF na, maar dat zijn geen m-ATX borden. m-ATX is op sterven na dood, mobo fabrikanten hebben ze nu echt geditched.

Maar jouw case kan ook een ITX bord volgens mij. Zeker weet ik het niet, moet je even nazoeken. Dan heeft Gigabyte de Aorus X570 I PRO WIFI die voldoet. Gigabyte doet het met de X570 borden zeer goed.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:26
Een 3900X nemen omdat je vroeger met een i5 beter een i7 had kunnen nemen?

Dat ging toen om 4 vs 8 threads, terwijl er al 4-thread-cpu’s waren sinds 2007. Intel heeft al die tijd (10 jaar lang!) het normale consumentenplatform op max 4 cores laten zitten. Geen wonder dat we daar ooit gingen uitgroeien.

Je hebt het nu over of 8 cores en 16 threads wel genoeg zijn _O-

Een 3700X is prima, in combinatie met een MSI Tomahawk Max. Die 3700X is al toekomstproof versus een 3600.