Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramCoding
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-02 10:26
Beste Tweakers,

Mijn schoonbroer heeft een Acer Apire 7 A715-71G-71HS mid-segment gaming laptop. Dat zijn dezelfde specs als deze maar toch niet volledig hetzelfde modelnummer.

Hier werd nooit echt veel op gegamed, werd vooral gebruikt voor schoolwerk en indien er gegamed werd was dit zeer light gaming. Ik weet dus niet zeker of de correcte drivers op het correct moment installed waren.

Nu vroeg hij mij of ik hem eens klaar kon zetten om te kunnen gamen erop omdat hij een deftige grafische kaart heeft (GTX 1050). Ik dacht dus: gewoon drivers installeren via de Nvidia site en klaar. Ik heb het Nvidia Geforce Experience software programma gedownload en van daaruit de laatste drivers voor het systeem geinstalleerd. Alles wordt als correct en up-to-date aangegeven maar bij het starten/spelen van games is er een flikkerend beeld. Hiervoor verwijs ik graag naar volgend filmpje: klik.

Dit komt voor bij alle games die gespeeld worden (voor zover we al getest hebben: CSGO en Fortnite). Aangezien hij nog geen deftige andere games heeft gekocht wil hij dit ook niet doen voor dit problem solved is.

Ik ben zelf al wat gaan zoeken bij onze beste vriend Google, en vond onder andere deze post: klik.
Daar worden driver issues aangekaart en aangeraden om met een DDU (Display Driver Unistaller) de drivers te verwijderen. Lijkt dit een logische volgende stap voor de meer ervaring mensen hiermee? Kan ik hiermee dingen teweeg brengen die niet meer kunnen worden opgelost. Ik ben geen totale leek maar verre van een expert in deze dingen. Is het een ingewikkeld proces om deze drivers volledig te deinstalleren en dan de nieuwe erop te zetten aka zijn er dingen waar ik voor moet opletten?

Wat ik dus wel al heb gedaan is handmatig de Nvidia driver gedeinstalleerd en terug geinstalleerd via de officiele Nvidia website. Aangezien dit niet werkt roep ik eerst kennis en hulp in voor ik verder ga.

Worst-case wordt dit een garantiegeval maar dit willen we natuurlijk niet doen zolang we niet zeker zijn dat dit effectief een hardware issue is.

-Wat zijn de beste/meest logische stappen om uit te voeren om verder te troubleshooten?
-Lijkt dit voor de meer ervaren personen een driver/software issue of sterk de neiging naar een gestreuvelde GPU?
-Andere zaken die jullie willen weten die belangrijk zijn voor dit probleem?

Hartelijk dank en fijne feesten gewenst aan iedereen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chemist13
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-06 12:25
Kijk eens naar de belasting van de gpu en T van de gpu tijdens spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramCoding
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-02 10:26
chemist13 schreef op maandag 23 december 2019 @ 02:33:
Kijk eens naar de belasting van de gpu en T van de gpu tijdens spellen.
Will do vanavond. Gewoon via taakbeheer of welke software raad je me aan om dit te monitoren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chemist13
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-06 12:25
Hwinfo